LOKA äidit 2008

  • Viestiketjun aloittaja Neepu
  • Ensimmäinen viesti
serene83
Surkeita uutisia ultrasta :'( Kohdusta ei löytynyt mitään elävää, vaan todettiin tuulimuna. Merkit viittaisivat siihen, että olisi ollut tulossa kaksoset...

Sain lähetteen seinäjoen keskussairaalaan, mutta multa meni jotenkin ohi mitä siellä tehdään. KEmiallinen keskeytys varmaankin.

Sain äsken kuumeisen poitsun nukahtamaan ja nyt aion mennä itsekin peiton alle rääkymään oikein sydämen kyllyydestä. Sen jälkeen nokka pystyyn ja uusia tuulia päin!

Ihanaa odotusta kaikille ja toivottavasti nämä minun huonot uutiseni olivat tämän ketjun viimeiset! :)

serene
 
Noa
Tiikeri /kolmas/la 1.10./tyttö 10/97, tyttö 10/06
sweetpearll / la 1.10?
Neepu /kakkonen / la 3.10. /tyttö 09/06 EKKS
Mariella /kakkonen la 4.10 /tyttö 04/07
stinde79 /kakkonen la /tyttö 04/07
silkkimaki /kakkonen la 8.10 / poika 06/06 Haikaranpesä/Kätilöopisto Hki
kesä1 /kolmas, la 9.10 /poika 07/05, tyttö 09/06
rib /esikoinen la 10.10. Jorvi
Satu -81 /toinen la 11.10 /poika 08/06 HUS/PS
Rosa78 /esikoinen la 11.10
Lumi81 /kolmas, la 12.10 / tyttö 03/02, tyttö 10/07 OYS
*lennu* / esikoinen la 15.10. Kotkan sairaala
serene83/ toinen la 15.10/ poika 12/05 seks
Hilmaliina / esikoinen la 18.10 TAYS
eeviliina / esikoinen la 19.10?
Aanu / esikoinen? 19.10.
Amilda 79 / esikoinen 20.10. HUS Hyvinkää
Ofelia82 kakkonen la / Tyttö 10/05
Luna_81 esikoinen la 21.10. TAYS
Piupaupou77/ esikoinen la 25.10.
Noa / esikoinen la 27.10 SlnKS
Aurora83 / esikoinen la 29.10. HUS / pk-seutu
Mariah_ / kakkonen la 30.10. PÄKS / Lahti

Mie kans päivitin sairaalan omalta osaltani. Virtuaalihalaukset ja jaksamista serenelle!Nyt alkoi taas itseäkin jännittää, että onko siellä mitään. Perjantaina vasta eka neuvola, ja sitten varmaan selviää miten kauan tarvii odottaa ekaa ultraa.

Muuten hyvissä voimissa mennään. Tänään ei ole taas ollut juuri minkäänlaisia oireita, pientä väsymystä vaan ilmassa, mutta muuten kaikki ihan normaalisti.

Noa rv 6+5
 
Luna_81
OM:

Kävin tänään varhaisultrassa. Olo oli kuin mestaussillalle kävellessä, mutta lopulta kaikki sujuikin todella hyvin! Yllätys oli melkoinen, kun kohdusta löytyi 3,5 cm sikiö, joka vieläpä liikkui niin vilkkaasti, että lääkärillä oli vaikeuksia ottaa kaikki tarvittavat mitat. Lääkäri mittasi niskapoimunkin, ja kaikki on kunnossa. Raskaus on siis lähes 4 viikkoa luultua pidemmällä, ja uusi la onkin 27.9.! Taidan siis siirtyä syyskuun odottajiin. Toivotan kaikille antoisaa odotusta!
 
Luna_81
Tiikeri /kolmas/la 1.10./tyttö 10/97, tyttö 10/06
sweetpearll / la 1.10?
Neepu /kakkonen / la 3.10. /tyttö 09/06 EKKS
Mariella /kakkonen la 4.10 /tyttö 04/07
stinde79 /kakkonen la /tyttö 04/07
silkkimaki /kakkonen la 8.10 / poika 06/06 Haikaranpesä/Kätilöopisto Hki
kesä1 /kolmas, la 9.10 /poika 07/05, tyttö 09/06
rib /esikoinen la 10.10. Jorvi
Satu -81 /toinen la 11.10 /poika 08/06 HUS/PS
Rosa78 /esikoinen la 11.10
Lumi81 /kolmas, la 12.10 / tyttö 03/02, tyttö 10/07 OYS
*lennu* / esikoinen la 15.10. Kotkan sairaala
serene83/ toinen la 15.10/ poika 12/05 seks
Hilmaliina / esikoinen la 18.10 TAYS
eeviliina / esikoinen la 19.10?
Aanu / esikoinen? 19.10.
Amilda 79 / esikoinen 20.10. HUS Hyvinkää
Ofelia82 kakkonen la / Tyttö 10/05
Piupaupou77/ esikoinen la 25.10.
Noa / esikoinen la 27.10 SlnKS
Aurora83 / esikoinen la 29.10. HUS / pk-seutu
Mariah_ / kakkonen la 30.10. PÄKS / Lahti
 
Amilda79
Pahoittelut Serenelle! Voimia ja jaksamisia sinne...

Lunalle tullut pieni yllätys ;) Vai että kuukauden pidemmällä kuin olit kuvitellut? Huh.. Aika hurjaa kyllä! noinkin voi siis käydä.. Hyvää jatkoa ja iloista odotusaikaa sulle syyskuisten parissa...
 
Neepu
kiitos lumi avusta päivittää sairaala:) Tänää oli eka neuvola ja hyvin löytyi heti syke dopplerilla. Vanhan kertausta kaikki höpinät,mut kai ne pitää aina kuunnella ekalla käynnillä. seuraava sitten onkin se nt-ultra parin viikon päästä.. kylläpä aika rientää.. Pahoinvointi melkein helpottanut mut väsy piinaa edelleen vaikka hb olikin 152!! Hyviä vointeja kaikille..

Neepu 9+6
 
Mariah_
Voimia ja halauksia serenelle!!

Soitin tänään neuvolaan ja ensimmäinen aika 2 viikon päästä.Sanoi että menossa viikko 6, melkein viikko 7. Vasta puhelun jälkeen rupesin asiaa miettimään, kun tekayn laskurin mukaan sain nyt olevan rv 5+6, niin olisikohan neuvolan tätsy katsonut
väärin?

On nyt kahtena iltana ollut todella kipeitä menkkakipuja,ihan kouristaa mahasta ja pakko maata vain kippurassa sängyllä.Toivottavasti kaikki kuitenkin hyvin pikkusella, pelottaa jos onkin kohdun ulkoinen. Asiasta neuvolasta kysyin ja sanoi että aika yleisiä tälläset kivut, mutta jos pahenee ja jatkuu voi lääkäriin mennä tarkistuttamaan asian.Että ilmesesti seuraillaan tilannetta.
Onko muilla ollut miten mahakipuja?

Oletteko mitään vitamiineja ruvennut syömään?
Itse eilen kävin ostamassa Multitabs raskaus monivitamiineja ja omega-3, kun tuntuu niin yksipuolista syöminen olevan varsinkin nyt kun ruoka huonosti maistuu ja oksettaa.Täytyy vaan yritää syödä sitä mikä maistuu parin tunnin välein ettei oksetusoloa kerkeä tulla.

Mariah 5+6?
 
mariella81
Serenelle voimahaleja!

Mariah, itselläni oli esikoisen odotuksessa noita aivan hirveitä alavatsa kipuja, neuvolaan kun soitin niin sanoivat että todennäköisesti on alkanut keskenmeno, että mene päivystykseen niin lähettävät sieltä sitten gynepolille kaavintaan. No niinpä sitten lähdin päivystykseen josta minut lähetettiin omalle TK:lle lääkäriin, katsoi tilanteen ja sanoi että ei voi päätellä mitään kun heillä ei ole ultraa käytössä, mutta kun ei vuotoa ole niin mene kotiin, että jos kesken menee niin ei sille sitten mitään voi! 4 viikkoa myöhemmin sain "odottajan oppaan" neuvolasta ja siitä luin että tuollaiset alavatsakivut TÄYSIN normaaleja :eek:/ eli loistavat palvelut meillä täällä julkisella!!! niin ja tyttö nyt kohta vuoden vanha :)

Kuinkas onko niissä omega 3:ssa a-vitamiinia, itse meinasin kalanmaksaöljy tabletteja ottaa, mutta niissä niin paljon A:ta että en otakkaan. EN muista miten tuo a-vitamiini oli haitallista, mutta kuuluu välteltäviin aineisiin.

Itsella eto oja velloo, mutta oksentaa ei ole tarvinnut tässä eikä ekassa raskaudessa. Raskaus ei vieläkään tunnu yhtään sen konkreettisemmalta vaikka rv 9+4?
 
Mariah_
Tänään ei taas kipuja, ainakaan vielä ole ollut. Siitä myös neuvolassa sanoi että tuskin mitään vakavaa kun ei ole kovia kipuja jatkuvasti vaan ainoastaan iltaisin. Mutta kyllä tässä silti panikoi jos jatkuvat, kun en muista että aikasemmissa raskauksissa tälläistä olisi ollut. Aikaisempi keskenmenokin alkoi järkyttävällä vuodolla ja sen jälkeen vasta tulivat kivut.Onneksi pahoinvointi tänään ollut myös vähäistä,kiva kun ei ole tarvinnut oksentaa!

Apteekista kysyin että mikä olisi paras Omega-3 ja käy raskausaikana,suositteli Pikasol merkkiä. Eikä näyttäisi A-vitamiinia sisältävän.Itsekkin muistelen että ei paljon tuota vitamiinia saanut käyttää.
 
Aurora83
Mariah: olisikohan täti tarkoittanut että olet kuudennella viikolla (5+jotain), melkein seitsemännellä (eli 6+jotain).. Minulla on kans kahden viikon päästä neuvola.. Silloin viikko 8+2 tms.
 
Piupaupou77
Mariah, minulla on ainakin ollut menkkamaisia kipuja siitä lähtien kun niiden olisi pitänyt tulla. Minulla ne myös yleensä lisääntyvät iltaisin. Ihan niin koviksi eivät ole yltyneet, että olisi tarvinut sängyllä kouristella. Pikemminkin sellaisia lyhyitä kovia kouristuksia ja välillä semmosia kovia viiltoja. Jotenkin en ole osannut niistä pelästyä kun olen ymmärtänyt, että ne kuuluvat asiaan. Siskonikin, joka saa kesällä ensimmäisensä, kärsi ihan samanlaisista kivuista alussa. Mutta tietenkin sitten jos äityvät jatkuviksi ja todella koviksi, niin kannattaisi varmaan varmuuden vuoksi käydä näyttämässä.

Muuten menee aika normaalisti. Tissit edelleen todella arat ja tällä viikolla on alkanut julmettu väsyminen. Nukun surutta 9-10 tuntia yössä ja silti olen ihan poikki koko päivän. Etomista on välillä. Sitten on taas monta päivää putkeen ettei tunnu missään.
Tässä nyt vain odotellaan ensimmäistä neuvolakäyntiä ja toivotaan että päästään ultraan mahdollisimman nopeesti.

Serenelle pahoittelut!
 
tööööt
Täällä yksi tosi väsynyt ja pahoin voiva odottaja joka lueskelee ketjua taustalta. Aattelin aloittaa sairasloman huomenna. En enää jaksa. Onko muita tästä porukasta jo mennyt saikulle?
 
Mölleri
Möllerillä on kalaöljykapseleita joihin ei ole lisätty A-vitamiinia, joita kuuluu raskaana syödä. Möllerillä on siis myös kalaöljykapseleita, joihin on lisätty A:ta.

 
hämillään
Pahoitteluni myös minulta Serenelle! :(
Pelkään itsekin samaa....minulle asia selviää pe, jollei vuoto ala aiemmin. Nyt olisi rvko 7+3. Mulla ei ole rinnoissa mitään oiretta, eikä nyt enää palelelekaan. Vain väsymys, ja jatkuva nälkä vaivaa - nälkä joka ilmenee herkästi etovana olona, mutta helpottaa syödessä. Mä olen saanut jo heti varmaan kilon pari kun tulee syötyä mitä sattuu. Mullakin on sellaisia ajoittaisia venymiskipuja - ihan kun nahkan alla venytettäisiin jotain - kohtu? No en voi hirmu paljon tämän odottaa olevan totta...joten mitä se auttaa näitä oireita listailla, kun ei tiedä...
 
hämillään
Mua vaan inhottaa vielä että pari vkoa sitten vedin kaiken kukkuraksi kunnon kännit...ja silloin oli joku kp 40, mutta en voinut uskoa että olisin raskaana! Sekin pelottaa...
 
rib
Alkuperäinen kirjoittaja rib:
Noa, olet silloin seitsemännellä viikolla. :)
Ja vielä neuvolakirjasta luntattu tietoisku... :)

Sillä viikolla alkio on c-kirjaimen muotoinen ja muistuttaa katkarapua. Pienet ympyrät kehittyvät pään sivuille (silmän alut) sekä korvat alkavat kehittyä. Viikon lopussa kehittyvät kädet ja jalat. Sydän täyttyy verellä tällä viikolla ja suonissa alkaa kiertää nesteen sijaista veri.
 
Hilmis
Heippa odottajat! Omaan ultraani on vielä viikko aikaa ja paniikki alkaa nostaa toden teolla päätään. Nyt menossa 7+6 ja edelleen mahan nippailut on vähentynyt. Ainoa mistä oikeastaan voi ajatella olevansa raskaana on tajuttoman kipeät tissit. Mutta ei muuta. Kuinka sitä ihminen voi toivoakin näin paljon oksentamista, edes pientä kuvotusta niin olisin huojentuneempi. Päähän tässä hajoaa!!!

Onnittelut varhaisultrissa sykkeen löytäneille! Se on varmaan hieno hetki :)
 
Noa
Kiitti ribille vastauksesta!

Hilmis: kuule, ihan samanlaisia tuntemuksia mullakin! Ei vois arvata että olen raskaana, ellei testi olisi niin näyttänyt :) Jos nyt oikein oireita etsii, niin lievää väsymystä ollut havaittavissa, virtsaamisen tarve lisääntynyt, nälkä useammin ja alavatsaa juilii välillä. Rintojen arkuuskin on jo lähes kokonaan hävinnyt. Mutta nuo oireet ovat tosiaan niin lieviä että normaalioloissa en edes kiinnittäisi niihin erityisemmin huomiota.

Noa rv 7+0
 
Hilmis
Noa: mullakin oli alussa väsymystä ja flunssaa ja päänsärkyä ja huimausta, mutta kun ne kaikki on melkein poissa ja jäljellä on vaan turvonneet ja kipeät tissit :) Tekis mieli tehdä vielä raskaustesti, heh, mutta ei kai sekään kerro mitään. Paitsi jos on täysin haalistunut. Mut lasken tunteja ensi viikon torstaihin... Toivottavasti silloin sydän sykkii :)
 
Noa
Mulla on nyt parin tunnin ajan sattunut lievästi mahaan, samalla lailla kun aina ennen menkkoja. Äsken vessassa käydessäni huomasin, että valkovuodon mukana on ihan haalean punaista veristä vuotoa. Samanlaista olen huomannut pari kertaa aiemminkin. Ja tottakai paniikki hiipii mieleen, ja pelko keskenmenosta. Tiedän että lievä vuoto on ihan normaalia, mutta silti ei voi olla ajattelematta että jospa se onkin merkki jostain vakavasta. Onko kellään ollut vastaavaa?? Alkaakohan keskenmeno suoraan kovilla kivuilla ja runsaalla vuodolla, vai voiko se hiipiä pikkuhiljaa paikalle? Toivottavasti menis vaan ohi...
 

Yhteistyössä