Löytyykö PAS hoitoja suunnittelevia tai aloittavia, joilla toinen lapsi haaveissa?

Voi ei, voiko ne tehdä niin?? en tiennytkään että julkisella on joku kiintiö lapsiluvusta. On tosi outoa. Voi nala, olen pahoillani teidän puolesta. Nyt vaan senttejä säästöpossuun niin on ainakin todella hyvä syy säästää, omaan lapseen.

No, meillä on nyt varattu 6.11 aika passiin. Toivotaan että joku huurrenenu on elinkelpoinen ja selviää sulatuksesta
 
Nala, eikö teille asiasta sanottu heti hoitoja suunnitellessa? Meille sanottiin heti eka kerralla, että julkisella on mahdollista kolme yritystä tai kaksi lasta. Jos esim. tulee kaksoset eka yrityksellä, ei enää pääse julkiselle. Harmillista tavallaan, mutta ymmärrän, että haluavat satsata heihin, joilla ei ole vielä yhtään lasta.

Täällä kiukuttaa, kun kuukautiset alko reissussa eikä ollut pas-lääkkeet tietenkään mukana. Ikinä ei ole tullut kuukautiset näin pian edellisten jälkeen, niin en ottanut lääkkeitä mukaan, vaikka hetken mietin asiaa pakatessa. Varmaan seuraavat kuukautiset tulevat kolmen kuukauden päästä..että ottaa päähän!!!!!

tiltalitille tsemppiä tulevaan passiin!!
 
Nala78 sympatia :hug: ! Rankkaa...

Yksityinen on kallis, mutta meillä hinta-laatusuhde on toistaiseksi ollut loistava. Esikoinen tuli 1. IVF:n 2. PASista ja se on minun iässäni (41 v) aika hyvin. Eipä meitä olisi julkisella hoidettukaan.

Marimillalle myös sympatiahalit. Tiedän miten reissussa oleminen harmittaa silloin kun kuukautiset oikkuilee. Olen itsekin juuri reissussa ja aloitin PAS-lääkityksen täällä. Piti kirjoittaa sata lappusta ennen pakkaamista, että muista hormoonit, muista hormoonit, muista hormoonit! Siirto nyt ilmeisesti osuu viikolle 46. Katsotaan.
 
Heippa pitkästä aikaa!!

Meikäläinen on ihan innoissaan vaikka tammikuuhun on vielä paljon aikaa. Eilen jo soitin klinikalle ja kysyin, että kauanko tarvii olla imettämättä ennen ivf:ää. Muutama viikko kuulemma riittää, että prolaktiinitasot laskee. Ja mun ei tarvi odotella mitään kuukautisia kun ei mulla sellaisia ole ennenkään ollut.

Yritän nyt lopettaa imetyksen marraskuun loppupuolella ja tammikuun puoliväliin ajattelin varata ajan. Me oltiin aikaisemmin Tampereen Väestöliitossa mutta siirrytään nyt Graviditakseen Helsinkiin.
 
Tulin vielä toivottamaan oikein sydämmenpohjasta onnea teille kaikille hoitoihin! =) Miulle tuli ihan nolo olo, kun rupesin miettimään että oonkohan mie vähän ahne kun olisin sen kolmannen vauvan halunnu... :ashamed: Kun toisilla ei sitä ensimmäistäkään kuulu. Kai se lapsettomuus on semmoinen juttu, mikä ikäänkuin pinttyy päähän ja jos on joku maaginen luku, niinkun mulla tuo kolme, niin siitä vaan kärsii vaikka tottakai pitäisi olla iloinen niistä onnistumisista. Typeräähän se on. :/ Nyt pitää vaan ajatella että koska tuommoinen kiintiö kerta on, niin mullakin varmaan on jokunen kohtalotoveri ja koitettava vaan katsoa eteenpäin. Onhan se toki erilaista kuin semmosella, joka tulee aina helposti raskaaksi että tosiaan riittää kun päättää... Voi, se olisi kyllä niiin ihanaa... Mutta joo. Mie nyt oon kuitenkin päättänyt, että yritän päästä tästä lapsettomuus-ajatuksesta kokonaan eroon ja keskityn kannustamaan ja tsemppaamaan semmoisia jotka sen kanssa tosissaan painiskelevat. Muutama tuttava esim. juurikin yrittää saada sitä ensimmäistä nyyttiään ja mie olisin kyllä enemmän kuin iloinen jos heitä jo onnistaisi. :heart: Halauksia siis tän pinon porukoille! :hug: Ja vielä kerran: Tsemppiä!
T. Nala78
 
Kun vaihdatte Tampereen väestöliitolta Graviditakseen, niin mistä oot kotoisin. Itse Pohjanmaalta ja tekis mieli jatkaa hoitoja Varilan hoidossa, mutta tuo matka arveluttaa, kun ei sinne Tampereellekaan täältä vaan kävellä.
 
Nala: Mun mielestä sun ei tarvi olla yhtään nolo! Mä haluan viis lasta ja mun halut ei ole keneltäkään muulta pois. Kukaan muu ei saa lasta tai ole saamatta sen vuoksi, että minä haluan viisi.

Annuli: Mä olen kans Pohjanmaalta kotoisin mutta Tampereella asun. =)

Oltiin eilen Simpukka-yhdistyksen tilaisuudessa kun he julkaisivat uuden "mies ja lapsettomuus"-vihkosen. Siellä näytettiin pätkä tulevasta dokumenttielokuvasta, joka kertoo lapsettomuudesta ja keskusteltiin sen jälkeen aiheesta. Meille tuli molemmille kauhea vauvakuume!! :heart: =)
 
Voiko uus vauvakuumeinen änkee tänne? :wave:

Meillä IVF/ICSI poika nyt vuoden ja joskus lähitulevaisuudessa ois PAS suunnitteilla.
Ei vielä olla ryhdytty tuumasta toimeen, mutta tää vauvakuume on kauhia :D
Jänskäilen täällä teitin kanssa
Onnea Tiltalitti siirtoon!!!bdbd :heart:
 
no niin, tää on niin tätä. Siis siirtoa ei tehty tänään. Oli vaan se kohdun tilanne katsaus ja sovittiin siirto päivä. Ihmettelinkin kun varailin tätä siirto aikaa ettei ne muka ota ultraan ennen passia kun heti sanoivat että siirto aika pe 6.11. Ja lääkityksenkin ne sit kertoi vähän vikaan aikaa varatessa, ei 2 päivässä zumeja estänyt mun omaa munasolujen kasvua ja nyt joudun sit vielä pistämään pregnylitkin ennen siirtoa. Olis pitänyt otta 3 päivässä. Huoh, ny joutuu jänskään vielä enemmän. Niin ja kun ne sulattaa huurulaisia niin ne tekee sen 2 kerralla, jos molemmat elinkelpoisia ne laittaa molemmat. Eli sekin vielä........

palailen sit taas ens torstain jälkeen kertoon selvisko kukaan
 
Tervehdys pitkästä aikaa! Alan taas aktivoitua näillä sivuilla. Meillä tulossa 1. PAS nyt ensi tiistaina eli piinailijakavereita kovasti etsin! Kiva olisi yhdessä jännittää. Ensin nyt jännitetään miten sulatuksessa käy. Toivon mukaan joku 5 alkiosta kestää.

Tervetuloa kaikille uusille pinolaisille minunkin puolestani!
 
hei saarax sulla helpottaakin aiemmin tuo jänskäys kun mun pitää piinata itseäni torstaihin. Toivottavasti selviää elinkelpoisia siirrettäviä jotka vielä jatkaa kasvuaan monta monta vuotta. ONNEA SIIRTOON SAARAX.
Eilen pistin pregnylin enkä muistanut kuin inhottavaa se voi olla. On se kumma kuinka on voinu aiemmin pistää itseään moneen otteeseen. No tänään aloitan luget. Tänään olis neuvola pojalle ja pitää ruinata sikapiikki nyt että kuume ehtii laskemaan siirtopäivään mennessä. Kuulemma olis hyvä ottaa ennen siirtoa jos vaan voi. Ei siitä kuulemma vaaraa sikiölle ole jos sen myöhemminkin ottaa.
no pitää alkaa tekeen poitsulle ruokaa että ehditään neuvolaan.
 
Tsemppiä tuleviin passeihin!!

Täällä odotellaan kuukautisten tuloa ja pelätään, että ne ei tule ajoissa vaan joutuu siirtämään passin (yrityksen) ensi vuoden puolelle. Ei jaksaisi enää odottaa, että pääsee yrittämään. Mikäli eivät selviä sulatuksesta on edessä taas uusi pitkä pitkä pitkä jonotus hoitoihin, argggggh!
 
Huomenna siirto, tänään ei ole tullut puhelua joten ilmeisesti siellä jokin alkio on ainakin hengissä. Todennäköisyys on kuulemma että noin 66% selviää sulatuksesta, mutta saa nähdä.

tiltalitti: kiva että saan sinusta piinailuseuraa... Tsemppiä ja onnea siihen torstaiseen siirtoon. Minulla on jo sikaflunssarokote perussairauteni vuoksi. Kuumeilin sitä viikonlopun. Nuo Luget on töhryilevää ja ällöttävää. Vahinkoja sattuu kun valkovuotoa tulee runsaasti ja sitten vielä päälle tuota kapselimössöä.

Marimilla: toivottavasti täti tulee pian kylään ja pääsette suunnittelemaan PASia mahdollisimman pian.
 
Saarax, toivottavasti meni siirto hyvin. Nyt pidetään peukut pystyssä että ottaa tiukasti kiinni.
Huomena soittelen aamupäivästä omien huurulaisten kohtaloa ja jos onnistunut niin sit ajellaan taysiin. Jänskättää.
Marimilla, toivottavasti menkat alkaa pian. En muista oliko sulla ne jo alkaneet ja onko ne epässäännölliset ja siki odottelet.

Mutta huomena palailen jos ehdin kuulumiset
 
Hupsista! Oma napa unohtui: siirrettiin pirteä alkio, jonka ristin Huuru-Martiksi! Pakkaseen jäi vielä 4 alkiota joten paremmin ei voi mennä. Nyt sitten jo piinapäivä 2. Lykkyä tyko tiltalittillekin piinailuun!

t. Saara ja Huuru-Martti
 
saarax, joko olet tehnyt testiä vai maltatko mielesi vielä muutaman päivän?
Itsellä en ole huomannu mitään oireita eikä niitä kyl tullut viimekerrallakaan alussa. No piinaillaan vielä torstaihin asti jolloin saapi tietää onnasko.
 
Miten ihmeessä maltatte olla testaamatta :D !?! Plussatuulia teille!!!!

Täällä ei vieläkään kuukautisia, jos eivät ala tällä viikolla, siirtyy passi helmikuulle, prkl! Ikinä ne ei tule kun pitäs ja tulevat kun ei pitäs. Ottaa päähän!!
 
Miten eksyinkin tänne... vanhalle palsta- ja odotuskaverille Tiltaltille valtavasti peukkusia pystyyn, jotta torstai toisi hyviä uutisia! Viime vuonna tähän aikaa oltiin kaksi palleroista. Mieleen on jääneet erityisesti sinun kuivaharjoittelut vaunujen ja koiran yhteislenkeistä - toivottavasti hauva otti uuden perheenjäsenen hyvin vastaan ja lenkit on sujuneet =)

Hauskaa joulun(kin) odotusta!

Miru ja kaksoset (melkein 1v!)
 
Hei vaan miruliini ja täällä taas. Vaunuharjoittelut tuotti tulosta, nyt ei mene vaunut enään nurin, onneksi. Muuten en ole rakkiin saanu otetta sen räyhäämiseen;-) no onneks sampo nukkuaposottaa vaikka se vähän rähiseekin lenkillä.
Negaahan se näytti kuten arvelinkin, ei niin mitää oireita ollu, lievää pahoinvointia mut luulen et se johtui ihan tästä nuhasta. No, en sitä olis uskonutkaan et eka tärppäis. Toivotaan et muilla tärppää. Saa nähä siirtyykö seuraava sit vasta tammikuulle.

plussatuulia muille toivoen
 

Yhteistyössä