Löytyykö onnistuneita nutraajia? Paljonko laihduit ja missä ajassa?

Ainiin Acromion, en edes tiedä paljon menee nutreihin, en ole koskaan laskenut. Täysnutrilla jää säästöön rahaa mukavasti, paljon vähemmän kuluu rahaa ruokaan kuin silloin kun osti mitä huvitti ja mässyt ym päälle. Ruokaa ostelen sillon tällöin pojalle ja miehelle ehkä kerran viikossa.
Osanutrilla jää samaten rahaa säästöön ja noilla säästörahoilla jotka kertyneet vuoden aikana lähedemme kesällä Espanjaan, 2 aikuista ja 1 lapsi.
Ollaan tavallisia duunareita joilla ei mahti tulot ole; lähihoitaja ja automaatioasentaja.Vaki työpaikat ja säännölliset tulot toki helpottaa.
Mutta voin kuvitella että opiskelijana nutraus on kallista mutta opiskelijana on ruokakin kallista.
Kantsii seurata tarjouksia ja easydietillä on vastaavat tuotteet melkein aina edullisempia mutta nutrit ovat paremmanmakusia mutta tämä on sitten jo makuasia. =)
Minulle tämä nutraus on huomattavasti edullisempaa kuin oikean ruoan ja mässyn osto.
 
Hopeinen kuu: Paljonko sulla on tarkoitus laihtua /paljonko olet jo laihtunut? Kiinnostaa kun olet kunnioitettavan pitkään jo jaksanut tuota touhua:) Itse en ole koskaan kahta päivää kauempaa jaksanut pusseja, pari kertaa kokeillut ja ei, ei oo mun juttu. Mun äiti kyllä niillä laihdutti sen 15kg joskus vuosi sitten.
 
noniin, tänä aamuna vaaka näytti 74,3kg. Normaalipainoon matkaa siis alle kilo :D Jesh! Kuitenkin loppukesällä 2011 (keväällä silloin synnyttäneenä) mun pahin paino ikinä oli 90kg!! Niin onhan tää jo aika paljon parempi :)
Tällä erää siis laihdutusta takana sen reilun 6vkoa ja lähtenyt n. 11kg! (lähtöpaino siis n.85kg)

Päivän ruokavalio on aika niukka, esim tänään näin:
aamulla kaksi palaa ruisleipää kalkkunaleikkeellä ja kurkulla (yht 150kcal)
päivällä kasvissosekeitto (120kcal)
illalla syön rahkan (145kcal)
Eli 420kcal päivässä.. ja aikalailla samoilla kaloreilla nyt menty se 6vkoa.
En nyt tiiä viittiikö tätä suositella kellekään :D
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeinen Kuu
Ja hopeinenKuu, tsemppiä kovasti ja iso hatunnosto sinulle!! Ihan sairaan kauan olet jaksanut! Mulla alkaa tää 6vkoa jo käydä mielenterveyden päälle, ni en ihmettele että alkaa sinulla tökkiä..
Mulla nyt siis tarkoitus jatkaa tätä tiukkaa kuuria ruonne 24.2 asti, eli kaks viikkoa vielä. (yhteensä siis 8vkoa) ja tavotteena olis saada sinne mennessä paino jonnekin 72kg tietämille. Siitä eteenpäin jatkan kyllä edelleen, mutta en näin tiukkaa kuuria!
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeinen Kuu
Kiitoksia vastauksista! Kiva tietää ettei nutraaminen ainakaan enempää maksa kuin mättöruoka heh :)

Nyt vähän vinkkiä seuraavaan asiaan: Mikä jauheshakeista on parhaimman makuisia? Mulla tulee oksennus suuhun ainakin metsämarjan kanssa, muita en ole vielä ostanut. :/
 
Hei uskolliset kanssasisaret!

Ja anteeksi hiljaiselo, en ole muistanut käydä päivittämässä kuulumisia :xmas:
Daniella, tarkoitukseni on laihtua 60kg:eek:on saakka, kai se mulle olisi sellanen hyvä/normipaino.
Pääsisi ensin sinne välietappiin elikäste 70kg olisi välietappi.
Täällä ainoa ja viimeisin julkaisemani tieto painostani on 30.9.12, painoin tuolloin 79kg ja laihtunut
olin 28kg. *paino asia on valtion salaisuuksien luokkaa* :attn: :D Ei vaiskaan.
Seuraavaksi salaista tietoa on tarjolla 18.2.13 :)
Alkuun paino putosi nutraamalla todella nopeaan tahtiin. Sitten se on huomattavasti hidastunut, ahaisista
kaloreista huolimatta. Tuntuu että samoihin tuloksiin pääsisin tavallisella ruokadieetillä, esim painonvartioiden
pisteillä. Eli yhtä hitaasti. En tiedä mistä hidastuminen johtuu.
Toisaalta ei tässä enää mikään kiire ole laihtua, olen laihtunut jo niin paljon että tuntuu hyvältä ja näytän jo ihmiseltä/hyvältä. Alkuun vaan en siteänyt omaa olemustani, olin niin valtavan lihava.
Painoin 107kg pahimmallani, sitä valtavaa häpeää en enää halua kokea.
Aion säästää sotanorsutakkini muistuttamassa siitä mitä en halua enää koskaan olla.
Trakoitus olisi jaksaa nutrausta 14.4 saakka jolloin tulee vuosi täyteen ja loput kilot ruokavaliolla.
Kiitos ViVa tsempistä sitä kaipaan kovasti. :hug:
Acromion, metsämarja on kyllä pahaa. Mutta on todella vaikea sanoa mikä voisi olla sinun makuusi
kun mun maku ei välttämättä ole sama kuin sinun. Kun tässä on vaihdettu tuttujen kanssa mielipiteitä niin toinen tykkää jostakin niin toinen oksentaa maun takia.
Ja mikään noista ei maistu sille mitä luvataan ( minun mielestäni ).
No maut joista pidän/siedän ovat: mansikka, suklaa ja vanilja nutrilettilta ja naturdietiltä: ananas.
Naturdietin smoothie-jauheena mustikka-vanilja saa tuoksullaan migreenin heräämään ja maku on sellainen että sen juo mutta melkolailla väkisin. Nutrilettin smoothiet ovat kaikki todella hyviä. Sorry ei olekkaan olikohan se jokin suklaan maku vai kahvi josta en pidä vai onko olemassa molemmat? Mutta muistelen ettei ne ole mun makuun mutta jotku pitää noista taas eniten.
Patukoista Nutrilettilla ainoastaan mun makuun hyviä: Crunch, Maitosuklaa- caramel ja Caramel toffee.
Allevon perun-purjo soppa on ok. Kaikki pastaruoat, puurot ym ruokanutrit saa minut oksentamaan, en pysty syömään. Siinäpä taitaa ollakin ne mistä minä pidän.
Eilen olin shoppialemassa, ostin farkkuhameen ja kesäpuseron ja 1 kokoa pienemmät :D
Ja kokeilin vyötä jonka ostin kuukausi sitten että tiedän kapeneeko vyötärö ja kyllähän se sitten kapenee,
2vk 5pv sitten mittasin ja nyt niin 2 vyöreikää sai laittaa pienemmäksi.
Muavia uutisia siis! =)
No niin jään kauhulla odottamaan mitä puntari näyttää tulevana maanantaina ja paljonko jää leikkaussaliin.
Tsemppiä tytöt! Ja kertokaa miten sujuu. :wave: ( sorry valtavat määrät kirjoitusvirheitä )
 
Viimeksi muokattu:
Hei.

Löytyykö onnistuneita nutraajia? Osaan vastata, löytyy ja ei. Itse olen epäonnistunut täysin viimeisen
n. 5kk aikana.
Käyn harvoin vaa'alla koska haluan nähdä isoja lukuja, pienet luvut masentaa. Joten pidemmällä aikavälillä tulos on - toivon - mukaan suurempi.

14.4.2012 107kg

30.9.2012 79kg

15.2.2013 79kg

eli tulos ei grammaakaan alaspäin. Kaikki se saatanan moinen itse rääkki, syömttömyys, ponnistelu,
itsensä tsemppaaminen, kieltäytyminen ja kurinalaisuus turhaan.
Tätä vitutuksen määrää ei voi sanoin kuvata. Itkin tulosta ekan puolituntia.
Olenko huijannut itseäni näin täysin. Se riemu mikä maanantaina oli kun sopi pienempi vaate päälle. Itsepetosta.
Miten vaatteet voi olla isompia päällä kuin esim lokakuussa. Kaikki ostamani talvivaatteet ovat tulleet väljemmäksi. Kaikki ne kesä housut, caprit jotka olivat sopivia vielä tammikuussa kun sovittelin ovat nyt isoja.
Voiko ihmismieli huijata että olet laihtunut kun vaatteet ovat tulleet isoksi? Miten senttejä on voinut lähteä joka puolelta mutta paino ei ole alentunut? 5kk turhaa ponnistelua.
Toki voi hakea positiivisia asioita kun sen että empä ole lihonut grammaakaan.
Ei enmpä osaa riemuita. Jokin meni pieleen ja tömäkästi.
Itse TIEDÄN noudattaneeni dieettiäni tunnollisesti samallalailla tässä on kohta vuosi menty. Urheilu tai liikkuminen
ei selitä asiaa, en liiku niin paljon että lihakset olisi 5kk kasvaneet niin paljon ettei laihdu.
Miksi paino meni ensin hurjasti alas ja sitten tuli stoppi.
En osaa sanoa miten jatkan. Tämä painoasia on mulle iso asia.
No nyt nutrit ovat tauolla leikkaukseen saakka ei voisi vähempää kiinnostaa.
En aio revetä mässäilyyn mutta en nyt voi vitutukseltani edes katsomaan soppapusseja päin.
Minusta ei nyt ole hetkeen tsemppaaman teitä muita. Mutta onnea teidän nutraukselle kuitenkin.
Palaan leikkauksen jälkeen jossain vaiheessa kertomaan kuulumisia.
:'(
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei Hopeinen kuu.. kävi ihan harmittaa sun puolesta!! Mikähän ihme tuossa voi oikein olla.. ja jos kuitenkin pienemmät vaatteetkin menee. Pakosti olet sitten kiinteytynyt.

Mulla perjantaina vaaka sanoi 72,3kg. Eli normaalipainoisia ollaan. Ja kävin liikenteessäkin viikonloppuna ja voi miten nostaa itsetuntoa kun oli miehiä jonoksi asti tarjolla :D
Nyt oon viikonlopun löysäilly ihan täysillä siis.. huomenna jatkuu tiukka syöminen. Olipa rentouttavaa antaa itselleen lupa mässätäkin välillä.
 
Hei!

Eilen kotiuduin sairaalasta, 3päivää pötkötin siellä ja nyt ollaan ilman kohtua. Ja voin kertoa että kivut ovat helvetilliset. Paikalllaan olo tuskaa, liikkuminen vielä tuskallisempaa, yskiminen tuntuu ettää repii tikit ja hakaset irti lihoineen päivineen.
Kohtu painoi 800g ja kuulemma kohdussa oli ainakin 20 myomaa. :O Ei ihme että lopussa oli vaikea olla. Normisti kohtu painaa n 100g.
Nyt ei ole mielessäni nutraus ollenkaan, eipä kyllä muutenkaan ruoka. Yritän selvitä tästä tuskasta hengissä.
Kuuluu taas kun kivut hellittää. Tsemiä tytöt nutarukseen! :wave:
 
Olenko kaikottanut kaikki nutraajat omalla epäonnistumisellani :'(
Onko täällä enää ketään?
Mulla alkaa olla voiton puolella leikkauksesta aiheutuneet kivut. Sunnuntaista asti olen käynyt
kävelemässä pari kertaa päivässä 30-40min lenkkejä rauhallisesti tasamaalla. Ja tuntuu että selviän
hengissä tästä operaatiosta. KIpuja on vielä varsinkin öisin kun on pitkä väli lääkkeiden välillä.
Mutta voiton puolella jo.
Nutrausta en ole edes miettinyt. Yritän syödä kuitupitoista ruokaa vatsantoiminnan vuoksi. Olen
hieman herkutellutkin ja syönyt liikaa. Mutta koko ajan maltti mielessä ettei paino nouse.
Katsotaan miten jatkan laihdutusprojektiani kun paranen ja saan hakaset pois.
Tulkaas kertomaan miten nutraus sujuu.
 
No moi!
Täällä on mennyt hyvin, huonosti ja hyvin huonosti. Nyt taas yritetään saada kiinni motivaatiosta ja jatkaa matkaa.

Paino tällä hetkellä 75,5kg eli tammikuun alusta -3kg. Ei mikään huima suoritus, kun ottaa huomioon, että ekalla viikolla tippui 2,3kg. Nooh näillä mennään. Olisi kiva päästä alle 70kg kesään mennessä ja kyllähän siihen pääsisi, jos ei söisi mitään hyvää, mutta kun aina viikonloppuisin tulee vedettyä kaksin käsin :( Liikuntaa tulee onneksi harrastettua aika paljon, mutta syön ihan liian suuria annoksia.

Tällä viikolla aloitin hyväskä lakon pääsiäiseen asti ja tiukkaa on tehnyt, mutta olen pystynyt pitämään itseni irti niistä. Heti on olo paljon parempi ja kevyempi. Liikuntaa tuli harrastettua 7h (mm spinningiä, kuntosalia sekä juoksua) sekä kävelyä 5h. Ja sekä perjantaina että lauantaina oli ulos menoja ja olin molempina päivinä kuskina.

Nutrausta en enää käytä, ainoastaan patukoita joskus kovimpaan nälänhimoon tai nopeaksi välipalaksi salin jälkeen ym.

Kuinkas muilla menee?
Hopeinen kuu, toivottavasti masu on parantunut ja olet taas mukana remmissä. Voi olla, että tuohon painon pudotukseen vaikutti myös nuo myomat. Toivotaan, että paino lähtee laskemaan. Joskus itsellä ainakin tuntuu kevyemmältä ja vaatteet mahtuu, mutta painon pudotus seuraa vähän jäljessä. Tsemiä!
 
Mahtuisko mukaan porukkaan? Olen juttujanne lueskellut ja täällä vaikuttaa olevan hyvä henki!
Täällä myös 70-luvun puolivälissä syntynyt 3 lapsen äiti. 5- ja 3-vuotiaat ja kuopus 10kk. Hoitovapaalla olen kotona ja se nyt tekee hommasta osaltaan haastavaa.
Laihdutus on ollut aika jojoilua, paras saavutukseni oli 16kg kun laihdutin häihimme v. 2006. Silloin pääsin 78kg. Painoni on aina raskauksien aikana laskenut (ts. paino ei ole juurikaan noussut raskaana ja synnytysten jälkeen olen ollut jopa 10kg kevyempi kuin ennen. Valitettavasti olen aina imetysaikana hankkinut kadotetut kiloni takaisin. Kilot ovat kertyneet lähinnä iltaherkutteluista: kun lapset on saatu nukkumaan, alkaa tämän mamman "bileet" kera jätskin ja herkkujen :/
Nyt se on loppu. Nyt on jonkin aikaa kypsynyt ajatus päässä, että painon on tiputtava! Etsin juuri eräisiin juhliin päällepantavaa ja mitään nättejä vaatteita ei voinut ajatellaakan, kun olen niin paksu!!!! Valokuvista puhumattakaan! Tähän lisäksi kahdessa viimeisessä raskaudessa raskausdiabetes, niin eikö tässä jo ole riittävästi aihetta painonpudotukseen?
Nyt siis aloitan täysnutrauksella ja katsotaan kauanko pystyn. Sitten kun alkaa tuntua mahdottomalta vaihdan osanutraukseen.
Pituutta löytyy 171cm.
Vaaka näytti aamulla 102. (Korkeimmillaan ollut 104,5 :O )

Nyt lähtee!
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan evvk!

Tuo nutraus on helppoa, kun ei tarvitse miettiä mitä syö. On valmiiksi pussit ym ja itse ainakin tykkään niistä. Ainut ongelma perheellisenä, on ne muut ja heille keittäminen. Nyt yritän normaalilla ruokavaliolla, kun mulle ei oikein sopinut tuo täysnutraus. Kilot jotka sain tiputettua tulivat liian nopsaan takaisin :( En tiedä mikä siinä mätti, kun kuitenkin pidin niistä ja oli helppoa, kun tiesi tarkalleen kalorit ja määrät ilman punnitsemisia ym. No kutakin aikansa. Toisaalta kyllä aion välillä ottaa pikakuureja, jos tarve vaatii. Viikossa kun saa jo ihmeitä aikaan.
 
Moikka taas!

Tervetuloa mukaan evvk! Ja hei vaan vanhat tutut.
Vielä on kipuja. Yskiä ja nauraa ei kärsi kun sattuu kovin. Nutrannut en ole kahteen viikkoon.
En halua kun vatsantoiminta hidastuu ja "tuotos" menee kovalle ja en pysty kivulta kovasti ponnistamaan.
Mielekiintoista tarinaa :x
Nyt ajattelin kokeilla tämän viikon painonvartioiden 123extralla ja mietin jatkoa ensiviikolla josko vielä annan nutrille mahkun vai miten projekti jatkuu.
Viikko sitten sunnuntaina aloittelin taas kävelyn pikkuhiljaa köpötellen ja vauhti on nopeutumnut sitä mukaa kun
kipu on hellittänyt.
Eilen tempasin ja kävelin 18km siinä lumimyräkässä! Ei mitää järkeä kun leikkauksesta vasta vajaa 2vk. Tänään
kävin hillitymmin n7km kävelyä.
Mutta katellaan miten tästä eteenpäin laihdtuksen kanssa. Mietintä myssy päähän. Vinkkejä toki otetaan vastaan.
 
Viimeksi muokattu:
Hopeinen kuu ensinnäkin pitää kommentoida tohon ekaksi ettei sun paino ollut itppunut et tietkö et kun se vaaka ei oikeasti ole se mitä pitää eniten tuijottaa vaan mittanauha!!! Aina pitäs mitata itsensä koska jos saa lihasta läskin tilalle niin paino ei todella laske ja enne kaikkea sä olet selkeästi laihtunut kun sulta on vaatteet jääneet isoiksi. EI mullakaan tippunu painoo muutamaan viikkoon tossa yhdessä välissä mut vyötärö kapeni sen aikana silti :)
Ja mitä tulee sun leikkaukseen niin onneksi se on ohi ja voin vaan kuvitella miten kipee oot ollu ku ite oli laparoskopiankin jälkeen yli viikon tosi kipee :(

Mä en siis ole hävinnyt mihkään, mut en vaan kertakaikkiaa ole ehtinyt käydä täällä. Multa on nyt tippunu melkein 14kg painoo joten hiljalleen lähtee ja reilu 7kg mun toukokuun tavotteeseen matkaa ja aion sen saada pois kun lähdetään turkkiin sillon :) Mulla puhaltaa uudet tuulet kun vaihdan kohta työpaikkaa ja hoitelen tupperware hommiakin sivussa :)
 
Hopeinen kuu, varmaan on parasta olla ainakin hetken normaalilla terveellisellä ruualla. Ja tuo painonvartiat on hyvä apu, mitä enemmän pisteitä-sitä enemmän kaloreita. Paljon kuituja, täysruislaivästä ym, niin suoli pelaa. Hurjan kävelylenkit olet kyllä vetäissyt! Nykyään suositellaan leikkausten jälkeen liikkumaan. Mitä nopeammin aloitat liikkumisen, sen parempi toipumisen kannalta. Toki aloittaa pitää varovasti ja omaa kroppaa kuunnellen.

Champion, ompas mainio pudotus sulla jo koossa!

Mulla meinaa tihkaista. Olen ollut 10 päivää todella terveellisellä ruokavaliolla ja paino vain noussut muutaman sata grammaa. Huoh, olis niin helppo luovuttaa, mutta en aio. Sitten kesällä on niin paljon mukavampaa olla kesämekoilla, kun ei joka vaate kiristä.

Liikuntaa olen harrastanut tällä viikolla 3h kävely sekä 2h spinning, 1h kuntosalia, 1h circuit sekä juoksua 1h. Ja nyt ei vaan saa ruuat karata käsistä, pitää yrittää syödä hyvin ja vähän, eikö se tästä sitten :)
 
Pari vinkkiä mitkä edistävät laihdutusta todella tehokkaasti. Aamulla tyhjällä vatsalla reipasta lenkkeilyä ( voi olla kahvia pohjalla), syö säännöllisin väliajoin 5 kertaa päivässä 3h välein on hyvä. Hiilarit ehdottomasti aamupalaan ja ennen nukkumaan menoa yöllä, koska LAIHTUMINEN tapahtuu yöaikaan :) Kaksi lämmintä ateriaa josta vihanneksia 200g. JUO PALJON VETTÄ :)
Nutraamisellakin laihtuu mutta kun alat syömään taas normaalia ruokaa niin paino saattaa nousta takaisin :(

Itse -23kg ja vielä 15 edessä ;)
 
Hei.

Onpas hiljennyt. No minä täällä edelleen pinnistelen. Viime viikon olin painonvartioiden sydeemillä ja
eilen maanantaina jatkoin nutraamista. Nyt jätän sen leipä palasenkin pois.
Lähdemme Egyptiin toukokuun lopussa ja olisi kyllä aika kiva jos olisin sillon -10kg keveämpi.
Näillä mennään. Ja tsemppiä jos vielä joku jaksaa nutrata kanssani =)
 
Tääläkin ois nyt yks alottaja. Huomenaamulla alotan, paketteja jo hankittu. Lähtöpaino 100kg hujakoilla, aamulla käyn puntarissa kattomassa alkutilanteen tarkkaan. Ainakaan useammin en aatellu käyä ko kerran viikossa. Oman haasteensa asiaan tuo vuorotyö hyvin epäsäännöllisine ateria-aikoineen ja yövalvomisineen. Kattoo nyt mitä tapahtuu.
 
Heissan!

Tervetuloa Leijona76.
Mulla ollut totaali tauolla nutraus ja laihdutus. Paino pysynyt onneksi edelleen siinä 79kg.
Ja nyt aloitan täysnutrauksen sadannen kerran ja aion onnistua jos 107kg on tultu näinkin ala niin miksei
muka vielä voisi laihtua.
Työtoveri/kaveri aloittaa myös tänään joten on "livenäkin" tsemppi kamu.
Hän osanutraa ja minä täysnutraan. Joten se 5 pussia vedän päivässä.
Kohdunpoiston jälkeiset kivut ja muut vaikeudet alkaa olla takanapäin ja kehon toiminnot alakaa
olla kodillaan joten uskallan yrittää kun tiedän jo että vatsa menee kovalle ja toimii harvoin.
Tässä olisi 6vk:a aikaa ja lähdemme Egyptin matkalle viikokosi ja olisi ylen onnellinen jos 5kg kevyempänä
pääsisi reissuun.
Joten pusseilla taas mennään. Tsemppiä!
Tulkaa takaisin vanhat jos vielä nutraatte edes moikkaan miten sujuu ja kuinka laihoja olette!
:wave:
 
Moikka!

Nutrilla menee! 5. päivä menossa. Ei oikeastaan uutta raportoitavaa mutta sinnitelly olen.
Leijona, mistä vessaravista puhut? Ravaatko pissalla vai isommalla hädällä?
Ei mulla ole mitään vessaravia ollut, paitti jos olen juonut jotenkin extra enemmän. Ei ollenkaan näiden nutri kuukausien varrella, vai muistanko väärin :confused:
Nyt vapaa viikonloppu edessä ja kynnys repsahtaa.... mutta ei ei ei!!
Nyt mennään näin! Tsemppiä+ hyvää viikonloppua! :wave:
 
Hopeinen Kuu :wave:

Hienoa että jaksat painaa edelleen kevyemmän elämän puolesta, hattua pitää nostaa että olet jaksanut jo yli vuoden kamppailla! Olen sata varma että tuolla sitkeydelläsi pääset tavoitteeseesi ennemmin tahi myöhemmin, hyvä sinä!

Kiva käydä joskus kurkkaamassa teidän juttuja vaikka itse en nyt nutraakaan. Motivaatio heittelee ees ja taas ja niskasta pitäs itseänsä ottaa...painokin huiteli taas 77,7 kun viikolla vaakaan pomppasin, nousukiidossa taas ollaan.

Tsemppiä teille, olette jo ohukaisia kesällä kun jaksatte nutrata.

Meitsi ei taidakaan ottaa bikineitä ensiviikon kyproksen reissulle, mutta ehkäpä seuraavan kesän reissulle sitten....

:wave:
 
Moikka!

Nutrilla menee! 5. päivä menossa. Ei oikeastaan uutta raportoitavaa mutta sinnitelly olen.
Leijona, mistä vessaravista puhut? Ravaatko pissalla vai isommalla hädällä?
Ei mulla ole mitään vessaravia ollut, paitti jos olen juonut jotenkin extra enemmän. Ei ollenkaan näiden nutri kuukausien varrella, vai muistanko väärin :confused:
Nyt vapaa viikonloppu edessä ja kynnys repsahtaa.... mutta ei ei ei!!
Nyt mennään näin! Tsemppiä+ hyvää viikonloppua! :wave:
siis just siitä että kun elää litkuilla ja juo ni pissittää kokoajan yötäpäivää. Pahin tosin jo tasaantunu.
 

Yhteistyössä