löin sitte oven kiinni tv-tarkastajan nenän edestä

• Viestiketjun aloittaja murr
  • Ensimmäinen viesti
murr
ärsytti koko hiton äijä,ku yritti sisälle tunkea kesken rentoutumisen. vaikka mulla ei edes ole mahd.katsoa mitään tv ohjelmia!! sanoinkin sen sille. vastaukseksi sain mutta kun minula on oikeus tarkistaa asia.

tulkoot sitte poliisien kanssa jo on oikeus tunkeutua toisen asuntoon. seuraavaks varmaan lähettää laskun,mutta käsittääkseni munei kuulu mitään maksaa siitä että tv könöttää varastossa. ja katselen lainattuja leffoi tietokoneella.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
minusta kun telkkarilupa pitää olla, niin pitäisi tarkastajalla olla lupa tarkastaa onko telkkari. Jos minä olisin tarkastaja ja ovi lämäistäisin nenän edestä tylysti kiinni, heti epäilisin että lupa-asiat ei ole kunnossa.
Tässä on vaan se pointti et ketään ei tarvi kotiinsa päästää ellei kyseessä ole poliisi luvan kans.

Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:
minusta kun telkkarilupa pitää olla, niin pitäisi tarkastajalla olla lupa tarkastaa onko telkkari. Jos minä olisin tarkastaja ja ovi lämäistäisin nenän edestä tylysti kiinni, heti epäilisin että lupa-asiat ei ole kunnossa.
Tässä on vaan se pointti et ketään ei tarvi kotiinsa päästää ellei kyseessä ole poliisi luvan kans.
anteeksi että intän, mutta miksi pitää mutkistaa asioita, jos asiat on kunnossa??!

A shadieeyah
anteeksi että intän, mutta miksi pitää mutkistaa asioita, jos asiat on kunnossa??!
ei se mitään mutkista.Periaate kysymys ja yksityisyyden kunnioitus se pitää päteä tv tarkastajiinkin. Laki se niitäkin koskee ettei toisen kotia saa noin vaan tunkea.

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
ei se mitään mutkista.Periaate kysymys ja yksityisyyden kunnioitus se pitää päteä tv tarkastajiinkin. Laki se niitäkin koskee ettei toisen kotia saa noin vaan tunkea.
Juuri näin, en mäkään tunge vieraiden ihmisten koteihin ihan oman pääni mukaan.
No meillä on aika tehokas pysäyttäjä vastassa, mut ongelmia siitäkin sais jos koira puolustais kotiaan vaikka kuinka olis luvatta tunkenu sisälle.

Eipä ole meidän kulmilla lupatarkastajaa näkynyt, mutta ihmettelen kyllä niitä jotka yksityisyyteen vedoten eivät päästä takrastamaan asiaa. Ei kait siinä sen ihmeempiä ole kun antaa käydä katsomassa, jos kerran asiat ovat ok.

tossuliini
eipä ole munkaan oven takana tarkastajia pahemmin näkynyt vaikka tänäänkin on ovi ollut sepposen selällään koko päivän kun oon siivonnut, mutta eipä olisi sisään tullut jos olisi tohon ovelle asti ehtinyt koska niillä ei ole lupa tunkeutua kenenkään huusholliin ja poliisi ei tollasen takia hommaa kotietsintälupaa koska siitä ei seuraa vankeutta, vain siinä tapauksessa poliisi saa kotietsintäluvan jos tietystä rikoksesta saa vankeutta, en nyt muista että kuinka pitkän ajan eikä ne noitten lupajuttujen takia rupea anomaan kotietsintälupia, eihän ne muuta ehtiskään tehä kun pitää ottaa oikeita rikollisia kiinni

tunkeminen ja tunkeminen on eri asia. on eri asia jos tunkee läpi oven olkapää edellä tai siirtää oven edessä kaulin kädessä seisovan naisihmisen syrjään kuin se että asukas avaa sivistyneesti oven ja siirtyy vähän syrjään jotta tarkastaja voi katsastaa ylimalkaisesti näkyykö telkkari kirjahyllyssä (tai onko kirjahyllyssä tyhjä paikka ja kamala kolina kuului ennenkuin ovi avattiin). Mutta komeroihin eikä vintille saa kurkkia ilman kummempaa lupaa.
Minä en tajua minkä ihmeen takia ihmsillä on kamala vimma vedota oikeuksiinsa samalla kun rikkovat itse velvollisuuksiaan eli jättävät telkkariluvat maksamatta, kun kerran telkkarinkatselumahdollisuus on luvanvaraista.

murr
periaate kysymys. jos ei sanaa uskota niin sit ei. mä en pidä siitä jos mun puuhat keskeytetään turhan takia. käsittääkseni ei ole pakko heille edes ovea avata mutta kun oli hämärä rappukäytävä niin ei voinut nähdä varmasti,olisihan siellä voinut olla hyvin joku ystäväkin. toiste en kyllä oveani avaa. niillä on kuulemma ihan lupa mennä kattomaan tietokonekin läpi ettei ole jotain tv juttui. millähän oikeudella joku vieras ihminen penkoo tooisen tietokonetta? että on siinä ihmeempiä. ja lupaa tuskin tarvitsen vanhan rikkinäisen tv:n säilytykseen varastossa.

Mulle on käynyt joskus samalla tavalla. Meillä oli silloin telkkari. Ovikello soi ja katsoin ovisilmästä et olis ollu mun serkku oven takana. Mä vetäsin oven kiinni telkkaritarkastajan nenän edestä. Telkkalupaahan meillä ei silloin ollu. Mies soitteli muutaman kerran summeria ja tiputti telkkalupa laskun postiluukusta sisälle. No, olihan se pakko maksaa, varmasti olisivat tulleet jonkin ajan kuluttua uudelleen.

Nykyisessä asunnossa hommattiin heti telkkalupa. Meillä on olkkarissa telkka ja se näkyy pihalle. Tosin meillä melkein vain lapset kattoo lastenohjelmia. Eipä tuota toosaa tule paljoa ite katottua, sen voi heivata vaikka mettään mun puolesta.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja murr:
periaate kysymys. jos ei sanaa uskota niin sit ei. mä en pidä siitä jos mun puuhat keskeytetään turhan takia. käsittääkseni ei ole pakko heille edes ovea avata mutta kun oli hämärä rappukäytävä niin ei voinut nähdä varmasti,olisihan siellä voinut olla hyvin joku ystäväkin. toiste en kyllä oveani avaa. niillä on kuulemma ihan lupa mennä kattomaan tietokonekin läpi ettei ole jotain tv juttui. millähän oikeudella joku vieras ihminen penkoo tooisen tietokonetta? että on siinä ihmeempiä. ja lupaa tuskin tarvitsen vanhan rikkinäisen tv:n säilytykseen varastossa.
no ei varmasti oo lupaa toisen tietokonetta tutkia!!

Mulla kävi kerran niin että tv-luvan-tarkastaja tuli ovelle ja epäili sanojani ettei meillä ole tv:tä, sanoin jotta tulee sisälle katsomaan ja jos täältä löytää telkan saa viedä sen mennessään. Olin juuri pesemässä lattioita ja niin vain äijä tunki sisälle ja paskaisilla kengillä jätti lattiaan jäljet. Mulla oli radio päällä kun siivosin ja siksi epäili että mulla on telkka. Mä en näe mitään syytä miksi ketään tarvitsisi päästää kotiinsa kyyläämään. Oikeuksiin saa vedota aina kun niitä vastaan meinataan rikkoa.

sh-äiti
Samaa mieltä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Mulla kävi kerran niin että tv-luvan-tarkastaja tuli ovelle ja epäili sanojani ettei meillä ole tv:tä, sanoin jotta tulee sisälle katsomaan ja jos täältä löytää telkan saa viedä sen mennessään. Olin juuri pesemässä lattioita ja niin vain äijä tunki sisälle ja paskaisilla kengillä jätti lattiaan jäljet. Mulla oli radio päällä kun siivosin ja siksi epäili että mulla on telkka. Mä en näe mitään syytä miksi ketään tarvitsisi päästää kotiinsa kyyläämään. Oikeuksiin saa vedota aina kun niitä vastaan meinataan rikkoa.
Oisit työntänyt sille luudun käteen, että korjaas jälkesi! :/

vieras
kuinkas muuten toi tietokone juttu?? eihän niillä oo lupaa penkoo toisten koneita ja kuinkas kun ennen tarvi sen tv-kortin jos halus kattelle,niin enää ei silläkää tee mitää.eli miten nyt sitte tietsikalla katotaan telkkua???

Yhteistyössä