vierailija
Poliisilta asiaa olen kysynyt ja sanoi et täällä meidän suunnalla heillä ei todellakaan ole aikaa kierrellä tv-lupatarkastajan mukana.
katoin ap:n juttua uudelleen ja luin että telkkari on jossakin varaston nurkassa. ennen aikaa digiajan siinä olisi kyllä ollut telkkariluvan paikka!Alkuperäinen kirjoittaja HelmenTyttö:äiti40plusplus Mistä tää jankkaaminen muuten lähti, kun ap:llähän ei käsittääkseni sitä telkkaria todellakaan ole, joten ei hänellä ole myöskään velvollisuutta lupaa maksaa. Ja jos sie päästätkin sisään kaikki ketkä tahtoo, niin kyllä miun mielestä on oikeus pitää kiinni siitä, että esim. just tv-luvantarkastajalla ei ole oikeutta tunkea kenenkään kotiin saatika tietokoneelle.
No sen mä kyllä olen tiennyt. Mutta kotietsintälupa heilläkin pitää olla. Eikä sitä kovin helposti saa. Onhan se nähty noissa ulkolaisissa sarjoissakin et lupaa ei aina myönnetä vaikka kuin olis näyttöä ja epäilyä.=) =) =)Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tv-lupatarkastajat ovat usein poliiseja. Tekevät työtä vapaa-ajallaan tai ovat eläkkeellä olevia poliiseja, tiedoksi vaan
Myöhemmin tässä samassa ketjussa on vielä maininta, että telkkari on lisäksi rikkinäinen. Kyllä miutkin on opetettu toimimaan lakien ja normien mukaan, mutta on myös opetettu että omista oikeuksistaan saa ja tulee pitää kiinni. Tv-lupatarkastaja toimii myös vastoin lakia jos tunkee toisen kotiin tämän tahtomatta.Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:katoin ap:n juttua uudelleen ja luin että telkkari on jossakin varaston nurkassa. ennen aikaa digiajan siinä olisi kyllä ollut telkkariluvan paikka!
Mutta en voi mitään sille että aikanaan vanhempani on opettaneet minut toimimaan yhteiskunnan yleisten lakien ja normien mukaan ja niihin on myös kuulunut se että jollakin on lupa tarkastaa onko minulla jotakin joka kuuluu hänelle tai mistä minun pitäisi maksu suorittaa. tätä yritän lapsillenikin opettaa, lainkuuliaisuutta yms sen sijaan että paasaisin oikeuksista joilla sitten voidaan kiertää joku velvollisuus.
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:No sen mä kyllä olen tiennyt. Mutta kotietsintälupa heilläkin pitää olla. Eikä sitä kovin helposti saa. Onhan se nähty noissa ulkolaisissa sarjoissakin et lupaa ei aina myönnetä vaikka kuin olis näyttöä ja epäilyä.=) =) =)Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tv-lupatarkastajat ovat usein poliiseja. Tekevät työtä vapaa-ajallaan tai ovat eläkkeellä olevia poliiseja, tiedoksi vaan