listataanko niitä "liian" yleisiä nimiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja perus-niina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja perus-niina:
siis mielestäsi ok nimi mutta liikaa käytössä, niin puhki kulunut
mulla tulee mieleen ekana jere, eetu jesse. sara, iida, venla, oskari, daniel

No kyllä sellainen erikoisuuden tavoittelukin on kamalaa. Iät ajat kaiket on ollu luokilla samannimisiä. Aikuiset (?) ihmiset täällä leimaa joitakin nimiä kauheiksi. Käyttäkää tuokin energia johonkin muuhun. Ja kyllä, lapseni nimi on noiden joukossa.

Saanko mä nyt kirkkaaman kruunun kun lasteni nimiä ei tästä listauksesta löytyny? Mitä ihmeen väliä kenellekään on sillä mitä toiset antavat lapselleen nimeksi? Jos se menee läpi maistraatissa, voidaan todeta että se on ihan kelpo nimi ja thats it. Ei mikään häpee jos siinä on c-kirjain tai nimi on yleinen, ei nimi miestä/naista pahenna!

Mun oma nimeni oli tuolla joukossa, ihan kivaa kun sitä haukutaan yhtenä kamalimmista nimistä. Ei tässä varmaan kehtaa enää omaa nimeään kertoa jos jossain johonkin uuteen äitiin tutustuu...

jos saa listata vanhempiakin nimiä niin minna, sanna, mikko, pekka... ja jos siirryttään omaan jälkikasvuun ( siis en nyt puhu omien lasteni nimistä :D ! ) niin jenna, sanni, roosa, aino, sara... miten senja, tunnen 2 mutta voiko silti kutsua yleiseksi ? kun ei se ainakaan toptenissä keiku... ja toinen noista jo vanhempi rouvashenkilö...

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Mother:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ei ole kyllä lempinimiäni, kaukana niistä, mutta ihan ehdottomasti Nico ja Jessica :x :x :x ...

kas kummaa,mä en tunne meidän tytön lisäksi yhtään Jessicaa :D

Mä tunnen :wave: , tytön eskarissa on yksi (iso-Jessica) ja saman pk:n pikkuisten ryhmässä toinen (pikku-Jessica). Pikku-Jessica on kova mimmi; kirpun kokoinen, ja pomottaa itseään triplasti suurempia eskarilaispoikia :D

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Musta Ada on ihana nimi. Aadoja tosin on aika paljon mutta Adoja ei. Jännää miten ihmiset suhtautuu niin vihamielisesti joihinkin nimiin.

Mäkin tykkään Adasta, jos se lausutaan Ada eikä Aada :)

Mun mielestä kauniita mutta liian yleisiä nimiä ovat esim. Sara, Julia, Emilia, Luka, Daniel, Benjamin, Mikael ja Elias. Mitään vihamielisyyttä ei kuitenkaan oo...

Sari, Maria, Päivi, Tuija, Katja, Natalia, Leena, Maija, Katri, Johanna, Susanna, Anna, Kaisa, Lotta, Laura, Sanna, Riikka, Jenna, Jonna, Riitta, Heli, Heidi, Henna, Hanna, Annika, Anni, Elina, Liisa, Merja, Minna, Terhi, Hannele, Helena jne jne jne jne jne

Esa, Matti, Hannu, Lauri, Juha, Tapio, Tapani, Mikko, Markku, Jussi, Jesse, Sami, Simo, Jarkko, Janne, Petri, Teemu, Eetu, Risto, Antti, Tuukka, Markus, Tero, Toni, Erkki, Kalle, Ville, Esko, Heikki, Pekka, Jaakko, Tuomas, Jari jne jne jne jne jne jne jne jne

Ottamatta kantaa siihen mitä mieltä olen näistä nimistä, niin minusta liian yleisiä nykylasten nimiä ovat:

Sara, Aada, Emma, Sofia
Veeti, Eetu, Niko, Toni, Jere, Aleksi, Onni

Yhteistyössä