Listataan mitä terveelliseen kotiruokaan EI kuulu

• Viestiketjun aloittaja Beep
  • Ensimmäinen viesti
Rötväles
Alkuperäinen kirjoittaja **:
tuohon on helppo saada terveellisemmäks. Riisi ja pasta tummaks, samoin leipä, marinadi pois, nugetit pois, rypsin tilalle vaikka oliiviöljy, sokeroidun jogurtin tilalle maustamaton ja sekaan banskua, marjoja tms.
On on! Mutta... tavallista makaronia saa joskus tosi halvalla tyyliin 5pss/1e, sillin ostan sitä. Tumma riisi on jotenkin :x ja kypsyykin niin pirun kauan ainakin mun kokeilemat. Marinoimaton broileri oli aika kuivan makuista kun just vahingossa ostin. Voishan sen itekin tehdä mutta mä pidän valmiiksi marinoidusta. Ainut liha mitä ostan on possun ulkofile, kesällä kylläkin grillataan marinoituja pihvejä. Nugetit on hyviä. Olen järkeillyt rypsiöljyn terveellisemmäksi kuin oliiviöljyn, enkä ala viilata pilkkua jos niissä joku vivahde ero on. Sokeroitu jugu maistuu meidän suuhun paremmalta kuin itsemaustetut maustamattomat.

Jossain ulkomailla perussämpylä jossa on vaikkapa kalkkunaa ja salaattia sisällä + mehu on käsitetty "terveelliseksi" lounaaksi. Suomessa on syntiä syödä tuollaista, kaiken pitää olla täysjyvää/rasvatonta/kolesterolitonta...ja silti olemme yksi maailman sairaimmista kansoista.

juuri siksi olemme yksi maailman lihavimmista kansoista!

juu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
jogurtti...omenat, päärynät(varsinkin, jos poltat tupakkaa), sisältävät syöpää aiheuttavia aineita. ja muutenkin jogurtti on sokerista..
Meidän jogurtissa ei ole ainakaan lainkaan sokeria...elämä kun on täynnä valintoja :whistle:
Oli sokeria tai ei, mutta syöpää aiheuttavia on nekin jogurtit.

t
Alkuperäinen kirjoittaja hermot män:
Alkuperäinen kirjoittaja veiras:
Jos lihapadassa on käytetty punaviiniä, siitä kiehumispisteessä haihtuu alkoholi pois. Ja se mitä jää jäljelle ei ole mitenkään epäterveellistä.

Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Punaviiniä :p :whistle:
Lihaliemikuutioita ei suositella. kuulemma fondy on terveellisempää...mutta siinä taas on punaviiniä, voi kiesus, miten hankalaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nyt on tullut liemikuutioita joissa ei ole mitään lisäaineita. Niitä voi hyvin käyttää ja ovat kätevämpiäkin kuin vanhat, kun ovat jo puoliksi nestemäisiä.

sama
Alkuperäinen kirjoittaja t:
Alkuperäinen kirjoittaja hermot män:
Alkuperäinen kirjoittaja veiras:
Jos lihapadassa on käytetty punaviiniä, siitä kiehumispisteessä haihtuu alkoholi pois. Ja se mitä jää jäljelle ei ole mitenkään epäterveellistä.

Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Punaviiniä :p :whistle:
Lihaliemikuutioita ei suositella. kuulemma fondy on terveellisempää...mutta siinä taas on punaviiniä, voi kiesus, miten hankalaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nyt on tullut liemikuutioita joissa ei ole mitään lisäaineita. Niitä voi hyvin käyttää ja ovat kätevämpiäkin kuin vanhat, kun ovat jo puoliksi nestemäisiä.
kerro tarkemmin

mikä siinä punkussa nyt sitten oli??? Muistelen että punaviini olisi mieluumminkin terveellistä pieninä määrinä, itse en tosin sitä ikäväkseni pysty juomaan, mutta ruuanlaitto jotenkin onnistuu tuhoamaan siitä sen jonkin pahan minä ei minulle sovi.

ts
Alkuperäinen kirjoittaja mi:
lihaliemikuutiot
Ja mihinköhän tämäkin perustuu, kun edelleen niitä säilöntä- ja lisäaineettomia kuutioitakin valmistetaan.

Itse sanoisin ainakin:

- makkarat
- nakit
- kalapuikot
- eineslihapullat tai muutkaan einekset
- lihapiirakat
- ranskanleipä/ vaalea paahtoleipä / muu valkoinen höttö
- lauantai-, jahti- tms. makkarat

Hämmästynyt
Syöpää? JUGURTISTA?! Hah, sallikaa mun nauraa.

Aivan naurettavaa tämmönen ihme hössötys kaikista helvetin lisäaineista ja muista härpätyksistä. Perus ruokaa perus tarvikkeista riittää aivan hyvin. Turhat roskat vaan pois.

Kaikille jotka pelkäävät lihomista: Kun kulutus >= energiansaanti, niin ei liho. Jumalauta.

"tii"
aika paljon paikkaansa pitäviä juttuja :)mäki oon lähiaikoina alkanu miettiin ruokaostokset paremmin.sokerijogurtit vaihtui maustamattomaan,samalla tulee marjat syötyä pakkasesta.itelle en keksi paljon muuta parannusta kuin että jauhelihan syömistä vois vähentää ja laittaa enemmän kalaa.

ja sinulle joka puhuit laihduttamisesta yms :terveellinen ruoka ei tietenkään oo pelkästään laihduttajalle tai linjoille muutenkaan tärkeetä,vaan nyt yksinkertastettuna,hyvä terveellinen ruoka antaa pirteen olon ja energiaa,saat oikeet vitamiinit ym.

en mä ainakaan ajattele ruokaa vaan lihavuuden tai hoikkuden kannalta.

egs
Transrasvaranskalaiset voi korvata tuoreilla perunalohkoilla, joiden päälle pirskottelee öljyä ja mausteita -> uuniin.

Ruskea kastike? Yök. Kerran olen koulussa tehnyt, mutta ei ole juttuni. Oikeastaan kaikki kastikkeet teen tomaattipohjaisiksi, joskus täräytän kermaa joukkoon.

Partaäijä on hyvää ja sokeritonta jogurttia. Siihen kun täräyttää karpaloita pinnalle, niin nom nom.

"Mina"
Tuo suomalaisten sairastelu vois johtua melkeenpä siitä, että täällä syödään nyt kevyemmin (rasvattomammin ) kuin koskaan ennen. 40 vuotta sitten aloteittu sota rasvoja vastaan oli Yhdysvalloissa nimenomaan valtakysymys, ei niinkään terveyteen perustuva. Ja oppia on otettu hyvin.

Kumma homma kun kaverin vaari eli melkein 100-vuotiaaksi punasella maidolla ja voilla (kärjistetysti ), mutta kaveri ei voi sietää kumpaakaan ja sanoo että niistä lihoaa yms. Sydärin kun syö liikaa rasvasta kalaa. Yök hyi.
Eiköhän se sairastelu johdu enemmänkin siitä, että ylipaino on lisääntynyt huimasti ja ihmisten eliniänodote on kasvanut myös.

Ihminen pärjää vallan mainiosti (ja terveenä) ilman eläinrasvoja. Kasvisöljyillä taas on hyviä terveysvaikutuksia. Ylipaino on pahasta ihan sama syökö se ihminen sitten porkkanaa vai perunaa.

"Mina"
Tiesittekö muuten, että epidemiologissa tutkimuksissa paljon eläinkunnan ruokia sisältäviin karppausruokavalioihin on liittynyt lisääntynyt sydän- ja verisuonitautien sekä syövän riski, mutta kasvisvoittoinen karppaaminen on puolestaan vähentänyt riskiä verrattuna tavanomaiseen ruokavalioon.

"Mummeli"
Jos kastikkeen suurustaa valkosella jauholla = muutama ruokalusikallinen. Pikkusen taitaa olla eri määristä kyse, jos syö esim. vehnäsämpylän.
Meillä ei kyllä kastikkeita suurusteta. Lihasta tulee sipulin kanssa kypsytettynä ja vettä lisättynä oivaa kastiketta. Jauhelihaan panen tomaattimurskaa, kalakastikkeen taion sulatejuustosta.
Marinointiaineet sisältävät epäterveellisiä turhakkeita. Kaipa jokainen osaa itsekin maustepurkista ripottaa.

myrkkyjäämiä
[QUOTE="Mina";25318983]Tiesittekö muuten, että epidemiologissa tutkimuksissa paljon eläinkunnan ruokia sisältäviin karppausruokavalioihin on liittynyt lisääntynyt sydän- ja verisuonitautien sekä syövän riski, mutta kasvisvoittoinen karppaaminen on puolestaan vähentänyt riskiä verrattuna tavanomaiseen ruokavalioon.[/QUOTE]

No mutta ei niissä tutkimuksissa koskaan olekaan verrattu luomulihaan - sehän on enää ainoa turvallinen proteiini, kun muut sorketaan maissilla, vehnägluteenilla, soijalla ja lisäaineilla. Tuolla lisää, aloita uusi ketju, kun se on lukittu:
GMO - karppaus.info :: keskustelufoorumi

Yhteistyössä