lisävitamiinit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kati
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kati

Jäsen
27.04.2004
437
0
16
Moi, mitä ohjeita olette saaneet neuvolassa lisävitamiinien syönnistä, eli mitä ja kuinka monta tbl syötte raskausaikana nyt näin kun kesäkin tulee?? Muistelen että olisi hyvä ottaa multitabs raskaanaoleville, mutta riittääkö 1 tbl , koska kesällä ainakin d-vitamiinä saa enemmän. Minulla raskaus ihan alussa, vasta 6 vko.

Mä ainakin popsin raskaus-multivitaa 1 tbl päivässä koko talven ja lisänä kalsium+d, kun en käytä maitoa. Rautalisä tuli sitten puolessa välissä raskautta kuvioon mukaan kun meni hemoglobiini niin alas, sitä sitten neuvovat neuvolasta jos tarttee.

Olen syönyt 2 tablettia Multitabs Raskaus vitamiineja päivittäin, koska ainakin talvella vasta tuo 2 tablettia täyttää d-vitamiinin tarpeen. Tosin nyt kun tuli puheeksi, niin näin kesäaikaan voi yksi tabletti riittää.

Neuvolan määräyksestä olen alkanut juomaan myös Kräuterblutsaftia matalaan hemoglobiiniin. Yritin syödä Obsidan -valmistetta mutta tulin vain kipeäksi eikä hemo noussut toivotulla tavalla.

lisäys edelliseen viesiini, että rautaa olen syönyt rv 18 asti. Minulle tulee siitä kyllä hieman pahaolo.. pitäisiköhän kokeilla tuota nestemäistä rautaa. Onko siitä kokemuksia.. aiheuttaako huonovointisuutta?

Mulle neuvolassa sanottiin, että normaalia ruokavaliota noudattava ei tarvitse lisävitamiineja, mutta esim. 1tbl päivässä Multitabsia ei haittaa. D-vitamiinia ei tarvitse erikseen jos käyttää vitamiinivalmistetta tai juo maitoa, johon nykyään lisätään d-vitamiinia.

Ite oon ottanut 1 multitabsin päivässä.

Olen syönyt koko raskausajan Multivita-tabletteja yhden päivässä, niissä mukana myös D-vitamiinia, sitten 3 kpl Calcichew-tabletteja ja yhden rautatabletin päivässä. Välillä oli HB niin alhainen että otin rautatabletteja viikon ajan tuplasti.

Yhteistyössä