Paljonko annatte maitoa 7kk vanhalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marlin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Marlin

Aktiivinen jäsen
21.09.2008
1 288
0
36
6.pv tulee tuo 7kk täyteen, ja poika saa kiinteiden lisäksi 3-5 kertaa vuorokaudessa tissiä, sekä yöllä velliä, jos sattuu heräämään.

Viimeksi neuvolassa tätä kysyin, että paljonko maitoa tulisi antaa, ja sanoi että voi antaa lounaan ja päivällisen yhteydessä. Joka paikassa kuitenkin painotetaan miten tärkeää maidon saanti on alle 1 vuotiaalle, ja tuntuu että riittääkö tuo määrä sitten todellisuudessa takaamaan riittävän kalsiumin saannin.

Minkälaisia ohjeita muut on saaneet neuvolassa?

mä oon saanut sellasen käsityksen,että 5-6dl pitäisi saada ainakin maitoa päivässä :whistle: enpä sit tiedä,mut näin ainakin oon ajatellut(kuullut ) ja sen mukaan yritän tuputtaa maitoa tolle meidän 7kk ikäselle :) teen puurotki maitoon,kun oon sellanen panikoitsija ja mietin saako nyt varmasti vähintään ton suosituksen maitoa :D

niin ja lisään vielä, mä annan joka aterialla maitoa,ainakin yritän tarjota. juo vaihtelevasti. aamuyöllä juo 2dl ja aamusta viel tissit...sit puuron kans viel muutaman huikan ja siitä sit joka aterialla juo vaihtelevia määriä

Minä annan aina kiinteiden jälkeen maitoa, ei syö enää tissiä..
Päivässä menee noin 4-5dl, mutta olen lukenut, että pitäisi mennä se 6-7dl
Niin ja lisäilen soseisiin maitoa, yleensä ei juo maitoa ruoan kanssa vain vesi kelpaa :/

Yhteistyössä