Lisää kysymyksiä kuukupista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuppiko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuppiko

Vieras
Paljonko se maksaa?
ja sitten sellainen, että kun mulla runsaimman vuodon aikaan usein tamponi falskaa, eli varalta on kuitenkin pidettävä sidettä, niin mitenkähän helposti se kuppi falskaa?

Minä maksoin muistaakseni pesunesteen kera pikkusen päälle 30 euroa. Kuppi falskaa yleensä silloin jos täyttyy. Mulla itselläni on ollut tosi runsaita vuotoja, pahimmillaan tunnin välein on saanu tyhjentää ja silti välillä falskannut, joten sidettä (kesto) olen pitänyt silloin varalla. Yleensä tuota runsasta vuotoa on toisena (ja ehkä kolmantena) vuotopäivänä. Mutta samaa tahtiahan sitä joutuis sidettä/tamponiakin vaihtamaan joten ei haittaa. Kuppi vain säästää rahaa kun ei mene pakettia siteitä päivässä :)

Mulla ei oo kuppi falskannut sen jälkeen kun opin laittamaan sen oikein. Suosittelen, on tosiaan niin huoleton ja helppo että oon jopa pari kertaa unohtanut sen liian pitkäksi ajaksi sisään :D

Kolmisen kymppiä tosiaan maksaa ja ei todellakaan falskaa jos on oikein laitettu eikä ole täysi. Useimpien ihmisten ei tartte tyhjentää kuin pari-kolme kertaa vuorokaudessa.

www.kuukuppikunta.net <<tuolla PALJON tietoa kuukupista, myös keskustelufoorumi.

Mulla on pari kertaa kuppi ihan hieman tulvinut yli kun olen UNOHTANUT tyhjentää kupin. Siitä tulee kyllä varoitus etukäteen (tuntuu kuplintaa).

Kuppi on ainoa suoja minkä kanssa menkat voi täysin unohtaa ja mihin voi tyhjennysvälin puitteissa luottaa kuin vuoreen. Sidettä nyt ei ikinä voi unohtaa, varsinkin kun tuntuu se inha lorahduksen tunne kun veri valuu emättimestä, ja tamponin bravuuri oli kastua toiselta puolelta ja alkaa sen vuoksi vuotaa läpi kun toinen puoli oli rutikuiva, ja sitä puolimärkää puolikuivaa tuppua sai sitten kiskoa pois ja se kuiva puoli kinnasi niin ikävästi... Tilavin kuppi vetää enemmän vuotoa kuin imukykyisinkään tamponi.

Kuppi maksaa vajaa 30 e ja omaani olen käyttänyt jo viisi vuotta ja varmaan toinen mokama menee päälle. Eli maksaa vuodessa saman mitä muut suojat alle kuukaudessa. Kuppi maksaa todella nopeasti itsensä takaisin!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
oukei, eipä sitten muuta kuin kuppia ostamaan =)

Tee muutama kestoside (tai osta) kupin varmistukseksi. Alkuun on siten varmempi olo, kun opettelee kupin kanssa pelaamaan. Eikä tarvii silti roskaa enää tuottaa. Sen kun heittää kestiksen pesukoneeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Mää:
en voi käyttää kuppia kun se imeytyy niin syvälle, että en meinaa saada sitä vedettyä pois, ei auta vaikka kuinka kyykkäilee...
Eikö onnistu jos pukkaat sen ponnistelemalla pois. Löytyy samalla ne hukassa olevat lantionpohjalihakset.

Hintaa en tarkkaan muista, mutta ei se tainnu ihan kolmeakymppiä maksaa, apteekista ostin. Tyhjentelen runsaamman vuodon aikana 3-4 kertaa päivässä, niukemman aikana kahdesti. Näppärä vekotin, ihan kuin menkkoja ei oliskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ettet heitä rahojasi hukkaan. Kuppi ei käy, jos on lyhyt emätin! Tai joku pieni ehkä käy, mutta ei runsaisiin vuotoihin.

no tuota... mites tämä käytännössä toteutetaan?
Mittaaminen? Tökkäät sormen rööriin ja jos mahtuu, niin tarpeeksi pitkä on.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ettet heitä rahojasi hukkaan. Kuppi ei käy, jos on lyhyt emätin! Tai joku pieni ehkä käy, mutta ei runsaisiin vuotoihin.

no tuota... mites tämä käytännössä toteutetaan?

Esim sormella. Jos istut pytyllä, yletytkö kuinka helposti sormella kohdunsuulle (se pallura)? Jos yletyt laittamatta sormea kokonaan sisään, on emätin (liian) lyhyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Mää:
en voi käyttää kuppia kun se imeytyy niin syvälle, että en meinaa saada sitä vedettyä pois, ei auta vaikka kuinka kyykkäilee...

Saa sen ponnistamalla ulos. Kyykkyyn ja sitten vaan vähän työntää lantionpohjan lihaksilla ja tarttuu sormilla kiinni sitten vaikka antenniin, ettei pääse takasi ylös ja uudestaan ponnistaa. Itse joudun tätä tekemään aamuisin.

Kuukuppi on kyllä ihan lyömätön, sen ainut vika on siinä että sen voi oikeasti unohtaa!!

Alkuperäinen kirjoittaja raaka totuus kyllä on...:
Runsaan vuodon aikaan kuppi kyllä tyhjennetään kerran tunnissa tai puolessa. Siis jos on oikeasti runsas vuoto...

Lähestulkoon mullakin näin! Siksi pidänkin ainakin parina eka yönä Tamponia+kestosodettä. Tamponi ei lorauta niin railakkaasti yli kuin kuppi täyttyessään. Silti niukempina päivinä kuppi on tosi mahtava keksintö.

Runsaan vuodon aikaan kuppi kyllä tyhjennetään kerran tunnissa tai puolessa. Siis jos on oikeasti runsas vuoto...
Sitten on kyllä niin sairaalloisen runsas vuoto että kannattaapi mennä lääkärin pakeille hakemaan Cyklokapronit, e-pillerit, hormonikierukan tai edes Buranaa.

Alkuperäinen kirjoittaja menorragia:
Sitten on kyllä niin sairaalloisen runsas vuoto että kannattaapi mennä lääkärin pakeille hakemaan Cyklokapronit, e-pillerit, hormonikierukan tai edes Buranaa.

No mulla toi vuodon runsaus ei varmaan ole sairaalloista vaan ongelma on siinä, että kuppi tulvii yli, koska kohdunnapukka ryövää tilaa kupissa ja vuotoa mahtuu vain n. puoli kupillista, kun lorahtaa jo yli.

Cyklokapronit löytyy, buranaa myös. Ei auta. E-pillerit ja muut hormoonit pahentavat vain vuotoa.

Burana kyllä mun käsittääkseni lisää vuotoa. Ihmettelen kyllä itsekin näitä kommentteja, koska kuvittelin ennen kupin hankintaa että mulla on runsas vuoto, mutta kupin kanssa olen huomannut, että eipäs olekaan.

Alkuperäinen kirjoittaja tiiteni harmaana:
No mulla toi vuodon runsaus ei varmaan ole sairaalloista vaan ongelma on siinä, että kuppi tulvii yli, koska kohdunnapukka ryövää tilaa kupissa ja vuotoa mahtuu vain n. puoli kupillista, kun lorahtaa jo yli.
Aa joo aivan. Näinkin voi käydä. Ei vaan ole itsellä ongelmana todellakaan niin en muistanut, että jollakulla muulla voi ollakin. :)

Eli siis "normaaleilla" paikoilla kohdunnapukka ei tule sinne kuppiin.

Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:

Burana kyllä mun käsittääkseni lisää vuotoa. Ihmettelen kyllä itsekin näitä kommentteja, koska kuvittelin ennen kupin hankintaa että mulla on runsas vuoto, mutta kupin kanssa olen huomannut, että eipäs olekaan.

Minä taas kupin hankittuani olen ajatellut olevani runsasvuotoisempi kuin luulinkaan! Mutta kuten aiemmin sanoin, ei kyse olekaan varmaan vuodon runsaudesta, vaan kohdunnapukan tilan viemisestä kupissa.

Yhteistyössä