kokemuksia kuukupista ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "utelias"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"utelias"

Vieras
ongelmana on vielä tässäkin iässä (30 ja jotain) sopivan kuukautissuojan löytäminen... tampoonilla menty siihen asti kun muutama kuukausi sitten otin kierukan, joka ehti olla vain pari viikkoa ja poistui sitten tampoonin mukana...toki olin tietoinen että kyseinen riski on olemassa, mutta joka päivä ratsastusta harrastavana side ei vain "toimi"... no nyt on uusi kierukka ja takapuoli ruvella kun sidettä yritin ratsastustenkin ajan käyttää ( ja huomasinpa myös ettei niin pintakuivaa sidettä ole olemassakaan, etteikö se näillä pakkasilla "vähän" viileältä tuntuis...) joten olkkaa kilttejä ja kertokaapa kokemuksenne kuukupista, sillä vielä ajatusta siitä vähän vierastan mutta ehkäpä se kuitenkin olisi ratkaisu ongelmaani...

Suosittelen kuukuppia vaikka itsellä se ei toimikaan niin hyvin kuin muilla. Mulla tahtoo valua liian alas. Mutta silti se on hyvä, istun kun tuntuu että valuu alas, ei sotkeennu lakanat, mulla on aika runsas vuoto, voi mennä uimaan...

Maailman paras keksintö. voi melkeen unohtaa koko kuukautiset, muistaa vaan aamulla ja illalla tyhjentää. ei tarvii miettii vuotiko siteestä ohi, eikä tarvii kärsiä siteiden aiheuttamasta pahasta ihottumasta.

Mulla on kuppi ollut käytössä 3 vuotta ja omasta puolestani en voi muuta kuin suositella. Kuppi ei tosiaan hierrä eikä hankaa, ei tunnu missään, pysyy siellä missä pitääkin, ei vuoda ohi. Mullakin aika niukka vuoto, joten kuppi on ihan täydellinen, aamulla ja illalla tyhjennän. Kuukautisten olemassa oloa ei juuri muuten huomaa tai aina edes muista. Kokeilemallahan sen tiedät sitten sopiiko se sulle ja tykkäätkö käyttää, useimmille sopii ja ovat tyytyväisiä.

[QUOTE="sama";22993837]lunetten kuppi käytös. Lapsia nostelen pitkin päivää niin ponnistaessa valuu liian alas. Yöllä toimii.[/QUOTE]

Lunette-kuukuppeja on kahta eri kokoa..

[QUOTE="vieras";22993843]Kyllä se kannattaa tyhjentää jokaisen wc käynnin jälkeen.[/QUOTE]

Miksi? Omalla kohdallani en ainakaan naäe mitään syytä, miksi tyhjentäisin kupin joka vessassa käynnin yhteydessä. Ensinnäkin mua pissittää menkkojen aikaan muutenkin koko ajan ja kuppi vielä välillä jotenkin painaa virtsarakkoa ja pissittää vieläkin enemmän (tuossa muuten ainut huono puoli jonka olen kuppia käyttäessä huomannut). Ei kuppi mulla milläänlailla tunnu vessassa käydessä, pyyhkiessä tms., enkä todellakaan jaksa olla sitä tyhjentämässä puolen tunnin-tunnin välein.

Mua mietityttää se tyhjennys. Että saako sen tyhjennettyä hyvin ilman että veret roiskuu joka paikkaan? Tuntuu että eikö ne lennä siitä kun kupin ottaa pois..

Sinänsä mulla ei ole mitään ongelmia menkkojen kanssa, käytän tamponia eikä koskaan ole ollut ohivuotoja tai yli mennyt enkä huomaakaan menkkoja, mutta silti tuo kuppi kiinnostaa.

Mua mietityttää se tyhjennys. Että saako sen tyhjennettyä hyvin ilman että veret roiskuu joka paikkaan? Tuntuu että eikö ne lennä siitä kun kupin ottaa pois..

Sinänsä mulla ei ole mitään ongelmia menkkojen kanssa, käytän tamponia eikä koskaan ole ollut ohivuotoja tai yli mennyt enkä huomaakaan menkkoja, mutta silti tuo kuppi kiinnostaa.

Saa tyhjennettyä siististi, kuukuppia oon käyttäny useamman vuoden, eikä koskaan oo roiskunu veret minnekkään. Itse tyhjennän kupin iltaisin esim. suihkun käynnin yhteydessä, eikä siinä haittaa vaikka vähän roiskuisikin (Ja pliis, ei mitään "hyi miten ällöä, nehän menee lattiakaivoon"-kommentteja, kiitos!)

Yhteistyössä