Lisää elatusmaksuista..uusperheessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tasapuolinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tasapuolinen

Vieras
Meillä on tilanne tämä:
kolme (3) lasta, joista yksi (1) asuu isänsä kanssa (omasta tahdostaan). Miehellä oma uusi perhe, yksi (1) lapsi.

Kaksi lasta asuu minulla. Miulla myös yksi lapsi uuden miehen kanssa. Ja hah-hah.....meillä ei liiku raha mihinkään suuntaan: KUKAAN ei maksa elatusmaksuja kenellekään.

Miksi pitäisi?

Miksi ex-mieheni pitäisi maksaa minulle yhdestä lapsesta "elatusmaksua"?

Minulle on sama mitä hän tienaa,; jakakoon tienestinsä uuden perheensä kanssa....miksi meille kuuluisi siitä osa?

Mutta ei hänelle kuulu pätkääkään, mitä meillä kotioloissa rahan suhteen tapahtuu; hän toimii lasten kanssa kuin ennenkin: vie harrastuksiin, ostaa vaatteita jne. (menee ainakin rahat lapsille!)

Hämmästelen...

No en minäkääm saa enää elatusmaksuja kun kakkonen halusi isälleen.Esikoinen on edelleen minulla.Eli meidän uusperheessä minulla on kaksi entuudestaan joista toinen muutti isälleen ja yksi yhteinen nykyisen mieheni kanssa ja 2/4 tulossa alkuvuodesta.Ap:n tapaukseen verrattuna tilanne on huonompi lapsiin panostamisen suhteen ex:än puolelta.

Tasapuolisella ihanteellinen tilanne, kaikilla ei valitettavasti ole asiat yhtä hyvin. Usein unohdetaan se pääasia eli lapset ja kiusataan sitä exää...vaikka sitten rahalla.

Meilläkin uusperhe. Yksi yhteinen lapsi. Minulla kaksi täysi-ikäistä lasta, asuvat omillaan, jotka eivät ole mihinkään elatusjuttuihin oikeutettuja, mutta minä autan sen verran mitä pystyn... ja mitä tarvitsevat.

Miehellä kaksi lasta edellisestä liitosta, molemmat asuu äidillään ja mies elatusvelvollinen lapsiinsa nähden.

Yhteistyö ei toimi, exä kerjää lasten kautta ostamaan milloin mitäkin isoa hankintaa, mies ei ole reagoinut koska ei suoraan kysy häneltä. Miehellä ei ole mitään oikeutta lastensa arkeen ja elämään, vain elarit ja tapaamiset sopimuksen mukaan, ei muuta. Lähivanhempi pystyy hyvin tehokkaasti syrjäyttämään etän lastensa elämästä, ja osuudeksi jää vain etä-vkl-isänä oleminen. Niinpä mies ei sitten osallistu millään muulla tavalla lastensa elämään, kuin tapaamalla ja maksamalla ne elarit.

Minusta ne tapaamisetkin voisi vaikka kokonaan lopettaa, ovat ne niin tökerösti käyttäytyviä kakaroita, ongelmana on vaan tämä meidän yhteinen, joka ikävöin aivan mielettömästi näitä vierailevia tähtösiä .

Hämmästele sinä vaan. Ei teillä mitään elareita mihinkään suuntaan tarvitse maksaakaan, kun lapset on jaettu tasan.

Jos tilanne olisi teilläkin niin, että vain toisella vanhemmalla on molemmat tai kaikki lapset, elarimaksut ja tapaamiskäytännöt alkaisi tulla tutuksi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.07.2006 klo 23:53 Tasapuolinen kirjoitti:
Meillä on tilanne tämä:
kolme (3) lasta, joista yksi (1) asuu isänsä kanssa (omasta tahdostaan). Miehellä oma uusi perhe, yksi (1) lapsi.

Kaksi lasta asuu minulla. Miulla myös yksi lapsi uuden miehen kanssa. Ja hah-hah.....meillä ei liiku raha mihinkään suuntaan: KUKAAN ei maksa elatusmaksuja kenellekään.

Miksi pitäisi?

Miksi ex-mieheni pitäisi maksaa minulle yhdestä lapsesta "elatusmaksua"?

Minulle on sama mitä hän tienaa,; jakakoon tienestinsä uuden perheensä kanssa....miksi meille kuuluisi siitä osa?

Mutta ei hänelle kuulu pätkääkään, mitä meillä kotioloissa rahan suhteen tapahtuu; hän toimii lasten kanssa kuin ennenkin: vie harrastuksiin, ostaa vaatteita jne. (menee ainakin rahat lapsille!)

Hämmästelen...

Wau, hienoa!! :flower: =)

Yhteistyössä