olen 4-vuotiaan tytön yksinhuoltaja. olemme noin vuosi sitten eronneet lapsen isän kanssa. tyttö on tavannut säännöllisesti isäänsä joka asuu noin 300 km päässä. ollut siellä noin joka toinen kuukausi viikon ajan. tyttö viihtyy siellä erinomaisesti ja odottaa innolla sinne pääsyä. nyt ongelmaksi on muodostunut isän vaatimukset että jos tyttö on siellä esim.viikon, niin hänen täytyy voida alentaa elatusmaksua. pitäisikö se hyväksyä? toinen ongelma on kuljetukset. meillä ei ole kuljetuksista olemassa mitään sopimusta. jos isä on hakenut ja tuonut takaisin niin olen antanut vähentää bensat elatusmaksuista. isä ei ole suostunut ehdotukseen että kuljetettaisiin puoliväliin niin silloin ei menisi koko päivää lapsen kuljetukseen. hänen mielestään se pitää käydä että hän hakee tytön täältä ja minä haen tytön takaisin kotiin. ehdotin että tehtäisiin kuljetuksista sopimus lastenvalvojan kanssa mutta tähän hän vastasi että sen jälkeen jos otan yhteyttä lastenvalvojaan niin häntä ei enää näy tytön elämässä. asia ahdistaa hirveästi kun saa tapella joka kuukausi maksuista ja kuljetuksista. mitä pitäisi tehdä?