Lipschutzin haavauma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuusi päivää sitten tunsin kuumottavaa tunnetta toisessa ulommaissa häpyhuulessa. Vastaavaa tunnetta ei ollut ollut aiemmin, mutta en tuossa hetkessä pitänyt vakavana asiana. Viikonlopun aikana kipu muuttui järkyttäväksi ja kipualue laajeni. Maanantaina pääsin TK-lääkärille, joka otti herpestestit ja kertoi ilmoittavansa tuloksista. Tuossa vaiheessa vessassa käynti oli lähes mahdotonta, ja liikkuminen itkun kanssa. Tavalliset Buranat ja Panadolit eivät auttaneet yhtään. Aloitin herpekseen lääkitykseen. Tiistai-aamuna kivut vielä hirveämmät ja odotin puoli päivää lääkärin yhteydenottoa, ja lopulta olin soittanut kolme kertaa, että saisinko jotain paikallis- tai suun kautta otettavaa lääkettä. Iltapäivällä minulla oli määrätty puuduttavaa voidetta. Keskiviikkona vaadin uuden lääkäriajan, mutta sain sen vasta iltapäivälle. Kaksi lääkäriä tutki siellä (ei olisi kärsinyt tutkia, mutta pakko oli kestää), ja sain lähetteen gynen päivystykseen. Sieltä Lipschultin haavauma-diagnoosin, voimakkaampien kipulääkkeiden, puudutesuihkeen ja kortisonivoiteen kanssa kotiin. Toivottavasti tämä kääntyy tästä parempaan ja diagnoosi on oikea tällä kertaa. N. kuukausi sitten minulla oli jonkinlainen flunssa, eli periaatteessa saattanut siitä altistua. Minulla on myös suussa pari aftaa (tutkimuksien mukaan niitä kuuluu tuohon sairauteen).

Vaatikaa tuota puuduttavaa voidetta tai suihketta kipuun - sitä ei pitäisi joutua kestämään!!!
Vesisuihkun kanssa vessassa käyminen, ilmakylvyt ja tuo puudute mahdollistaa mulla järjissään pysymisen.

Yhteistyössä