linnunpoikanen hellalla

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
hatun nosto teille ku olette ottaneet pikkuisen hoiviinne :flower: toivottavasti pikkuinen selviää
noh, sitten meillä opn yksi lemmikki talossa lisää :whistle: :/ ;)
ei kai tuota enää voi luontoonkaan päästä jos sattuu toipumaan?
Nimenomaan pitää päästää luontoon takaisin. =)
täytyy sitä kysyä jotain lintuexpertiltä.
Mietin vaan miten osaa hakea ruokaa itse, ihan pian tuo ei nimittäin itsekseen selviä edes häkissä

 
Alkuperäinen kirjoittaja Femme Fatale:
Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
soitin löytöeläinhoitolaan ja käskivät antaa matoja.. mitäs jos tuo onkin jyvänsyöjä..

täytyy mennä googlettelmaan linnunpoikasia jos löytäisin samannäköisen.
Voi sua, sullon mun luonto! :hug:
no niinpä, kamalaa kun murehtii nyt toista vaikka tietää että tuonne sateeseen se ois kuollut joka tapauksessa.
täytyy mennä sitä taas katsomaan =)

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
voihan nyt :/
mä en uskalla mennä nukkumaan jos en kuulekkaan kun tirppa herää.
Täytyy varmaan laittaa kello soimaan parin tunnin päästä
Jos ne nukkuu yön?Meillä oli talitintin pesä pihassa eikä sieltä koskaan kuulunut linnunääniä myöhemmin illalla.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
voihan nyt :/
mä en uskalla mennä nukkumaan jos en kuulekkaan kun tirppa herää.
Täytyy varmaan laittaa kello soimaan parin tunnin päästä
Jos ne nukkuu yön?Meillä oli talitintin pesä pihassa eikä sieltä koskaan kuulunut linnunääniä myöhemmin illalla.
mä luulen että tuo penska on jonkinsortin tintti, samanlaiset "suupielet" sillä on kuin talitintin poikasilla.
Nyt se vetelee sikeitä villasukan alla laatikossa ja poika nukkuu sohvalla vieressä :)
laitettiin laatikko halogeenilampun alle yöksi niin ei tule kylmä.

 
fiona
linnunpoikaselle annetaan jauhelihaa,näin meille ainakin eläisuojelusta neuvottiin kun pelastettiin tervapääskyn poikanen,joka putosi parvekkellemme.Pinsetillä annettiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja fiona:
linnunpoikaselle annetaan jauhelihaa,näin meille ainakin eläisuojelusta neuvottiin kun pelastettiin tervapääskyn poikanen,joka putosi parvekkellemme.Pinsetillä annettiin.
ajattelinkin että aletaan jauhelihaa antamaan jos nyt yöstä selviytyy, nuo madot sotkee koko köökin.. poika on leikkuulaudalla niitä tipulle pilkkonut :x :D

se teidän pelastaman pystyi palaamaan luontoon?

 
mii
Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Vauvaahan pitää syöttää yölläkin.
tiedän, harmittaa kun naapuri antoi pojalle linnun.
Eihän sitä nyt voi hoitamatta jättää kun on tänne tuotu.
Ei lintuemokaan poikasiaan yöllä ruoki, se makaa vain päällä lämmittämässä. Mutta tosi aikaisin aamulla se taas aloittaa.

 
vieras
ei musta vaan olis tuollaseen..inhoon lintuja, höyhenet ja ripsettömät silmät.
Tuli vaan mieleen, että kun räkättirastaaat näyttää matoja kaivavan maasta niin nirhaako ne jotenkin ne ennen nielasua. Hyi ajatuskin jostain, että mato kaivautuu linnun mahan läpi..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitähän poikaselle kuuluu...
tuolla se nukkuu halogenin alla ;)
yöllä kävin neljän aikaan katsomassa ja oli nokka ammollaan kopassaan, annoin liotettuja kaurahiutaleita ja jatkoi uniaan.
Aamulla söi taas kahdeksan aikaan ja nyt poika sille hyttysiä pyydystää.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitähän poikaselle kuuluu...
tuolla se nukkuu halogenin alla ;)
yöllä kävin neljän aikaan katsomassa ja oli nokka ammollaan kopassaan, annoin liotettuja kaurahiutaleita ja jatkoi uniaan.
Aamulla söi taas kahdeksan aikaan ja nyt poika sille hyttysiä pyydystää.
Hyvä sitten :)
Tuossa voipi mennä muutama viikko hoitaessa..2-3 viikkoa taisi talitintti viedä poikasilleen pönttöön ruokaa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitähän poikaselle kuuluu...
tuolla se nukkuu halogenin alla ;)
yöllä kävin neljän aikaan katsomassa ja oli nokka ammollaan kopassaan, annoin liotettuja kaurahiutaleita ja jatkoi uniaan.
Aamulla söi taas kahdeksan aikaan ja nyt poika sille hyttysiä pyydystää.
Hyvä sitten :)
Tuossa voipi mennä muutama viikko hoitaessa..2-3 viikkoa taisi talitintti viedä poikasilleen pönttöön ruokaa.
luulen että lintu on jo viikonikäinen, tuolla on jo siivissä sulan alut . toivottavasti ei kovin pitkään tarvitse yöllä syöttää

 
vieras
Ravinto

Talitiainen on kaikkiruokainen. Se syö siemeniä, jyviä ja kesällä hyönteisiä ja muita selkärangattomia. Keväällä se taas syö mielellään silmuja ja versoja ja talvella tavataan usein nokkimassa rasvaa ruokintapaikoilla ja haaskoilla. Talvella talitiainen syö puiden oksissa talvehtivia ötököitä ja vierailee ahkeraan lintulaudoilla. Poikasia ruokitaan pääasiassa hyönteistoukilla, kirvoilla ynnä muilla, joskus myös siemenillä tai maapähkinöillä.


Näin sanotaan talitintistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulla on ollut pari linnunpoikasta hoidossa ja niille on käynyt aika ohrasesti...
no niinpä varmaan käy tuollekin
siksi harmittikin et se tänne päätyi, olishan se ollut armeliainta antaa linnun nukkua pois .
Nyt kun se on virkeä ja tempperamenttisesti vaatii sapuskaa tuntuu kamalalta sitä enää pihalle hyljätä

 

Yhteistyössä