Huhuu
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Ota kuva pienokaisesta ja laita tänne.
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Ota kuva pienokaisesta ja laita tänne.
no joo noi mun linnunpoikaset olivat jo aika passiivisia ja yöllä nukkuivat pois.. ei ne ruokaa eikä mitään halunneet.Alkuperäinen kirjoittaja Bree:no niinpä varmaan käy tuollekinAlkuperäinen kirjoittaja vieras:mulla on ollut pari linnunpoikasta hoidossa ja niille on käynyt aika ohrasesti...
siksi harmittikin et se tänne päätyi, olishan se ollut armeliainta antaa linnun nukkua pois .
Nyt kun se on virkeä ja tempperamenttisesti vaatii sapuskaa tuntuu kamalalta sitä enää pihalle hyljätä
Poikaset kuoriutuvat yleensä saman vuorokauden sisällä. Ne lähtevät pesästä lentokykyisinä vajaan kolmen viikon ikäisinä. Molemmat emot ruokkivat poikasia, mutta vain naaras hautoo munia. Poikaspesää talitiainen ei helposti hylkää. Pitkäaikaista oleskelua aivan pesän lähellä on vältettävä, sillä emot eivät silloin uskalla mennä pesään, ja poikaset saattavat menehtyä kylmään, nälkään tai janoon. Pesästälähdön jälkeenkin emot huolehtivat poikueesta viikon pari.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ravinto
Talitiainen on kaikkiruokainen. Se syö siemeniä, jyviä ja kesällä hyönteisiä ja muita selkärangattomia. Keväällä se taas syö mielellään silmuja ja versoja ja talvella tavataan usein nokkimassa rasvaa ruokintapaikoilla ja haaskoilla. Talvella talitiainen syö puiden oksissa talvehtivia ötököitä ja vierailee ahkeraan lintulaudoilla. Poikasia ruokitaan pääasiassa hyönteistoukilla, kirvoilla ynnä muilla, joskus myös siemenillä tai maapähkinöillä.
Näin sanotaan talitintistä.
tiedän.. lapset oli lintua pyöritelleet jonkin aikaa, luulivat sitä kuolleeksi kun oli ihan kylmä ja vetelä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Piti vielä lisäämän että vaikka linnunpoikanen löytyisi kuinka erikoisesta paikasta, sitä ei saisi ottaa omiin hoteisiin ellei ole varma että emo on kuollut! Nyt poikasta on turha palauttaa sinne mistä se löytyi, sillä emo on varmasti sen jo ihmisen hajusta johtuen hylännyt. Sama homma koskee kaikkia elukoita: jossei niillä oikeasti ole hätä (emo kuollut, loukkaantunut tms.) NIITÄ EI TULE OTTAA HOIDETTAVIKSI. Tiedän kyllä ihmisten tarkoittavan hyvää, mutta yrittäkää muistaa tämä!
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:Hei ihana ketju joka tapauksessa
miten se lintu vaatii ruokaa? suu auki? Pitääkö meteliä? Kuvaile vähän
Varmaan suu auki ja pitää pienen pientä piipitystä.Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:Hei ihana ketju joka tapauksessa
miten se lintu vaatii ruokaa? suu auki? Pitääkö meteliä? Kuvaile vähän
Me löydettiin kans kerran lapsena linnunpoikanen ja annettiin sille muistaakseni kaurahiutaleita. Sen vatsa turpos ihan hirveesti ja lopulta se kuolla kupsahti.Alkuperäinen kirjoittaja Bree:tuolla se nukkuu halogenin allaAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Mitähän poikaselle kuuluu...
yöllä kävin neljän aikaan katsomassa ja oli nokka ammollaan kopassaan, annoin liotettuja kaurahiutaleita ja jatkoi uniaan.
Aamulla söi taas kahdeksan aikaan ja nyt poika sille hyttysiä pyydystää.
Ne kaurahiutaleet pitää liottaa, kuten ap oli tehnytkin käsittääkseni. Muuten ne turpoaa vatsassa liikaa.Alkuperäinen kirjoittaja minä:Me löydettiin kans kerran lapsena linnunpoikanen ja annettiin sille muistaakseni kaurahiutaleita. Sen vatsa turpos ihan hirveesti ja lopulta se kuolla kupsahti.
Että en tiedä kannattaako mitään viljaa antaa...
Onpa ollut tuskallinen loppu. Tämän takia ei pitäis osaamattoman alkaa eläinten kanssa pelaamaan.Alkuperäinen kirjoittaja minä:Me löydettiin kans kerran lapsena linnunpoikanen ja annettiin sille muistaakseni kaurahiutaleita. Sen vatsa turpos ihan hirveesti ja lopulta se kuolla kupsahti.
Niinpä, arvaa tunsinko itseni ihan murhaajaksi. Itkin hirveesti kun se kuoli. En muista yhtään että liotettiinko me niitä hiutaleita. Me oltiin mun veljen kanssa tosi pieniä ja vanhemmilla ei ollut aikaa osallistua hoitoon.Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:Onpa ollut tuskallinen loppu. Tämän takia ei pitäis osaamattoman alkaa eläinten kanssa pelaamaan.Alkuperäinen kirjoittaja minä:Me löydettiin kans kerran lapsena linnunpoikanen ja annettiin sille muistaakseni kaurahiutaleita. Sen vatsa turpos ihan hirveesti ja lopulta se kuolla kupsahti.
Aika hauska, miksiköhän se sen oli valinnut nukkumapaikaksi.Alkuperäinen kirjoittaja minä:Niinpä, arvaa tunsinko itseni ihan murhaajaksi. Itkin hirveesti kun se kuoli. En muista yhtään että liotettiinko me niitä hiutaleita. Me oltiin mun veljen kanssa tosi pieniä ja vanhemmilla ei ollut aikaa osallistua hoitoon.Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:Onpa ollut tuskallinen loppu. Tämän takia ei pitäis osaamattoman alkaa eläinten kanssa pelaamaan.Alkuperäinen kirjoittaja minä:Me löydettiin kans kerran lapsena linnunpoikanen ja annettiin sille muistaakseni kaurahiutaleita. Sen vatsa turpos ihan hirveesti ja lopulta se kuolla kupsahti.
Mutta oli meillä kerran yksi linnunpoikanen joka oli varmaan lentänyt ikkunaan. Kyllä se sitten aika pian toipui. Lenteli meillä sisällä ja meni aina nukkumaan mun isän korvan viereen. Kun oli ihan terveen oloinen, niin päästettiin se sitten vapaaksi.
Tirpalle kuluu hyvää =)Alkuperäinen kirjoittaja mä:up..mitä kuuluu tirpalle?
täytyy sanoa että kun poika sen toi olin ihan kauhuissani, piti just alkaa ruokapöytään ja yhtäkkiä on värisevä rääpäle siinä nälissään ja kylmissään huutamassa.Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:Siis oikeesti aivan ihana ketju!!! :heart:
Ihanaa, että joku jaksaa noin nähdä vaivaa pikkupiipittäjän eteen.