Limatulppa!

Minäpä
Minulla meni limatulppa kun viikkoja oli 40+1.
Aamulla siis meni ja iltapäivällä synnytin..
Mutta se voi olla erijuttu kun mulla viikkoja jo noin paljon..
Joten äläs hätäile.. :hug:
 
no se voi olla tänään lähtö tai jopa kolmen viikon päästä.
kuulemma voi uusiutuakkin sielä kohdunsuulla mutta kertoo kypsymisestä kylläkin.
joten maltti on valttia itselläni sitä irtoilut nyt jo yli 2 viikkoo
 
marli3
Mulla irtosi keskiviikkoaamuna ja vielä ei ole sitten muuta tapahtunutkaan, vaikka maanantaina arvioitiin ä-polilla, että tilanne on kypsä.. Nyt viikkoja 39+5.... Jo sais jotain tapahtua, vauva on nimittäin arvioitu noin nelikiloiseksi.
 
AkateeminenMamma
Täällä lähti limatulppa viime viikon to ja silloin oli rv 37+5 ja sitten su rv38+1 lekuri (kun piti käydä muuten päivystyksessä ja sain ekstrana sisätutkimuksen :D ) totesi kohdunkaulakanavan hävinneen ja kohdunsuun olevan auki 3-4cm. Joka päivä supistelee ja aika usein mutta kipeitä supistuksia on tullut vain ihan pari kertaa ja aina yksittäisinä :\|

Eli täällä tänää tulpattomana ja kohdunsuu kypsänä rv38+6 ja kärsivällisesti yhä odotellaan :LOL:

Jos vaikka tänä vkoloppuna...
 
Mamseli harmaana
Minulla on nyt rv 38+4 ja limatulppa irtosi sunnuntaina. Kovasti odottelen, että jotain tapahtuisi. Olen yrittänyt puuhata kaikenlaista, kohta pitäisi varmaan alkaa imuroimaan :wave: .
 
Lagoon
Esikoisesta en huomannut. Toisesta meni lääkärin kopeloinnin jälkeen 38+- ( yritti käynnistää synnytystä kohdun suuta ärsyttämällä, iso vauva). Vauva syntyi 39+6.
 
äippä 80
Ensimmäisestä lapsesta en huomannut koko tulpan irtoamista. Mutta toisenlapsen kohdalla se irtosi viikkoa aiemmin synnytystä (synnytin rv 37+4) silloin neuvolassa sanottiin että yleensä viikon sisällä limatulpan irtoamisesta synnyttää. Ja limatulppa on selkeä iso limainen löntti. Nyt olen rv 32 ja odotan innolla kolmatta lastani. :)
 
Mamseli harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2005 klo 10:38 Mamseli harmaana kirjoitti:
Minulla on nyt rv 38+4 ja limatulppa irtosi sunnuntaina. Kovasti odottelen, että jotain tapahtuisi. Olen yrittänyt puuhata kaikenlaista, kohta pitäisi varmaan alkaa imuroimaan :wave: .
Lainaan tässä itseltäni :D !
en ole vieläkään päässyt synnyttämään, vaikka tulppa tosiaan irtosi jo sunnuntaina. Supistellut on tiistaista asti. Viime yönä 6 tuntia oikein kivuliaasti mutta sitten loppui.
No, ehkä ensi yönä :wave:
 
AkateeminenMamma
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.04.2005 klo 17:36 AkateeminenMamma kirjoitti:
Täällä lähti limatulppa viime viikon to ja silloin oli rv 37+5 ja sitten su rv38+1 lekuri (kun piti käydä muuten päivystyksessä ja sain ekstrana sisätutkimuksen :D ) totesi kohdunkaulakanavan hävinneen ja kohdunsuun olevan auki 3-4cm. Joka päivä supistelee ja aika usein mutta kipeitä supistuksia on tullut vain ihan pari kertaa ja aina yksittäisinä :\|

Eli täällä tänään tulpattomana ja kohdunsuu kypsänä rv38+6 ja kärsivällisesti yhä odotellaan :LOL:

Jos vaikka tänä vkoloppuna...
Minäkin lainaan tässä itseäni :)

Ja ei - ei todellakaan - ole tapahtunut vielä mitään :/
Nyt mennään rv39+5 eli tuo maaginen parasta ennenkin on jo ylihuomenna...

Tulppa lähti siis jo tasan 2vko sitten ja auki ollaan oltu jo hyvän aikaa myös. Supistelut on nytten vihdoin parina viime iltana/iltayönä ollut hieman voimakkaampia, joten toivoa elätellään nyt sitten edes siitä, että kovin montaa päivää ei tarvitsisi yliajalle mennä.

Kova hinku synnyttämään \|O On se jännä tunne, kun iltaisin niitä supistuksia seurailee ja sen iloisemmaksi tulee, mitä enemmän sattuu :LOL:
 
Minäkin päivitän omaa tilannettani... Eli ei mitään ole tapahtunut! Supistuksia on tullut ehkä enemmän, mutta ei säännöllisiä, eikä niin kipeitä kun haluaisin! Aaltoilevia kovia selkä/alavatsa-särkyjä on ollut, kestävät n. 30s-2min, mutta kun vatsa ei kovetu niin ne eivät kai ole supistuksia? Tietääkö joku? Kovasti jo odotan että pääsis synnyttämään, ja juttelen vauvalle ja maanittelen sitä ulos... Mutta vaikka mitä lupaisi niin ei se vielä halua!! :) Joka aamu on vähän pettymys: ei sitten viimeyönäkään... Jotenkin musta tuntuu että yöllä se lähtö tulee sit kun tulee. Neuvolaan on aika huomenna, ja maanantaina äitipolille kontrollikäynti. Jospa syntyis ennen maanantaita niin säästäis ne rahat!
 
Mamseli harmaana
Päivitystä myös täältä suunnalta... :wave:

Rv 39+2, eikä laitokselle olla päästy. Tiistaista asti on nyt supistellut, joskus jopa 6 tuntia kipeästikin mutta ei tarpeeksi tiheään. Kerran jo meinasin miehen herättää, että nyt lähdetään, kun sattui niin paljon mutta siihen ne sitten yks'kaks loppuivat.
Mielessä on käynyt, että nämä menneet supistukset ovat avanneet kohdunkaulaa hivuttaen ja sitten kun synnytys todella käynnistyy, niin voi tulla kiire sairaalaan. Onneksi meiltä ajelee sinne n. 10min.
 
Uutta tietoa: oltiin pe-la yö synnärillä supistusten takia, mutta loppuivat ja lähettivät kotiin. Sunnuntaina kontrolliin äitipolille, ja ottivat osastolle raskausmyrkytyksen alkavan kehittymisen takia. Sitten tutkittiin, ja tänään päätti lääkäri että käynnistetään, kun viikkojakin on jo 39+1. Pääsin kotiin nyt yöksi lepäämään, aamulla klo 7.30 takas ja sit käynnistys. Jännää! Kalvojen puhkaisulla tapahtuu käynnistys, nyt otetaan vastaan kokemus-kertomuksia!
 

Yhteistyössä