Limatulpan väri?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mamma83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mamma83

Vieras
Äsken suihkussa käydessä huomasin, että alapäästä tulee sellaista vihreänharmaata limaa, ikäänkuin "kiisseliä" (anteeksi ronskit ilmaisut..). Nyt mietinkin, että voiko tuo olla jo limatulppaa, vaikka olen vasta rv31. Limaa jäi pyyhkiessä myös paperiin, yhteensä pari-kolme sellaista pikkusormen kokoista klönttiä. Olen aina luullut, että tulppa olisi joko rusehtavaa tai kirkasta.. Onko kellään tietoa, voiko tulpan väri olla tuollainen vihertävänkukertava?

Minulla todettiin kyllä hiivatulehdus kolmisen viikkoa sitten, mutta söin siihen lääkekuurin joka loppui jo reilu viikko sitten. Valkovuoto on ollut normaalia ja kirkasta lääkekuurin jälkeen.

olen kuullut että limatulppa on kirkas jossa on verijuovia.. mutta siis jos epäilet että olis ollu tulppa niin kannattaa varmaan lähteä äitipolille käymään! yleensähän vauva syntyy noin viikon sisällä tulpasta. onko sulla ollu paljon supisteluja tai jotain muuta synnytystä enteilevää?

Voi olla vihreäkin! Keltainen, kirkas, valkoinen, ruskea, punertava siinä lisää värivaihtoehtoja. :) Mutta noilla viikoilla suosittelen kanssa ottamaan yhteyttä sinne äitipolille!

Kysäiseppä josstain lisätietoa. Kun jostain olisi tarttunut mieleen, että vihertävä limatulppa olisi viite ongelmista. Todennäkisesti kaikki on hyvin, mutta tarkista nyt varmuudeksi jostain.

Mulla esikoista odottaessa limatulppa irtosi alle viikkoa ennen synnytystä, ja oli juuri virhertävän-kirkkaan-harmaan sekainen väriltään. Ei ongelmia synnytyksessä, joten meillä ei ainakaan ollut viite sellaisesta, lähestyvästä synnytyksestä vaan.

Nyt on pitkä polireissu takana.. Hieman epäselväksi jäi, että mitä tuo lima on ollut. Lääkäri vaan totesi, että "kun se limatulpan määritelmä on niin kovin heiluva". Kohdunkaula kuitenkin lyhentynyt, eli nyt 2cm ja pehmeä, eli kyllä siellä jotain on tapahtunut. Tarkkailulla mennään ja toivotaan, että nyt ei alkaisi muutamaan viikkoon vielä tapahtumaan mitään!

Minulla oli tuollaista loppuraskaudessa ja diagnoosi oli epäspesifi emätintulehdus. Lähti Flagyl-puikoilla. Tulehdus on syytä hoitaa, koska se voi pahimmillaan aiheuttaa infektion vastasyntyneelle. Mutta kai lääkäri otti tulehdusnäytteet?

Yhteistyössä