Limatulpan havainneet ja muutkin asiasta tietävät.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rrv 39
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rrv 39

Vieras
Voiko vetinen "Litku" olla sitä itseensä eli limatulppaa?

(joo kysyin jo aikaisemmin mutta nyt eri porukka koossa joten kysyn uudelleen jos jotain haittaa älä vastaa :) )

Eli eilen mulahti housuun (tuntui selvä muljahdus) selväst jotain ja ihan parin-muutaman ruokalusikallisen verran jotain tosi vetistä kirkasta hajutonta nestettä. (housussa oli 3x veskipaperipalaa taitettuna puoliksi ja kastui reippaasti)

Tänään tuollaista samanlaista muljadellut housuun ja sitten sellasta missä ihan kirkasta limaa tai pikemminkin jotain hyytelönpalasta seassa. Edelleen hajutonta.

Valkovuoto tähän saakka ollut selvää valkkaria eli siksi en usko.

Ja lapsivesi epäilystä soitin äitipolille mutta käskivät seurailla tilannetta ja tulla kassinkera näytille jos lisää tulee. Noh ei sellaista selvää mulahdusta enää tullut joten en mennyt. Tämä siis eilen.

Eli voiko toi limatulppa tosiaan olla tollasta?
Kun mulla kuva että olisi jotain paksua limaa.

Mulla tuli limatulppaa pari päivää ennen vesien menoa, oli sellaista paksua, jossa veriviiruja mukana.
Vedet kun meni oli juurikin sellaista kirkasta nestettä, mutta hajutonta ei ollut vaan haisi spermalle. Ja muutkin, joilla vedet mennyt kuvailleet hajua samaksi kuin spermassa...
Sinuna kävisin siellä äitipolilla näytillä, voivat helposti testata onko neste valkovuotoa vai lapsivettä. Limatulpalta tuo ei kuitenkaan kuulosta.

Alkuperäinen kirjoittaja näytille:
Mulla tuli limatulppaa pari päivää ennen vesien menoa, oli sellaista paksua, jossa veriviiruja mukana.
Vedet kun meni oli juurikin sellaista kirkasta nestettä, mutta hajutonta ei ollut vaan haisi spermalle. Ja muutkin, joilla vedet mennyt kuvailleet hajua samaksi kuin spermassa...
Sinuna kävisin siellä äitipolilla näytillä, voivat helposti testata onko neste valkovuotoa vai lapsivettä. Limatulpalta tuo ei kuitenkaan kuulosta.

kyllä voi hyvinkin olla limatulppaa.

toisilla vaab toisenlaita se.
niin ja kyllä odottaja itse tuntee oman valkovuotonsa. eli se on joko vettä tai sit tulppaa. mutta mnusta kuulostaa tulpalle.

onko suppareita?

Nyt taasen kun vessassa kävi niin saa useammalla paperilla pyyhkiä kun sitä riittää. sellaista kirkasta ja seassa jotain kiiltäviä paloja.

niin ja mitä tohon valkkariin viel niin se on ollut tosiaan tähän saakka ihan selvää valkkaria et kyl mä sen tunnistan.

suppareita on joo. Sellasta menkkapolttoa ja selkäjomotusta. Ja sit reisi-peppu kouristusta. tuntuu kun ois helvetin paha suonenveto. seisauttaa liikkeet.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nyt taasen kun vessassa kävi niin saa useammalla paperilla pyyhkiä kun sitä riittää. sellaista kirkasta ja seassa jotain kiiltäviä paloja.

niin ja mitä tohon valkkariin viel niin se on ollut tosiaan tähän saakka ihan selvää valkkaria et kyl mä sen tunnistan.

suppareita on joo. Sellasta menkkapolttoa ja selkäjomotusta. Ja sit reisi-peppu kouristusta. tuntuu kun ois helvetin paha suonenveto. seisauttaa liikkeet.

ollut suppareita jo useamman viikon. mut nää poltot on nyt tullut viikon sisään. herään niihin yölläkin mut ei meinaa alkaa kunnon kipeinä.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Voi kai se olla limatulppaa. Itselläni tuli noin 2vrk ennen synnytystä vereslimaista, sitkeää limaklönttiä, joten noin vetisestä en osaa sanoa.

mistäs sä tiedät kuinka "noin vetistä se on ollut" ... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja :o:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Voi kai se olla limatulppaa. Itselläni tuli noin 2vrk ennen synnytystä vereslimaista, sitkeää limaklönttiä, joten noin vetisestä en osaa sanoa.

mistäs sä tiedät kuinka "noin vetistä se on ollut" ... ;)

eikö ap kuvaillut että on vetistä?

lorahdukseksi/lumpsahdukseksi kirkkaaksi nesteeksi jonka seassa kirkasta limaa myös.

Mulla tuli ennen kunnon limaklöntin menoa sellaista tosi sitkeää limaa, joka tuntui liimaantuvan alkkareihin ja pyyhkiessä se vain siirtyi. Sitten tuli isompi limaklöntti, joka tuntui aika oudolle, kun pönttöön putosi pissan mukana. Siitä meni kuitenkin vielä kolme päivää ennen kuin synnytys käynnistyi.

Mulla tuli ennen kunnon limaklöntin menoa sellaista tosi sitkeää limaa, joka tuntui liimaantuvan alkkareihin ja pyyhkiessä se vain siirtyi. Sitten tuli isompi limaklöntti, joka tuntui aika oudolle, kun pönttöön putosi pissan mukana. Siitä meni kuitenkin vielä kolme päivää ennen kuin synnytys käynnistyi.

oliko kauan ennen tota kunnon lönttiä?

oliko kauan ennen tota kunnon lönttiä?

Vajaan viikon verran siinä taisi muistaakseni mennä. Limaklöntti oli sitten ihan erilainen, sellainen vaaleanpunertava ja hyllyvämpi. Tuo ensimmäinen lima oli kirkasta ja todella sitkeää.

Ota rennosti?
Mulla tullu jo pari viikkoo erilaista valkkaria ku yleensä... Välillä sellasta töhnää, ja välillä just tuntuu, että lorahtaa ihan nestemäisenä limana... Mut turha kai sitä lähtee spekuloimaan mitä se on... Jotain tuolta sisältä valuu ulos, ja kroppa valmistautuu synnytykseen. Eiköhän sen huomaa sit kun on tosi kyseessä, ja ihan jostain muusta kuin limakönttien perusteella? Ei se vauva sieltä varmaan vielä sen limatulpan mukana tipaha? Itellä supistellu ny pari-3 viikkoo, ja kokoajan voimistuu ja kipeytyy päivittäiset supistelut... Jännää aikaahan tää on, mut turha niistä limoista liikaa stressaa?

36+0 B)

Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Ota rennosti?
Mulla tullu jo pari viikkoo erilaista valkkaria ku yleensä... Välillä sellasta töhnää, ja välillä just tuntuu, että lorahtaa ihan nestemäisenä limana... Mut turha kai sitä lähtee spekuloimaan mitä se on... Jotain tuolta sisältä valuu ulos, ja kroppa valmistautuu synnytykseen. Eiköhän sen huomaa sit kun on tosi kyseessä, ja ihan jostain muusta kuin limakönttien perusteella? Ei se vauva sieltä varmaan vielä sen limatulpan mukana tipaha? Itellä supistellu ny pari-3 viikkoo, ja kokoajan voimistuu ja kipeytyy päivittäiset supistelut... Jännää aikaahan tää on, mut turha niistä limoista liikaa stressaa?

36+0 B)

kuinkahan kauan voi pahimmillaa mennä tollasen jatkuvan supistelun alettua et vauv asit syntyis?

Alkuperäinen kirjoittaja rv 35:
Ota rennosti?

36+0 B)

kuinkahan kauan voi pahimmillaa mennä tollasen jatkuvan supistelun alettua et vauv asit syntyis?

Jaa-a!! Eskikoista tässä odotellaan, joten ei mitään kokemusta... Meikäläisen tuurilla menee yli 40+ :laugh: Ylihuomenna lääkäri neuvolassa, joten sit selvii onko mitään vielä tapahtunut tuolla alapäässä, toivottavasti ny jotain ku on oireilluki jo niin paljon. Menkkajomotuksia ym.... mut saas nähä :)

"Limatulpasta" vielä - miks sen takia ylipäätään kukaan panikoi? Mulle sanottiin neuvolassa, et ei sen takia tarvi mihkää vielä lähtee, et se vaan "enteilee", ja senkin jälkeen saattaa vielä kestää.... Että ei se tarkota mitään synnytyksen alkamista... Must tuntuu, et TAYSissa ne naurais päin naamaa jos menis sinne valittaan jonkun liman takia... :saint:

Ota rennosti?

36+0 B)

Jaa-a!! Eskikoista tässä odotellaan, joten ei mitään kokemusta... Meikäläisen tuurilla menee yli 40+ :laugh: Ylihuomenna lääkäri neuvolassa, joten sit selvii onko mitään vielä tapahtunut tuolla alapäässä, toivottavasti ny jotain ku on oireilluki jo niin paljon. Menkkajomotuksia ym.... mut saas nähä :)

"Limatulpasta" vielä - miks sen takia ylipäätään kukaan panikoi? Mulle sanottiin neuvolassa, et ei sen takia tarvi mihkää vielä lähtee, et se vaan "enteilee", ja senkin jälkeen saattaa vielä kestää.... Että ei se tarkota mitään synnytyksen alkamista... Must tuntuu, et TAYSissa ne naurais päin naamaa jos menis sinne valittaan jonkun liman takia... :saint:

tässä taas nähdään kuinka ekan odottaja on niin olevinaan. tietää kaikesta kaiken jne.

Alkuperäinen kirjoittaja jep hep:
Ota rennosti?

36+0 B)

tässä taas nähdään kuinka ekan odottaja on niin olevinaan. tietää kaikesta kaiken jne.

Öö... en kyllä mielestäni antanut millään tavalla sellasta kuvaa, että tietäsin kaikesta kaiken? Kirjoitin vaan oman kokemukseni, ja sen, etten itse ainakaan turhaan jaksa stressata... Ja laitoin myös aika monta kysymysmerkkiä perään.

Ja kuten sanoin, "Esikoista tässä odotellaan, joten ei mitään kokemusta"

Jos en olisi kirjoittanut, että odotan esikoista, olisitko alkanut haihattelemaan? Pitäiskö kaikkien esikoista odottavien vaan panikoida ja kysellä kaikki mahdollinen tällä palstalla uskoen kuin raamattua - vai saako käyttää ihan omaa maalaisjärkeä asioissa?

Yhteistyössä