Likalla vissiin alkanut nyt ne. Miten mä otan puheeksi?

  • Viestiketjun aloittaja Äippä vaan
  • Ensimmäinen viesti
Olis vaan hyvä tietää tässä vaiheessa, että mitä?!

Ilmeisesti menkoista kyse ja sulle on näemmä äärimmäisen vaikeaa puhua asiasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Zucchini
No ei kai siitä nyt sen enempiä kannata puhua. Törkkäät vaika jonkun semmosen mainoksen käteen vaivihkaa...ehkä se sitä kautta tietää mitä sen pitää ostaa. Ja anna sen mainoksen mukana vaikka kympin seteli ja sitten vaan menet äkkiä siitä tilanteesta pois.
 
äippä vaan
Asiallisia vastauksia nyt kiitos. On 12-vuotias ja huomasin pyykkikasan perusteella, että no ne alkanut. Ei ole tyttö nyt kotona, vaan kaverillaan. Pitäisi kai nyt puhua jotenkin asiast kun tulee. Esikoistyttö siis. Miten te olette puhuneet asiasta? Miten ottaa puheeksi?
Voi olla että on viikkorahalla perjantaina hakenut niitä.
 
äippä vaan
Tulikin tyttö sopivasti kotiin.

Eli siis kukaan ei osaa antaa asiallista vastausta siihen, miten olette itse lähestyneet asian tiimoilta? Nuorelle sopivalla tavalla?
 
mun tyttö, nyt 12v on jo kauan tiennyt kuukautisista ja siitä miten siteitä käytetään. ja tuossa hiljattain kaupassa käydessä neiti kysy itse että voidaanko äiti ostaa mulle terveyssiteitä valmiiksi että niitä on sitten ku kuukautiset alkaa.

myös perheen kouluikäset pojat ovat kuulleet ku on puhuttu kuukautisista ja ovat jopa kysyneetkin jotain. meillä puhutaan asioista aivan suoraan ja oikeilla nimillä
 
  • Tykkää
Reactions: Mansikkamäki
Peyote
Alkuperäinen kirjoittaja äippä vaan;28336560:
Tulikin tyttö sopivasti kotiin.

Eli siis kukaan ei osaa antaa asiallista vastausta siihen, miten olette itse lähestyneet asian tiimoilta? Nuorelle sopivalla tavalla?
Olet pahasti myöhässä etkä pysty edes kirjoittamaan kuukautiset tai kuukautissuojat. Toivon, että tää on provo, eikä noin ankeeta äitiä oo kellään.
 
"vieras"
No multa ainakin äiti kysyi suoraan kahden kesken että onko sun kuukautiset alkanut? Sanoin joo. Äiti siihen että ostaa mulle siteitä kaappiin. Siinäs se, ei sen kummempaa.
 
"susu"
mulla meni pitkään ennenkuin kehtasin käydä ostamassa"niitä"Onneksi äiti oli ostanut niitä valmiiksi mulle.Suosittelisin että ostat paketin hänelle ja sanot että ottaa niitä sitten kun tarvitsee.
 
äippä vaan
No herranjumala. Ei ole provo. Nämä asiat ovat mulle vaikeita. Minun kanssani ei kukaan koskaan puhunut murrosiästä tai siihen liittyvästä, vaan kaikkea pidettiin lähinnä iljettävänä asiana.
Mies osaa meillä onneksi sujuvasti puhua tyttöjenkin kanssa.
 
"vilma"
Siis täytyy kyllä olla provoa tai ap on sitten joku syvästi uskovainen? En tiedä miten kouluissa nykyään käsitellä "näitä" juttuja mutta kyllä 12v itsekin esim.kavereiden kautta tietää jo mistä on kyse. Itse asiassa on niin luonnollinen juttu, että en kyllä voi ymmärtää, että miksei asiasta voi kertoa paljon aikaisemmin? Meillä tyttö on jo 4vuotiaasta(nyt 7v) aina tuonnut äidille "vaipat" veskiin jos unohtui
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äippä vaan;28336594:
No herranjumala. Ei ole provo. Nämä asiat ovat mulle vaikeita. Minun kanssani ei kukaan koskaan puhunut murrosiästä tai siihen liittyvästä, vaan kaikkea pidettiin lähinnä iljettävänä asiana.
Mies osaa meillä onneksi sujuvasti puhua tyttöjenkin kanssa.
Et voi oikeasti olla tosissasi? Naisten juttuja et voi tai osaa kertoa tyttärellesi mutta miehesi pystyy siihen?
 
Hienoa että tyttärellä ja isällä on noin hyvät välit että voivat jutella kaikesta. :) Mä itse odotan 12v. tytärpuolen kuukautisten alkua ja hänen kanssaan asiasta juttelin jo reilu vuosi sitten. Siteitäkin on valmiiksi ostettuna. Ihan suoraan se on helpointa puhua, ei mitenkään kierrellen ja kaarrellen. Varmaan kuitenkin jo tutuhkoa asiaa 12-vuotiaalle, kaverit puhuu jne.
 

Yhteistyössä