Liitoskipuihin apua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neljäs12
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neljäs12

Vieras
Hei,

Olen 30-vuotias ja 4. raskaus nyt menossa.
Olen kärsinyt liitoskivuista raskausviikosta 19 lähtien. Nyt menossa viikko 27.

Muutamia kertoja olen käynyt töissä, mutta turhaan. Kivut pahenevat päivän tai kahden jälkeen. Sairaslomaa toki saa työterveyslääkäriltä, mutta... Kahta tukivyötäkin olen kokeillut auttaa jonkin verran edessä esiintyviin kipuihin, mutta ilmeisesti olen löystynyt enemmän ja selkäpuoleinen kipu on myöskin tullut kuvioihin.

Mistä apua moiseen vaivaan? Voiko tällaista todeta esimerkiksi kuvauksin avulla vai ravaanko nyt sitten loppuraskauden lääkärin vastaanotolla. Muutaman kerran on kuulunut kevyt napsahduskin liitoskohdasta, kun olen kylkiasennossa siirtänyt toista jalkaa.

Hei "Neljäs12"!

Kiitos kysymyksestäsi.

Useimpien raskauksien myötä liitokset tosiaan löystyvät ja joutuvat melko kovalle koetukselle. Valitettavasti nämä liitoskivut ovat asia, joihin ei välttämättä löydy apua. Nuo tukivyöt taitavat olla ainoa apu, mitä keksin sinulle tarjota ja niitä oletkin jo kokeillut.. Olisko sinun mahdollista kysyä neuvolasta jos heillä olisi tarjota esim. fysioterapeutin apua ko. asiaan? Myös tietysti kipulääkettä voi käyttää, lääkärin määräämänä mahdollisesti myös jotain vahvempaakin.

Onnea odotukselle, ja tsemppiä loppuraskauteen, toivottavasti tilanne ei tuosta ainakaan pahene!

Yhteistyössä