liiton raha+kotihoidontuki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poikien äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

poikien äiti

Vieras
olikos tos yhdistelmäs joku juttu?onko mahdollista saada kumpaakin yhtäaikaa?

meillä tilanne semmonen, että oon itse tällä hetkellä äitiyslomalla ja mies osittain lomautettuna, tällä hetkellä mies joka kolmas viikko töissä. ajateltiin tehdä niin sitten kun äitiyslomani loppuu, että menen töihin ne viikot, kun mies lomautettuna ja sillon kun mies töissä, niin mä olen kotona lapsia hoitamassa. saammeko sillon kotihoidontukea? meillä kolme lasta, sillon lapset 10,5kk, 2,6v ja 3,6v sillon kun töihin olisin menossa?ja lapset kotihoidossa.

pitääkö kelaan ilmottaa ne viikot kun olen töis?jos viikonloppuja olen töissä niin viikolla on sitte vapaata.tyhmää kyl. seki on toisaalta tyhmää ku oon kaikkien kans kotona nyt, enkä saa penniäkää noista isommista pojista

kotihoidontukeahan maksetaan kaikille niille, joiden lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa. esim. opiskelijat yms saavat sen. Teidän tilanne on erikoiscase ja kannattaa kysyä asiaa suoraan kelasta ei näiltä sivustoilta.

Todennäköistä on että saisitte ko. tukea kun lapsenne ei kuitenkaan mene hoitoon (rinnastetaan opiskelijoihin yms).

Kysy kelasta älä täältä

Jos et tee ollenkaan töitä niin kht ei vähennetä miehesi päivärahasta. Jos menet töihin niinä päivinä kun miehesi kotona, niin silloin se vähennetään päivärahasta. Joka tapauksessa kela sen teille kyllä maksaa, kun lapset eivät ole kunnallisessa päivähoidossa.

Yhteistyössä