Liiotteleeko lapsi tuota jalan kipua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Siis kirjoitin jo aiemmin tuosta, että lapsi kompuroi eilen ehtoolla ulkona ja aristi ja konkkasi sen jälkeen. Nyt tänään ei ole halunnut kävellä ja varoo jotenkin kauheasti, jos yrittää laittaa lasta jalanpäälle seisomaan.

Kuitenkin sohvalla saattaa istua jalan päällä ja pitää jalkaa "vääntyneenä" niin, että tuntuisi siltä että jos ois murtunut niin ei voisi millään pitää niin. Yöllä unissaankaan ei varonut sitä vaan normaalisti liikkui. Samaten kun tytön nukkuessa painelin jalkaa niin ei mitenkään sävähtänyt hereille vaan vasta hetken paineltuani hiukan havahtui.

Eli varooko ja aristaako tuota kävelyä vain, koska tietää siihen sattuvan eli tavallaan liioittelee tuota kipua?

Ja lääkäriaika on juu jo mutta vasta 16:30. Röntgeniinkään ei siis pääse tänään. Ei kyllä lääkäri eikä hoitajatkaan usko kuulemma, että vois olla murtunut.

Se voi hyvin olla joku tietty tyyli missä kohtaa sattuu. Mä en usko että lapsi tuommoses kohtaa koskaan pelleilee, etenkin jos on edellisenä päivänä kompuroinu. Eikä se välttämättä oo murtunut, on voinu mennä nivelsiteet tai nyrjähtää tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Se voi hyvin olla joku tietty tyyli missä kohtaa sattuu. Mä en usko että lapsi tuommoses kohtaa koskaan pelleilee, etenkin jos on edellisenä päivänä kompuroinu. Eikä se välttämättä oo murtunut, on voinu mennä nivelsiteet tai nyrjähtää tms.

Joo en minä väitä, että lapsi pelleilisi tai teeskentelisi kipua. Vaan tarkoitan, että koska tietää että jalkaan vähän sattuu niin liioittelee asiaa eikä siis tahdo astua lainkaan ettei vaan sattuisi yhtään.

Meillä tyttö kaatui pienenä pyllylleen ja kättä valitteli kovasti.Myöhemmin aristeli kättä aina välillä mutta söi ja leikki aivan normaalisti,välillä sanoi aina että käteen sattuu.Käytettiin kuitenkin sitten lääkärillä ja lääkäri sanoi että tuskin siinä mitään on mutta kuvattiin kuitenkin ja ranne oli murtunut!

Meillä pojalla katkesi solisluu. En alkuunkaan ymmärtänyt, että olis voinut olla katki kun kuvittelin, että kipu olis todella kova. Itkeskeli välillä yms, varoi kättä. Seuraavana päivänä vein lääkäriin ja poikki oli. Vaikka ei hirveästi valittaiskaan niin silti voi olla murtuma tms.

Yhteistyössä