Mummokävelyä (kipua alapäässä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miyune
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miyune

Uusi jäsen
28.01.2016
2
0
1
40
Hei! Mun aiemmasta raskaudesta on jo 10v. Kuitenkin muistan että tämmöstä ei sillon ollu missään vaiheessa mulla. Olin tänää justii niskaturvoke ultrassa ja kaikki oli ok, tarkisti kohdunsuunkin. Valitin kivusta kätilöllekin ja sanoi vain että olisko kasvukipuja... Silti nyt haluan kysästä teiltäkin onko ollu vastaavaa näin alussa raskautta. Luin että liitoskivut on enempi loppuraskauden juttu ja mulla on nyt vasta 12+5. Tässä viikon ajan ollut nyt sitä että jos käyn kävelyllä pidemmän lenkin ja on reipas tahti niin alkaa sattua nivusiin. Mennyt kuitenkin nopeasti ohi kun on hetken ollu levossa. Nyt sitten eilen vähän riehuin rankemmin kun pelasin lasten kanssa tanssipeliä. Neljännen biisin kohdalla tuntui voimakas kipu alapäässä (mahassa ei minkäänlaista kipua) ja jouduin lopettaa. Sitten makasinkin koko illan, eli monta tuntia selälläni ja jos vähän nostin jalkaa niin vihlasi lujaa haaroihin. Jouduin ottaa särkylääkkeen että pahin meni ohi. Kipu säteili myös häntäluuhun. Tänä aamuna edelleen tuntu, eli en normaalisti voinu kävellä. Nyt se kipu on ollut myös häpyluussa ja tuntuu suoraan sanottuna siltä niinku joku kiskois kokoajan karvoista :D Sitten sieltä ultrasta kotiin tullessa kun nousin autosta, niin meinasin liukastua ja se repäsevä liike alotti taas tän samanmoisen kivun niinku alusta, eli kävelen taas niinku ikivanha muori jalat tönkköinä :( Miten voi jo tässä vaiheessa olla tämmöset kivut??? Onko ihan normaalia vai pitäskö huomenna heti soitella neuvolaa ja kysyä.. Ne on tuola vaan heti kaikista kivuista et "voi voi voi ei kuulosta kovin hyvältä" kun viimeksi ihmettelin sinne miksi yskäisy ja varsinkin aivastus aiheuttaa alamahaan semmosen repäisykivun joka kyl menee ohi muutamas sekunnis... Niin melkee kuulen jo sen tätin sanovan mulle että huonolta kuulostaa... Mitäpä te ootte mieltä? Kohtalotovereita?

Luulisin, että ihan normeja kipuja. Kiinnikkeet venyy ja paukkuu ja kohdunkasvuun liittyvää myöskin. Lantion seudun nivelet löystyy yms. :) tarkkailemalla pääset eteenpäin, mutta neljättä odotan ja mun mielestä jos ei ole todettu mitään paikoissa ja ultrassa kaikki hyvin, niin en huolestuisi enempää. Tässä vaiheessa liitoskivut on tosiaan aika kovia ja tuntuu vatsan alapuolella ja lantionseutu sattuu mukavasti. Isoa mahaa kantanut suht hoikkana joka raskaudessa ja vatsa alkanut heti näkymään, kun kohtu noussut korkeammalle niin kivut on tosi tuttuja. Tsemppiä odotukseen :)

Cristal rv26+3

Kiitos vastauksesta! Ehkä se on sitten vaan niin... Tämä ei vaan silti jotenkaan mahdu mun päähän. Kun viime raskaudessa odotin kaksosia ja tosiaan tämmöstä kipua jalkovälissä ei missään vaiheessa ollut niin ei voi kun ihmetellä :eek: ja nyt tosiaan on vaan yksi tulossa, Luojalle kiitos. :p muuutta, ompa täs kyl 10v vanhempikin :)

Yhteistyössä