Liikunta raskausaikana

Laitoin jo tonne odotuspuolelle mut kysytäänpä täältäkin...


Millaisia kokemuksia teillä on liikunnan jatkamisesta raskausaikana?

Ajattelin vain että onko ihan normaalia että tuntuu että oma suoritustaso on laskenut tosi paljon heti alkuraskauden aikana? Mulla nyt menossa rv 14 ja tuntuu et kunto on pudonnut puoleen siitä ajasta kun tein plussa testin. Oon harrastanut aerobista liikuntaa + salilla käyntiä 2-4 krt/vko jo useamman vuoden. Kunto on ollut ihan suht hyvä. Nyt tuntuu et esim. jo pelkkä reipas kävelylenkki ottaa puolet enemmän kunnon päälle (aiemmin tunnin spinni on mennyt ihan hyvin), samoin vaikka tunnin kotijumppa. Oon ihan sippi sen jälkeen ja lihaksista kaikki voimat pois.

Ihmetyttää kun aina sanotaan et liikkua voi normisti melko pitkään mutta mä en kyllä samaan tahtiin jaksa millään.

Niin ja minkälaisia selkälihaksia olette tehneet? Mahallaan kun tuntuu ainakin jalan nostot pahalta jo nyt, saati sitten myöhemmin.
 
joo kyllähän se kunto "huononee"... portaissa hengästyttää, jumpissa ei jaksa samaan malliin,lenkkeily ym on paljon raskaampaa. mutta en mä ole ajatellu sen olevan mitenkään erikoista, ollaanhan tässä raskaana! =)

mä käyn salilla/jumpissa noin 5krt/vko, lisäksi joko pyöräilen tai kävelen 4krt/vko 8km.

selkälihasliikkeet teen salilla jollain laitteella tai käsipainoilla/tangolla.

rv noin 30.
 

Yhteistyössä