Liikunnan jälkeen paino nousee? kerääntyykö lihaksiin nestettä?

  • Viestiketjun aloittaja Mimi
  • Ensimmäinen viesti
Mimi
Miksi rankan liikunnan jälkeen, esim seuraavana aamuna, on paino korkeampi. ei nyt puhuta isoista luvuista, mutta nousee kuitenkin.
Kuulin joskus, että lihaksiin kertyisi nestettä. Onkohan näin?
 
Miina
Itse aloitin liikkumaan joka viikko 3-5tuntia ja paino ei ole laskenut vaikka ruokavalio pysynyt samalla. Mulla on kolmisen kiloa ylipainoa, mutta vatsa on selkeästi kiinteytynyt.
 
Mimi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos olet juuri aloittanut liikunnan niin sillon neste kerääntyy aluksi lihaksiin,näin ainakin mulla.Kannattaa ottaa mittanauha avuksi.
Mä olen hyvinkin ahkerasti liikkunut puolen vuoden ajan, mut aika aloittelija olen.
Ja kun puhun painon noususta, puhutaan aika pienistä lukemista.. Saatan esim parhempina aamuina painaa 55,3 mut tänään nousi huimiin lukemiin, 56,3..
Tiedän et on ihan hölmöä tuijottaa vaakaa koko ajan, mut on se niin vaikeeta olla tuijottamatta..
 
-
No kyllähän joku kevyt liikunta poistaa nesteitä, mutta rankassa liikunnassa kudoksiin nimenomaan kertyy nestettä. Tästähän syystä urheilijat esim. rankan kisan jälkeen tekevät palauttavia, hitaita ja pitkiä treenejä, että kaikki urheilun aikana kertyneet kuona-aineet lähtisivät liikkeelle. Eli kyllä, rankka liikunta voi nostaa painoa, kertyneen nesteen takia.

 
Alkuperäinen kirjoittaja -:
No kyllähän joku kevyt liikunta poistaa nesteitä, mutta rankassa liikunnassa kudoksiin nimenomaan kertyy nestettä. Tästähän syystä urheilijat esim. rankan kisan jälkeen tekevät palauttavia, hitaita ja pitkiä treenejä, että kaikki urheilun aikana kertyneet kuona-aineet lähtisivät liikkeelle. Eli kyllä, rankka liikunta voi nostaa painoa, kertyneen nesteen takia.
Näin muistan minäkin kuulleni:)
 

Yhteistyössä