Liikunnan ilo irti pienten lasten kanssa-vinkkejä kaivataan

Kaipaisin vinkkejä, miten liikuntaa voisi harrastaa yhdessä ihan pientenkin lasten kanssa kotona. Siis silloin, kun et pääse yksin liikunnan rientoihin. Itsellä lapset 2,5v ja 2kk. Miten liikut kun lapset puuhailee omia leikkejään/miten lapset voisi ottaa mukaan? Ihan pienetkin vinkit liikuntahetkiin ovat tervetulleita.

Itse lähinnä lenkkeilen, venyttelen ja aivan uutena löysin 12/2007 Pirkassa olleen 10min. jumpan. On tehokas, eikä ainakaan voi selitellä, että ei ole aikaa. :)

Aiemmin esikoinen oli myös mukana kuntosalilla, saa nähdä koska tulee lähdettyä kahden kanssa..
 
meillä on 5 lasta ja nyt talvella parasta kuntoilua tulee,ku lähtee pulkkaa vetämään tuonne pitkin kyliä =) tai sitten kaksosten rattailla kävelemään. sittenku ei voi enää pulkkaa vetää,lapset rattaisiin ja isommat ajaa pyörällä.heleposta menee se tunti. ja kivaa on!! =) sitte tietysti kotijumpat on hyviä. esim.kyykkyyn ylös ja suosittelen että hankit käsipainot,mielellään monetki eripainoset,ne käteen ja erilaisia liikkeitä niin saa sitä lihaskuntoaki. sulla on vielä niin pieni vauva niin kannattaa alottaa hyvin varovasti ettei tuu takapakkia toipumisessa. =) hyvä että on motivaatiota
 
No minulla oli vain tuo yksi lapsi, ja 1,5 vuotiaaksi tyttö oli mukana juoksulenkeillä. Perus Brion yhdistelmillä ja Brion Race matkarattailla reviteltiin jopa 10 km lenkkejä tyttö unilla tai hereillä. Noilla lenkeillä tein myös alakropan lihaskuntoa kuten askelkyykkyjä yms.

1,5 vuoden iästä saakka on pyöräilty, käytössä ihan perus pyörän istuin, vaikka kärrykin oli mielessä.

Kaikenmoista kotijumppaakin olen tehnyt unien aikana.

Olen liikunnanohjaaja, ja minun oli hellpoa pikkuvauva aikana käydä myös salilla silloin tällöin, tyttö nukkui uniaan ikkunan alla :D Nyt kun ikää on jo kaksi vuotta voin ottaa hänet mukaan salille sen ollessa erittäin vähäisessä käytössä- aikoina. Mitäs muuta...

Saapa nähdä miten toimin kahden muksun kanssa. (Haaveissa olisi) Ehkäpä kauhistutan naapurin mammoja tekemällä lihaskuntoa puistossa toisen nukkuessa vaunuissa ja toisen temmeltäessä ympärillä.

Pakko sanoa, että mielestäni on ollut huippu-juttu ottaa lapsi mukaan liikuntaharrastuksiin, lapsen ehdoilla tietenkin. Olen huomannut, että vanhempien liikunta-aktiivisuus tarttuu myös pieneen lapseen. Kuullessaan rytmikästä musiikkia, alkaa tyttökin "jumpata" ja "liikkua eteenpän ja taaksepäin" :LOL: Hän osaa jo itse tahtoa kuntoilukeskukseen "pelaan palloa" kotipelien lisäksi.
 
meidänkin poika jumppaa meidän kanssa ja venyttelee ja sanoo "aij, aij kipeä" (mutta se on varmasti saanut sen minulta) poika on 2 vee ja osaa jo ottaa mailasta kunnon otteella ja pelata jalkapallo. Hän myös jumppaa minun kanssa kotona, tekee askelkyykkyjä, vatsalihaksia ym liikkeitä.

se on aivan ihanaa, huomaa että ollaan ollu yhdessä kun hän sitten selitää muille miten pitää tehdä, vaikka kukaan ei ymmärrä. :LOL:
 

Yhteistyössä