Liikkeitä tuntuu, raskaana?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mitä ihmettä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mitä ihmettä"

Vieras
En ole epätoivoinen raskautta yrittävä vaan onnellinen monen lapsen äiti ja olemme suunnitelleet antaa uudelle vauvalle mahkun ilmoittaa itsestään syksyllä tai sen jälkeen.

Mun vaivani on se, että tammikuun lopulla näytti moni, moni testi mulle haamuplussaa, ihan niin, että mieskin näki. Kävin tuolloin ultrassa ja kaikki oli kunnossa. Varhainen raskaus ei olisi edes näkynyt tuolloin. Halusin vaan tulevaa varten varmistaa kaiken olevan ok.
Helmikuussa oksentelin ja tein Rfsun:nkin testejä jotka antoi hyvin punertavan sutun plussaviivan kohdalle. Viiva oli joteskin kiemura, joten ajattelin sen olevan negaa kun menkatkin tuli ajallaan.
Menkat on olleet tosin hyvin erilaiset, ensimmäinen vuotopäivä hyvin vähäistä tuhrua, pikkuhousunsuojalla pärjäilee ja yksi päivä runsasta vuotoa ja sitten loppuneet kuin seinään.
Testailin vielä maaliskuussa ja sain haamuja, mutta kun menkat tuli niin aina ajattelin, että ne oli vaan jotain viivanpaikkoja tmv. mitä millonkin.

No, nyt on alkanut tuntumaan outoja mahassa. Sellaista mitä ei ole aiemmin ollut. Nuorin on jo pian 2v.
Olen jopa herännyt siihen kun joku/jokin punkee napaa ylöspäin. Muutenkin jotain mahassa myllää, tosin melko harvakseltaan. Suolen liikehdintään en ole aiemmin ajatuksistani havahtunut enkä ole nytmoneen viikkoon miettinyt edes raskauden mahdollisuutta vaan on ollut paljon muita kiireitä.

Nyt tein valtaisan juomismäärän jälkeen, tunnin pidättelyn seurauksena RFSU:lla testiajan puitteissa selkeän, mutta vaalean viivan.
Aamulla teen pakkauksen toisen testin.

Oikein ei kehtais gynelle mennä jos tämä onkin vaan suolenliikettä tmv. ja munin itseni tyystin. Taidan mennä veritestiin jos huominenkin testi näyttää edes haamua.

Kaikki kokeet muut otettu, joten muita selitystä ei ole viivoille. Viime ultrassakaan ei ollut edes kystia tmv.

Olen laihduttanut ja vatsani on silti kahden viime viikon aikana pullahtanut esiin. Outoa.Jos lasken ultran tienoilta kierron mukaan niin olisin nyt rv15 ja aiemmissa raskauksissa olen liikkeet tuntenut jo noilla viikoilla.

Mut ne menkat ja kaikki... mitä olette mieltä? Olen tulossa hulluksi? =D

No jos niitä haamujakin on testiajan puitteissa tullut.. ja liikkeet tunnistat.. Tai sitte mielesi vaan tekee kaikki nuo potkut ja muut muljahdukset. Selvitä ihmeessä onko plussaa vai ei!

Kyllä siellä lekurissa voi käydä. Sanot, että menkat tulee, mut tunnet kauheesti kuin siellä ois eloa.

Mulla on kummitellu maha kans, nyt on jotain päiviä myöhässä menkat. Pitäis vaan ehtiä laihtumaan paljon ennen uutta raskautta.

testiajan puitteissa, mutta vaan haamuja.
Mietin jos olen vaan pöljähtänyt. Toisaalta en ole ajatustakaan asialle uhrannut ennen kuin viikko sitten kun nuo tuntemukset herätti huomion eli en ole toivonut mitään tmv.
Eli totaalihöyry. =D

No, olen jokseenkin ollut ajatuksessa, että haamut kyllä ajan kanssa vahvistuisi ja kun menkatkin vielä päälle niin kuka raskautta miettii aktiivisesti?

Kuinka monta positiivista testiä ajattelit vielä tehdä? Ai nii, mut provohan sä oot (ja huono sellanen), kun jos kävit tammikuun lopussa ultrassa niin siitä on jo yli 22 Viikkoa!

Mielenkiintoista. Mua hämää eniten tuo, että raskaustestit näyttävät plussaa. Pakko kai siellä jotain on olla...??? Jonkinlaiset "menkat" kyllä voi tulla vaikka raskaana olisikin. Ja "potkuja" ym. muljahduksia silloin tällöin tuntuu mahassa mullakin vaikka en raskaana tälläerää olekaan. Sinuna kyllä selvittäisin tilanteen ja menisin sinne gynelle, eihän sun tarvi potkuista mainostaa sen enempää, mutta jos r-testi on positiivinen niin eikös se anna jo aihetta tutkia tilannetta tarkemmin?

Jos osaat laskea, että tammi-hemikuun vaihteessa olen ollut gynellä ja menkat sillpoin alkamassa 1-2 pvän sisällä niin laskehan siitä? Tuolloin gynellä olisi voinut olla rv4-0 tmv.

se oli 2.4. kun olin gynellä, eikä toisinpäin. Provoa saa epäillä ken tahtoo.
Kai se on vaan mentävä veritestiin ja sen perusteella sitten katsottava jatko. Anteeksi virheeni.

Nämä ei ole potkun kaltaisia. Tai sellaisiin olen tottunut jo eli suoli liikkuu minullakin. Nämä on ollut lähinnä sellaisia, että joku punkee jossain kohtaa ylöspäin vatsanahkaa. Hidasta ja melko pysyvän oloista liikettä.
Tosin mistä tiedän jos sellaisiakin voipi suolisto tehdä.

Oon matikassa aika huono, mutta ei ihan raskausviikot täsmäisi kyllä.

Jotkut kasvaimet voi aiheuttaa virheellisen positiivisen raskaustestituloksen, ja myös sitä vatsan kasvamista ja outoja tuntemuksiakin epäilemättä. Eli jos et ole raskaana, niin kannattaa tuo (pieni) mahdollisuus sulkea pois.

Tää on kyl niin huonoin provo taas vähään aikaan. Mielenkiintosta kattoo kuinka kauan jatkaa ap tota "en oo provo, laskin väärin..oho...eiku siis mitenkäs se nyt olikaan...mut jokatapauksessa en oo provo, nih".
Juu ja ei kyllä natsannu nyt toi 2.4. päiväkään ihan noihin sun sepustuksiis, joten laskepa vielä uudestaan...

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Gyne 2.4 ja tuolloin voinut olla rv 4 tmv. mitään epäilyttävää ei näkynyt ja juurikin papassakin käynyt. Verikokeet otettu ym. Perusterve siis. Jos lasken, että olisin tuolloin gynellä ollut jo raskaana niin viikot olisi jotakuinkin 15 viikkoa nyt. Gynekäynnin tienoilla ensimmäisiä haamuplussia testailin, tuolloin en gynelle niistä maininnut.

[QUOTE="Mitä ihmettä";26477263]Gyne 2.4 ja tuolloin voinut olla rv 4 tmv. mitään epäilyttävää ei näkynyt ja juurikin papassakin käynyt.[/QUOTE]
Älä jaksa...kai sä nyt herranjestas sentään tiedät, mitä eroa on tammikuulla ja huhtikuulla!

"Mun vaivani on se, että tammikuun lopulla näytti moni, moni testi mulle haamuplussaa, ihan niin, että mieskin näki. Kävin tuolloin ultrassa ja kaikki oli kunnossa."

Sun stoori ei nyt enää ota tuulta alleen. Keksi jotain parempaa.

meni jioo sekaisin. Olen 5 lapsen äiti ja vanhimmalla luusyöpäepäily menossa, joten on joo kaikki ajatukset sekaisin!!!! Ei helvata, ei saa erehtyä tai kirjoittaa vikaan, ihan sama. Moikka.

niin siksi kummastelenkin, että miksi kiinnitän moisiin tuntemuksiin huomiota, että niiden on oltava silloin vahvoja kun mielessä on sata ja yksi murhetta ja ihan muuta ajateltavaa.

[QUOTE="Mitä ihmettä";26477317]niin siksi kummastelenkin, että miksi kiinnitän moisiin tuntemuksiin huomiota, että niiden on oltava silloin vahvoja kun mielessä on sata ja yksi murhetta ja ihan muuta ajateltavaa.[/QUOTE]
Kello 21:33 olit onnellinen monen lapsen äiti.

Nyt sulla on sata ja yksi murhetta mielessä. Ja muistit ne vasta, kun tajusit ettei sun keksimät ajankohdat ja raskausviikot mitenkään mene yksiin.

Mutta joo, jatka vaan. Provoilu on palstan suola ja sokeri.

• Tykkää
Reactions: mä-78
[QUOTE="Mitä ihmettä";26477284]meni jioo sekaisin. Olen 5 lapsen äiti ja vanhimmalla luusyöpäepäily menossa, joten on joo kaikki ajatukset sekaisin!!!! Ei helvata, ei saa erehtyä tai kirjoittaa vikaan, ihan sama. Moikka.[/QUOTE]

Hyvä tajusit itekin. Voitkin nyt aloittaa uuden provo-ketjun tosta "poikas" luusyöpä-epäilystä..

Yhteistyössä