Liikelaskenta ja ensiliikkeet

  • Viestiketjun aloittaja raskas
  • Ensimmäinen viesti
raskas
Olen tuntenut vauvan liikkeet nyt ihan muutaman päivän selvästi joka päivä. Mutta en todellakaan vielä 10-15 kertaa tunnissa, kun kerran ihan kaikki liikkeet ei vileläkään tunnu (rv 19). Koska tuo liikelaskenta alkaa päteä, niin että pitäisi tuntea tuo 10-15 liikettä tunnissa? Nyt tuntuu kyllä kepeästi reilu parikymmentä liikettä tunnissa, JOS vauva sattuu möyrimään sopivasti sopivassa asennossa ja itse olen sopivassa sennossa (ei välttämättä kylkimakuu, nyt tuntuu liikkeet parhaiten istualtaan). Mutta voi hyvin mennä puoli päivää, että tuntuukin vain pieni hipaisu silloin tällöin, jos vauva on kääntynyt jotenkin eri asentoon.
 
kotiäiti kolmelle
Mulle ei ole koskaan neuvolassa sanottu liikelaskennasta. Tärkeämpää on se, että niitä likkeitä tuntuu kuitenkin. Itse olen laskenut, jos on ollut hiljainen päivä. Mutta liikelaskenta koskee vasta loppuraskautta. Tuossa vaiheessa missä sinä ap olet niin ne liikkeet saattaa hävitä jopa viikoksi niin ettet tunne.
 
xy
Juu, ennen rv30 niitä ei tunne välttämättä läheskään joka päivä! Koska lapsi on vielä niin pieni että mahtuu menemään vaikka mihin asentoon jossa et tunne sen liikkeitä. Yleensä rv35 jälkeen niitä lasketaan koska niin pitkään kun vauva kääntyilee niin niin pitkään sen liikkeet voi olla ulottumattomissa.
 
xy
Joo, just noin. Eli ei liiku joka tunti vaan jos ei ekan tunnin aikana saa kymmentä niin sitten voi kokeilla parin tunnin päästä uudelleen. Ei se nukkuessaan juuri liiku se vauva ja turha sitä on herätellä mahassa.
 

Yhteistyössä