Olen 47-vuotias ja käyttänyt e-pillereitä 30 vuotta, mutta en ole huomannut niiden aiheuttavan kuivumista. Käytössä on ollut eri merkkejä vuosien varrella. Itselläni emättimen kuivuutta esiintyi jo kaksikymppisenä, mikä johtui yksinkertaisesti siitä, ettei tuttu poikaystävä tuntunut enää tarpeeksi kiihottavalta eli luonnollinen kostuminen loppui tai hidastui. Olin hänelle uskollinen, mutta muistan kerran suudelleeni toista miestä, jolloin alapääni suorastaan ""tulvi"". Uusi suutelija kiihotti, vanha ei. Surullinen asia, mutta niin se on toiminut koko elämäni ajan. Myöhemmin miesystävät ovat vaihtuneet ja aina uuden miehen kanssa olen suhteen alkukuukausina ollut suorastaan liiankin liukas. Pillereillä ei ole ollut haittaavaa vaikutusta. Homma on siis kokonaan pään sisällä tapahtuva prosessi. Nolostelin aiemmin suhteen vakiintuessa lisääntyvää kuivuuttani ja käytin joskus liukasteita ""salaa"", niin että mies ei huomannut, luulisin. Koska elämää ei voi elää vaihtamalla jatkuvasti uuteen ja kiihottavaan kumppaniin, niin olen nykyisessä pitkässä suhteessani hyväksynyt liukasteet. Myös mies tietää, eikä ole kummeksunut. Ehkä nolostelu oli aiemmin vain omassa päässäni, nyt se on onneksi ohi. Käytän Ceridalia ja olen ollut tyytyväinen. Mieheni seksitaidot ovat erinomaiset, mutta sekään ei tunnu vaikuttavan kostumisnopeuteen, kun suhde on jo vakiintunut. Onko muilla samansuuntaisia kokemuksia?