liian kuiva...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kääk!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kääk!

Vieras
seksin harrastamisesta on tullut yhtä painajaista.. en saa itseäni tarpeeksi kosteaksi ja molemmilta on katoamassa halut kun kokoajan saa pelätä ettei onnistukkaan.. nyt todettiin myös ensimmäinen hiivatulehdus.. voisiko pillereillä olla jotain tekemistä asian kanssa? olen tosin syönyt niitä 14-vuotiaasta eli neljä vuotta jo eikä ennen ole ollut minkäänlaisia ongelmia, päinvastoin.. nyt olen syönyt n. vuoden diane novaa.. voiko tavallista aqualan l perusrasvaa käyttää liukasteena kun olen allerginen useille rasvoillekkin niin pelkään että liukastusvoiteet aiheuttavat myös allergiaa..

todennäköisesti tuo kuivuus johtuu juuri pillereistä, taitaa olla yleisimpiä sivuvaikutuksia tuo limakalvojen kuivuus.

toki perusvoidetta voi käyttää liukasteena, mutta apteekeista on saatavilla myös muita vaihtoehtoja, jotka varmaankaan eivät aiheuta herkillekään allergiaa. esim. ceridal- öljy on tarkoitettu intiimialueille, ja monet lääkärit käyttävät sitä sisätutkimuksissa liukasteena. tuo öljy vielä hoitaa ja suojaa limakalvoja, joten sen käyttö ihan muutenkin päivittäin voi poistaa tuon kuivuus-ongelman. samoin apteekin valikoimista löytyy ihan liukuvoidettakin, esim. KY jelly. alle kymmenellä eurolla saat molempia noista tuotteista.

Kuivuuteen löytyyn aptekista ihan emätinpuikkoja jotka tasapainottavat tilanteen Ruokaöljyä voit käyttää liukasteena yhdynnässä ja suihkun jälkeen itselläsi kosteuttamassa alapäätä. Hiivatulehdus johtunee varmaan kuivuudesta. Juo gefiluspiimää lasi päivässä niin alkaa helpata tai osta apteekista lääke. Jos oireet ei lähde mene ihmeessä gynelle.

vaseliinia enemmin. ;)

mulla samat pillerit aiheutti kuivuutta. tai oikeastaan niin, että kostumiseen meni vain hurjan paljon enemmän aikaa.

ottakaa reilusti vaan yöpöydälle joku liukas rasvapurkki käden ulottuville ja sen hierominen mieheen on hyvä esileikki. miehen tietysti voi kastella syljelläkin, mutta sen vaikutus ei ole yhtä tehokas kuin rasvan. sanoisin, että jotain vaseliinipohjaista tai sitten liukkaria (sitä saa apteekistakin ja siellä osataan varamsti neuvoa sopiva tuote. ei ne säikähdä tai ylläty, voit ihan hyvin kysä. niiltä kysytään kuule aika paljon kummempiakin).

Mulla ei Ceridal-öljy auttanut tarpeeksi yhdynnän aikana kostuttamaan. Muuten käytän sitä pesun jälkeen. Ennen yhdyntää laitan vaseliinia. Se on tosi hyvä, pitää kauan kosteana, jos on pitkä yhdyntä eikä mene limakalvot rikki. Ennen pillereitä, kun vielä joten kuten kostuin oli ongelma kuitenkin tuo, että alapää rikkeytyi helposti (olen muutenkin kuivaihoinen). Nyt vaseliinin ansiosta, ei tule rikkoumia ja voi harrastaa vaikka kuinka usein.

Kannattaa huomioida, että vaseliini ja kondomi ovat yhdistelmänä huonot (jos siis joskus tarvetta käyttää kondomia), sillä vaseliini haurastuttaa kumia.

Itselläni vaseliini tukkii ihohuokosia, joten liukkarina käytän joko seksikaupoista saatavia liukkareita (esim. silikonipohjaisia) tai sitten apteekista saatavia tuotteita (rohkeasti vaan kysyy intiimialueen kuivuuteen tarkoitettuja tuotteita, jotka liukastavat).

Onko jollain kokemusta, että merkin vaihtaminen olisi auttanut kuivuuteen? Itse söin aikanaan Cilestiä, jonka kanssa ei mitään kuivuusongelmia ja nykyään Yasminia, josta ei mitään muita haittavaikutuksia kuin tuo hurjasti lisääntynyt kuivuus. Oli aika kurja ylläri :(
Käytössä seksikaupasta saatavaa liukkaria (vesipohjainen) ja nyt myös apteekista ostettu uutuus Aspacia Feminine, joka tehty yhteistyössä Allergia- ja astmaliiton kanssa, joten tuskin aiheuttaa allergisillekaan ongelmia! On kätevästi pumppupullossa. Jotenkin itse suosisin ennemmin noita intiimialueelle tarkoitettuja tuotteita kuin mainittua Aqualania.
Kiva kuulla, että muilla samaa ongelmaa, itse olin aika kauhistunut tästä vaivasta...

Olen 47-vuotias ja käyttänyt e-pillereitä 30 vuotta, mutta en ole huomannut niiden aiheuttavan kuivumista. Käytössä on ollut eri merkkejä vuosien varrella. Itselläni emättimen kuivuutta esiintyi jo kaksikymppisenä, mikä johtui yksinkertaisesti siitä, ettei tuttu poikaystävä tuntunut enää tarpeeksi kiihottavalta eli luonnollinen kostuminen loppui tai hidastui. Olin hänelle uskollinen, mutta muistan kerran suudelleeni toista miestä, jolloin alapääni suorastaan ""tulvi"". Uusi suutelija kiihotti, vanha ei. Surullinen asia, mutta niin se on toiminut koko elämäni ajan. Myöhemmin miesystävät ovat vaihtuneet ja aina uuden miehen kanssa olen suhteen alkukuukausina ollut suorastaan liiankin liukas. Pillereillä ei ole ollut haittaavaa vaikutusta. Homma on siis kokonaan pään sisällä tapahtuva prosessi. Nolostelin aiemmin suhteen vakiintuessa lisääntyvää kuivuuttani ja käytin joskus liukasteita ""salaa"", niin että mies ei huomannut, luulisin. Koska elämää ei voi elää vaihtamalla jatkuvasti uuteen ja kiihottavaan kumppaniin, niin olen nykyisessä pitkässä suhteessani hyväksynyt liukasteet. Myös mies tietää, eikä ole kummeksunut. Ehkä nolostelu oli aiemmin vain omassa päässäni, nyt se on onneksi ohi. Käytän Ceridalia ja olen ollut tyytyväinen. Mieheni seksitaidot ovat erinomaiset, mutta sekään ei tunnu vaikuttavan kostumisnopeuteen, kun suhde on jo vakiintunut. Onko muilla samansuuntaisia kokemuksia?

Miestä vaihtamalla ei parane eikä ainakaan kannata nyt kun on niin paljon sukupuolitauteja liikkeellä. Olen katkera omasta kokemuksestani, että elämässäni on ollut muutama mies ja huonolla tuurilla mulla on nyt kondy, joka paljastui joukkotarkastuksessa, se joskus häviää tai ei koskaan. Nyt mulla on vakituinen mies, mutta emme koskaan voi olla ilman kondomia, koska on alituinen pelko tarttumista.

Mulla on pillereistä tullut kanssa ties millaista vaivaa, paikat on alkanut kuivumaan ja seksi on välillä hankalaa. Lisäksi tämä on aiheuttanut virtsarakkoon ongelmia, saan juosta vessassa koko ajan ja välillä tulee samanlaiset oireet kun olisi virtsaputken tulehdus (kirvelyä, vielä enemmän ramppaamista ja alavatsakipua).

Sain lääkäriltä nyt paikallista hoitoa, emätintabletteja Vagifem nimeltään. Monesti käytetään vaihdevuosien aikaan, mutta myös nuorilla jos on paikat kuivaneet ja seksi hankalaa jatai tullut virtsaoireita.

Lisäksi apteekista ostin sellaista sprayta, en muista nimeä, mutta sitä laitetaan tuonne alas iltaisin ja voi laittaa ennen seksiä. Se kostuttaa ja pitää limakalvot kosteina.

Eli gynelle vaan!
Ja auttaa muuten aika nopeasti eikä ole kallista!

Juu, en tarkoittanutkaan että pitäisi aina siirtyä uuteen urokseen, kun vanha muuttuu arkipäiväiseksi. Kerroin vain oman stoorini ja että suosittelen liukasteita. Tähän ikään ehtineenä olen harrastanut seksiä noin 50 miehen kanssa ja useimmiten ilman kondomia. Minulla todettiin herpes-virus n. 30 vuotiaana ja nyt nelikymppisenä syön pienen annoksen Aclovir-estolääkettä päivittäin eikä herpes uusi, kuten nuorempana. Voin siis harrastaa seksiä mieheni kanssa ihan normaalisti ilman kumeja. Kondyloomaa minulla ei ole ollut ja se onkin kai aika ikävä vaiva. Sinulla on ollut huono tuuri, mutta koita pärjätä. Ja muut naiset: Käyttäkää kondomia. Minä olen säästynyt pahemmilta taudeilta, mutten suosittele ""seksihurjastelua"" kenellekään. Miten muuten toimit, jos haluatte lapsen? Silloinhan korstu pitää unohtaa.