Liian kiltti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja B\s !
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

B\s !

Vieras
Kuinka moni teistä tuntee liian kilttejä ihmisiä? Mikä on liian kiltti? MItä ajatuksia se teissä herättää, kohteletteko kilttejä ihmisiä kaltoin vain koska he antavat teille siihen mahdollisuuden? Onko kiltti kenties sama kuin tyhmä?
Entä liian kiltti nainen parisuhteessa, kuinka mies suhtautuu jos nainen on liian kiltti?
Olen ymmärtänyt miehiäkin vaivaavan se että naisille tuntuu kelpaavan rentut ja ei kiltti mies ollenkaan. Moni kiltti mies on pelottavan katkeroituneena kyselemässä, miksi miehen pitää olla roisto ja kusipää ennenkuin naisille kelpaa...se on harmi, koska katkeroitunut mies on paljon pahempi kuin kiltti, ja paljon pelottavampi kuin se roisto.
Toisaalta myös liian kiltille naiselle voi käydä niin että mies jättää liiallisen lempeäluonteisuuden vuoksi?
Kuinkahan esimerkiksi sinkkumiehen kaltainen joka aloitti ketjun ""totuus naisista ja seksistä"" suhtautuisi jos joku nainen ottaa aina suuhun milloin vain, on pylly pystyssä valmiina odottamassa että mies antaa munaa..jne. Varmaan jättäisi kuitenkin hyvin pian. Tai sitten siihen ei vaikuta se kiltteys vaan muunlainen vaihtelunhalu. Kiltti vain ei pidä omastaan kiinni, esim. kiristämällä ja suuttumalla.
Veikkaan että moni kunniallinen nainen on saanut miehensä pysymään vähän kauemmin tunteillakiristämisellä ja suuttumisella. Mutta joka tapauksessa mentävä on jos mentävä on.Kiristys ja agressio ei sitä estä.

Tunnen näitä liian kilttejä jokusen. Eräskin nainen sietää miestään, joka on täysi alkoholisti reppana, josta ei enää miehenä ole tukea eikä iloa. Mutta nainen on kiltti eikä lähde tai esitä että joko viina tai minä. Hän tuntee olevansa vastuussa miehestään, hän ei uskalla jättää miestä oman onnensa nojaan, koska tietää ettei siinä hyvin käy.

Kilttejä miehiäkin tunnen, he korvat luimussa kuuntelevat naisensa ainaisia haukkuja ja ovat hallittavissa syyllistämisellä ja agressiolla. Nämä miehet pelkäävät naistaan eivätkä kykene lähtemään ja he rakastavat sitä naista joka tämä kumppani parhaina hetkinään on.

Kiltteydellä ja älyllä ei ole tekemistä keskenään.

Minusta ei ole liian kiltteja ihmisia, on vain henkisesti liian heikkoja ihmisia. Ei se ilkea mies tai aina paahanpotkituksi tuleva nainen ole kiltti, vaan heikko. Se taasen on inhimillista, joskaan ei toivottavaa.

Kiltteys on mielestäni sekoitus hyväluontoisuutta, empatiakykyä, sovitteleluutta. Joskus (pahimmillaan) myös luonteenheikkoutta tai sairaudesta johtuva henkinen tila. ""Liika kiltteys"" on ihmiselle pahasta, jos ei pysty pitämään sen takia puoliaan.

ei kai oo olemassa liian kilttejä.

Se että jos toinen on kusipää, ei ikinä tarkota sitä että pitäs korjata asia olemalla ite kusipää ja sitten sulle ei naureta.

ei kai oo olemassa liian kilttejä.

Se että jos toinen on kusipää, ei ikinä tarkota sitä että pitäs korjata asia olemalla ite kusipää ja sitten sulle ei naureta.

juu, on liian kilttejä ihmisiä olemassa. tunnen itse yhden naisen, joka elää parisuhteessaan kynnysmattona.
antaa miehen kiukutella ja yrittää pomppia sen pillin mukaan ettei vaan tuu riitaa. hyvänä esimerkkinä meidän yhdessä vietetty uusi vuosi. oltiin siis yhden kolmannen pariskunnan luona ja kaikkien piti yöpyä siellä, mutta tää kynnysmaton mies päätti, et ei voi koska hänen oma tyyny on kotona. no, sitte tää kynnysmatto lähti HUMALASSA (juonu joku neljä kaljaa, on tosi pieni kokoinen ja juo harvoin, nousee päähän jo se ensimmäinen) ajamaan kotiin noin 10 kilometrin päähän vain siksi, et mies sais tyynynsä eikä tulis riitaa. uskomatonta!!!
ja kyllä olen hyväkskäyttäny sitä ettei ämmä uskalla ikinä sanoo kellekään ei!!! ja hyväkskäytän edelleen!

Soititko poliisit? Jos et, niin rattijuopolle soitetaan poliisit, se olis voinu tappaa sillä matkalla ihmisiä. Mieti sitä.
Mutta eihän normaalisuomalaisella on KANTTIA käräyttää rattijuoppoja, kun on vähänkin hyvänpäivän tuttu.

Niin käytäpä vain hyväksesi ""ystävääsi"", kummempi et ole kuin miehensä.
Mieti kuitenkin sitä miksi nainen toimii näin? Hän pelkää miestänsä, miksi? Et voi tietää millaista väkivaltaa mies käyttää kulisseisssa. Naisen täytyy pelätä henkestä edestä tehdäkseen kaikkensa ettei riitaa tule.

Minun ex-mieheni viimeinen bravuuri-numero oli kaivaa haulikko kaapista ja panoksia asetella piippuun. Plus uhata ampua koko perhe. Siinä kuule nainen muuttuu alistuvaksi.

Miksi nainen ei hae apua? Turvaverkosto on karsittu säälimättä ympäriltä, vuosien varrella. Yksin maailmassa, pienessä kaupungissa, peläten että miehen lonkerot ylettyy kaikkialle.

Tilanteet yhteisissä illanistujaisissa ovat parhaita näytöspaikkoja. Mies todistaa myös muille kuinka julma osaa olla. Siinä sitten mahdolliset avuntarjoajat eliminoidaan tehokkaasti, näytetään valta samalla myös perheen ulkopuolisille henkilöille: älkää kuvitelkokaan pystyvänne auttamaan vaimoa, katsokaa kuinka voimakas vastustaja teillä on!

Olisitko sinä ensimmäinen ihminen joka tukisit vaimoa? Epäilen!!!

Itse olen saanut suuresti kärsiä kiltteydestäni ihmissuhteissa: olen nimittäin tullut pahemman kerran huijatuksi. Tutustuin vähän päälle kaksikymppisenä työpaikallani yli viiskymppiseen mieheen, joka olmien sanojensa mukaan oli ainakin vielä silloin sinkku. Kävi kuitenkin vuosien varrella ilmi, että hän olikin muuttanut takaisin exänsä kanssa yhteen ja hankkinut hänen kanssaan lapsia: kaikki niitten muutamien vuosien aikana kun olimme tunteneet toisemme. Kyseinen mies on ollut elämäni ensimmäinen ns. miesystävä, mutta suhteemme ei milloinkaan edennyt varsinaiseksi seurustelusuhteeksi, vaan jäin jonkinlaiseksi ""salapanoksi"" hänelle (ruma sana mutta niin totta). Itse suostuin hänen oikkuihinsa ja lupaustensa pettämiseen. Yritin teeskennellä neutraalia/iloista, vaikka keskiverto ihminen olisi samassa tilanteessa suuttunut kovastikin. Jopa s*ksissä suostuin kaikenlaiseen ja tein aina kaiken, mitä hän pyysi, vaihdoin asentoa juuri sellaiseksi, mitä hän toivoi jne.(!) Suostuin myös _aina_ seksiin, kun hän sitä ehdotti. Koska hän oli minua paljon vanhempi, sivistin itseäni sillä tavoin, että hän voisi tasaveroisesti keskustella paljon ennen syntymääni tapahtuneista asioista (muutenkin kuin yleissivistyksen turvin). Hänellä oli kaiken huipuksi tapana valittaa monista asioista, mitä ja miten tein, vaikka olenkin huolellinen ja tunnollinen asioissa. Alussa hän esim. piti siitä, että olen hyvin hoikka, mutta jossain vaiheessa hän alkoi valittaa siitäkin, jollloin aloin syödä hiukan tukevammin, jollloin lihoin ehkä muutaman kilon ollen edelleenkin hoikka. Silloin hän kuitenkin saattoi irvailla muutamasta ylimääräisestä kilosta (olin silloinkin edelleen hoikka). Pidin esim. hiustyylini ja pukeutumistyylini juuri sellaisina kuin hän toivoi...silti hän salassa minulta perusti perheen toisen naisen kanssa (ko. nainen on minua yli kymmenen vuotta vanhempi, tukevahko ja ilmeisesti hiukan riitaisanpuoleinen ja itsevarma luonteeltaan). Niin että näin meillä. :(

Kiltit ihmiset ovat helmiä joita kanssansa usein elelevät elukat eivät osaa arvostaa. Tai ""elukka "" on loukkaus eläinkuntaa kohtaan, sillä kyllä hierarkioissa esim. koiraeläimet lopettavat toisen höykkyyttämisen jos tämä selvästi alistuu. Kun taas joitain ihmisiä alistuminen vain kannustaa, ja tällaisia ihmisiä pitäisin kyllä vähän viallisina, empatiakyvyttöminä. Ihmisellähän on myös vapaus valita toimintatapoja eettisin perustein, eläimillä ei ole samanlaista tietoista käsitystä oikeasta ja väärästä. Kusipäät siis todellakin valitsevat ja antavat itselleen luvan käyttäytyä siten kuin käyttäytyvät, heidän oma etiikkansa perustuu siihen että kaikki mitä ei ulkopuolelta jollain tavalla estetä, on sallittua. Omatunto ei älähdä, luultavasti ainoastaan rangaistuksen pelko ja järjen sanelema hyöty- ja haittanäkökulma estävät näitä tekemästä ihan mitä sattuu huvittamaan.

Mitä tulee kilttien miesten kelpaamattomuuteen, niin haluaisin mainita että syitä voi olla muitakin. Ulkoinen käytös ja olemus ei kerro kenestäkään kaikkea eikä niiden perusteella kannata vetää johtopäätöksiä naismenestyksen suhteen vaikka houkutus onkin suuri. Kiltit miehet ovat usein vakuuttuneita että syy yksinoloon löytyy juuri kiltteydestä. Miesten ""kiltteyteen"" ja kunnollisuuteen riittää kuitenkin usein yhä se, että heillä ei ole rikosrekisteriä, he saavat työt hoidettua, eivät juo joka päivä suuria määriä alkoholia eivätkä kännissä käyttäydy kovin sopimattomasti eivätkä hakkaa vaimoa ja lapsia. Eiköhän tuollaisen rajauksen sisälle mahdu kuitenkin aika monenlaisia luonteita ja ihmisiä, ja syy siihen ettei sopivaa kumppania ole vielä tullut vastaan on luultavasti jossain ihan muualla. Asiasta on aivan turha katkeroitua tai alkaa vastoin luontoaan ainakaan renttuilemaan siinä uskossa että elämänlaatu siitä jotenkin paranisi. Kärsivällisyyttä...

Yhteistyössä