Liian kiltti mies,mitä mieltä olette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jaksaako
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jaksaako

Vieras
Jaksaisitko sinä miestä joka on liian ylihuolehtiva,huomioiva jne...
Olen seurustellut kohta 5kk miehen kanssa.
Hän on ihan ja mukava,mutta mä en tahdo kestää sitä että hyysätään liikaa ja huolehditaan toisesta kuin pikkulapsesta:/
Tiedän että se tarkoittaa vaan pelkkää hyvää mulle,mutta mua on alkanut vähän ahdistamaan liika höösääminen.
Aina huolehtimassa että onhan autosassa mulla bensaa riittävästi,olenko päässyt töihin hengissä perille kun on liukasta talvella,olenhan syönyt hyvin ettei ole vaan nälkä jne.....
En ole tottunut tälläiseen ja olen sille sanonut että ei tarvii höösätä niin paljoa koko ajan niin se vaan sanoo että se ei tarkota sillä pahaa vaan välittää minusta.

Jep mulla on tuollanen mies ja ihana on. Kyllä se siitä vähän toki rauhottui, mutta edelleen aika paljon huolehtii. Hassua, mutta ainakin on sellanen olo että joku todella välittää, lapsen tulon myötä se jakaantui meille molemmille ;)

Raskausaikana "kävele varovasti" "oletko syönyt" "et sä voi tehä tota kun oot raskaana" " hei varo" jne :D Trust me se on hyvä vaan.

mun isä on tuollainen. Voi olla , että oikeesti on vaan lapsiaan kohtaan, enpä oo kiinnittäny huomiota, että äitini hermostuisi. Taitaa tykätä huolehtimisesta.

Ainakin erittäin hyvä isä tulee. Luulenpa, että se helpottuu, kunhan totut tai sitten miehesi oppii vähentämään huolehtimista.

Toinen haluaa huolehtia, niin älä nyt vaan ala tylyttää ja kutsu toisen huolenpitoa höösäämiseksi!!! Kilttiä ja kauniita eleitä.

Ihan ok, jos ei kuitenkaan ole kontrolloiva!
Jos hän tekee tuon kaiken vain siksi, että haluaa tietää joka hetki tarkalleen missä olet, kenen kanssa, mitä teet ja minne menet... jne. ja sitten rajoittaa sinun tekemisiäsi ja olemisiasi, niin sellainen ei ole ok ja varmasti ahdistaa. Teidän tapaus ei ihan siltä kuulosta.

Kiitos paljon ihanista vastauksista:)
Ja myös sille joka puhu avokkaalla heittämisestä:D
Ehkä mulla on vaan niin vaikea tottua siihen että mies välittää niin paljon ja huolehtii,koska ex mies ei ikinä ollut paskan vertaa kiinnostunut että miten voin ja jaksan jne...
Siksi tämä vie vähän aikaa tottua ja en missään nimessä loukkaa miestäni että meinisin rumasti huomauttamaan tästä asiasta,en ikinä.
Miettikääpä jos olisit ollut edellisessä suhteessa 12vuotta ja sinulle ei koskaan oltais sanottu että oletpa ihana vaimo,äiti ja että miten tärkeä ja rakas olet ja huomioitu mitenkään ja sitten kun tapaat uuden miehen niin hän on aivan toisenlainen,huomioiva jne...Totta kait se hetken kestää että kun olet itse tottunut siihen että et saa huomiota ja sitten tulee kukkia,teetättämällä tehtyjä,miehen itse suunniteltuja korvakoruja,suklaata ja täyttä palvelua niin totta kait se tuntuu uskomattomalta.
Tuntuu niin uskomattomalta että voiko joku mies oikeasti olla niin ihana ja aidosti näyttää tunteensa miten paljon se välittää ja raskastaa minua.

Ehkä mulla on vaan niin vaikea tottua siihen että mies välittää niin paljon ja huolehtii,koska ex mies ei ikinä ollut paskan vertaa kiinnostunut että miten voin ja jaksan jne...
Siksi tämä vie vähän aikaa tottua ja en missään nimessä loukkaa miestäni että meinisin rumasti huomauttamaan tästä asiasta,en ikinä.
Miettikääpä jos olisit ollut edellisessä suhteessa 12vuotta ja sinulle ei koskaan oltais sanottu että oletpa ihana vaimo,äiti ja että miten tärkeä ja rakas olet ja huomioitu mitenkään ja sitten kun tapaat uuden miehen niin hän on aivan toisenlainen,huomioiva jne...Totta kait se hetken kestää että kun olet itse tottunut siihen että et saa huomiota ja sitten tulee kukkia,teetättämällä tehtyjä,miehen itse suunniteltuja korvakoruja,suklaata ja täyttä palvelua niin totta kait se tuntuu uskomattomalta.
Tuntuu niin uskomattomalta että voiko joku mies oikeasti olla niin ihana ja aidosti näyttää tunteensa miten paljon se välittää ja raskastaa minua.

Nauti nyt, tuollaista sen kuuluukin olla. <3 Miehen pitääkin olla hellä ja huolehtivainen, mä en ainakaan voisi rakastaa toisenlaista. :) Mulle sanoi monet suhteen alussa että kyllä se loppuu ja "arki tulee suhteeseen" ja "tuo on vain alkuhuumaa" jne mutta EI se ole loppunut vaan ollaan edelleen rakastuneita, mies on huolehtiva ja romanttinen mua kohtaan, hän on jopa ihanampi kaikessa kun on lapsiakin ja hän on upea isä, ja eletään sitä "arkea", ollaan myös nykyään parhaat ystävät ja välillä tappelukaverit. ;) :D :)

Tiedän miten vaikea on tottua mainitsemaasi muutokseen.

varmasti tuntuu kummalliselta, mulla oli sellanen...perusjuntti välinpitämätön paska tätä ennen,vain 2,5vuotta (tosin oltiin ihan teinejä, mutta eipä näytä muuttuneen lainkaan) ja silti tuntui oudolta että joku tosiaan huolehtii ja välittää musta, olin ihan varma että esittää vaan kun ei miehet ole tuollasia. No ei tainnu esittää :D
Ota vastaan rakkaus ja huolenpito! :)

Viimeksi muokattu:
Miettikääpä jos olisit ollut edellisessä suhteessa 12vuotta ja sinulle ei koskaan oltais sanottu että oletpa ihana vaimo,äiti ja että miten tärkeä ja rakas olet ja huomioitu mitenkään ja sitten kun tapaat uuden miehen niin hän on aivan toisenlainen,huomioiva jne...

Jospa tämä uusi tietää entisestä kurjasta suhteestasi ja huolehtiminen on ylikorostunutta sen takia, ettet pelkäisi nytkin tulevasi laiminlyödyksi

Mä erosin tollasesta miehestä, en oppinut rakastamaan vaikka olisin halunnut.

Mä haluan mieluummin olla se "höösääjä" ja "turhasta huolehtija", ja jostain syystä mun persoonallisuuden huonot puolet vaan korostuu tuontyylisen ihmisen kanssa.

Mä ihailen sellasia miehiä jotka huolehtii tuolleen. Mutta en ehkä voisi omaa miestäni ajatella sellaisena. Jotenkin kaikki se hössäys ja ylihuolehtiminen kuuluu mun mielestä mulle, ei miehelle. :D
Mä nautin niistä hetkistä kun mies joskus huolehtii, tai huolehtii ääneen. Oma mieheni kyllä miettii ja ajattelee paljon asioita mutta harvemmin ääneen. Jos se alkais kysellä jatkuvasti että tarviinko jotain tms. niin mulle tulis melkein velvollisuudentunto tarvita jotain.
Ja jos mä saisin yltiöpäisesti huomiota niin en tuntis sitä enää sellaiseksi huomioksi, vaan se tuntuis arjelta ja sitten pitäis olla yllärit isompia että ne tuntuis miltään. Nyt on yllätys ja hyvää mieltä pitkään kun mies kerran päivässä sanoo jotain kivaa tai huomaa ihan ääneen.
Luulen että meidän kohdalla se toisen ääneen huomaaminen lisääntyy ajan myötä. Nyt tulee enemmän huomattua lapsia ja puhuttua niille. Mies kuitenkin osaa sen hyvin ja mun mieltä lämmittää kaikkeista eniten se, kun näen miten ihana mies on lapsille. Esimerkiksi tuossa hetki sitten mies pyysi "annatko sen vauvan mulle niin me köllötellään tässä yhdessä" ja mä vein vauvan miehelle. Jotenkin muhun vetoaa se että mies pyytää vauvaa syliinsä, kun eka mies ei koskaan halunnut vauvoja syliinsä.

Helvetti kun naiset valittaa ettei mies huolehdi välitä ole kiinnostunut, mutta kun huolehtii niin ei sekään kelpaa, sitten on nynny nössö liian kiltti hinttari, eli mitä helvettiä tässä pitäisi tehdä?! Että vaimo olisi TYYTYVÄINEN?!