Liian aikaisin?

  • Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti
:(
Voiko aikaisin aloitetuista yhdynnöistä olla haittaa tulevaisuudessa? Seurustelin kun olin 14-16,5v ja siitä ajasta paljon oli erittäin aktiivista.. Nyt pelkään tuon aiheuttavan jotakin sairauksia ja hedelmättömyyttä ja aiheuttaneen venymistä ym. Nyt harmittaa että olin niin typerä ja neljään vuoteen en ole uskaltanut mennä pitkälle.. Osaako joku sanoa miten suuri riski on kyseessä??
 
et
Riskit ovat kahtalaiset.

Aktiivinen sukupuolielämä, useat kumppanit ja kondomin käytön puute yhdessä altistavat monille seksitaudeille. Mahdolliset seksitaudit huomataan yleensä nopeasti, mutta jotkut niistä voivat piileskellä elimistössä.

Aktiivinen sukupuolielämä monine kumppaneineen ei ole hyväksi myöskään psyykelle. Vaikka tuossa iässä vastakkainen sukupuoli kovasti kiinnostaakin, niin olisi hyväksi tutustua ensin itse itseensä niin mieleensä kuin kehoonsa. Tietysti paljon riippuu myös kumppaneista ja vanhemmista jne.

En sano, että kaikille tulee ongelmia, mutta jostain syystä kysyjäkin on lyönyt jarrua päälle aktiivisen alun jälkeen. Aina on hyvä kysyä itseltään, mitä minä haluan elämältäni.
 

Yhteistyössä