Lihavat naiset!!

  • Viestiketjun aloittaja Sara
  • Ensimmäinen viesti
Sara
Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen. Miksi lihavien on niin vaikea ymmärtää terveysriskit ym. Nyt en puhu pikkuisen pyöreistä vaan sairaalloisesta ylipainosta kärsivistä BMI siis jotain 40 ja yli.
Lisäksi haluaisin kuulla, miksi ihminen päästää itsensä niin lihavaksi? Sitten kuvitellaan olevansa kauniita. Pikkuisen pyöreä voi olla kaunis, mutta sairaalloisesta ylipainosta kärsivä on jotain ihan muuta.
Ihan vaan keskustelua aiheesta.
Itse olen normaalipainoinen. En laiha enkä lihava. Kaikinpuolin tavis.
Toivoisin,ettei tämä aloitus aiheuttaisi purkauksia tyyliin. "Olen kuitenkin onnellinen,että päässäni on kaikki kunnossa, toisin kuin ap:llä"
Tarkoitukseni ei ole mollata teitä, sairaalloisesti lihavat, vaan ymmärtää,miksi olette sellaisia kuin olette?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
En ole lihava, en edes pullukka, mutta en usko, että monikaan liikalihava valitsisi kehoaan jos mahdollisuus hoikkuuteen olisi.
Miksi ei ole mahdollisuutta laihduttaa itseään? Kyllä minä ainakin joudun katsomaan, mitä suuhun menee, jotta pysyn normaalipainoisena. Lisäksi liikunta kuuluu elämäntapoihini.
 
meija
Mulla oli BMI ennen raskautta 25 ja raskauden jälkeen 35. Suvussa kulkee raskausdiabetes minkä minäkin sitten sain, joten olen syyttänyt sitä. Nyt aherran ja puherran kiloja pois ja jokunen onkin jo lähtenyt. :)
 
BMI 38
Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen. Miksi lihavien on niin vaikea ymmärtää terveysriskit ym. Nyt en puhu pikkuisen pyöreistä vaan sairaalloisesta ylipainosta kärsivistä BMI siis jotain 40 ja yli.
Lisäksi haluaisin kuulla, miksi ihminen päästää itsensä niin lihavaksi? Sitten kuvitellaan olevansa kauniita. Pikkuisen pyöreä voi olla kaunis, mutta sairaalloisesta ylipainosta kärsivä on jotain ihan muuta.
Ihan vaan keskustelua aiheesta.
Itse olen normaalipainoinen. En laiha enkä lihava. Kaikinpuolin tavis.
Toivoisin,ettei tämä aloitus aiheuttaisi purkauksia tyyliin. "Olen kuitenkin onnellinen,että päässäni on kaikki kunnossa, toisin kuin ap:llä"
Tarkoitukseni ei ole mollata teitä, sairaalloisesti lihavat, vaan ymmärtää,miksi olette sellaisia kuin olette?
Ihan täysin ymmärrän terveysriskit, ja luulenpa että tiedän terveellisestä ruokavaliosta enemmän kun "tavikset". 20 vuotta olen kärsinyt syömishäiriöstä (BED), tosin nimen tälle löysin vasta pari vuotta sitten. Luulen, että aika harva lihava kuvittelee kroppaansa kauniiksi. Vaikka näin ei olisikaan, saattaa sitä kuitenkin olla sinut itsensä kanssa, ja jopa pääosin viihtyä sellaisena kuin on. Tai ainakin hyväksyä itsensä.
 
BMI 38
Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen. Miksi lihavien on niin vaikea ymmärtää terveysriskit ym. Nyt en puhu pikkuisen pyöreistä vaan sairaalloisesta ylipainosta kärsivistä BMI siis jotain 40 ja yli.
Lisäksi haluaisin kuulla, miksi ihminen päästää itsensä niin lihavaksi? Sitten kuvitellaan olevansa kauniita. Pikkuisen pyöreä voi olla kaunis, mutta sairaalloisesta ylipainosta kärsivä on jotain ihan muuta.
Ihan vaan keskustelua aiheesta.
Itse olen normaalipainoinen. En laiha enkä lihava. Kaikinpuolin tavis.
Toivoisin,ettei tämä aloitus aiheuttaisi purkauksia tyyliin. "Olen kuitenkin onnellinen,että päässäni on kaikki kunnossa, toisin kuin ap:llä"
Tarkoitukseni ei ole mollata teitä, sairaalloisesti lihavat, vaan ymmärtää,miksi olette sellaisia kuin olette?
Ihan täysin ymmärrän terveysriskit, ja luulenpa että tiedän terveellisestä ruokavaliosta enemmän kun "tavikset". 20 vuotta olen kärsinyt syömishäiriöstä (BED), tosin nimen tälle löysin vasta pari vuotta sitten. Luulen, että aika harva lihava kuvittelee kroppaansa kauniiksi. Vaikka näin ei olisikaan, saattaa sitä kuitenkin olla sinut itsensä kanssa, ja jopa pääosin viihtyä sellaisena kuin on. Tai ainakin hyväksyä itsensä.
 
dd
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
En ole lihava, en edes pullukka, mutta en usko, että monikaan liikalihava valitsisi kehoaan jos mahdollisuus hoikkuuteen olisi.
Miksi ei ole mahdollisuutta laihduttaa itseään? Kyllä minä ainakin joudun katsomaan, mitä suuhun menee, jotta pysyn normaalipainoisena. Lisäksi liikunta kuuluu elämäntapoihini.
Olet siis ollut joskus lihava. Viittaan tiistain dokumenttiin. ;)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja dd:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
En ole lihava, en edes pullukka, mutta en usko, että monikaan liikalihava valitsisi kehoaan jos mahdollisuus hoikkuuteen olisi.
Miksi ei ole mahdollisuutta laihduttaa itseään? Kyllä minä ainakin joudun katsomaan, mitä suuhun menee, jotta pysyn normaalipainoisena. Lisäksi liikunta kuuluu elämäntapoihini.
Olet siis ollut joskus lihava. Viittaan tiistain dokumenttiin. ;)
En ole ollut koskaan ylipainoinen. Joudun kuitenkin katsomaan, mitä laitan suuhuni. Jos syö viikonkin epäterveellisesti tai herkkuja niin saattaa siinä pari kiloa tulla ja jos sitä jatkaisi niin kohta saattaisi olla ylipainoinen.
Eli terveellisillä elämäntavoilla olen aina pysynyt normaalipainoisena.
 
kanalja
Aloittaessani laihduttamaan oli BMI 39, nyt BMI on 29. Oli siis merkittävää, muttei sentään ihan sairaalloista lihavuutta.

Itselle paino ainakin kertyi salakavalasti. Tai no...kaikki merkit oli, mutta ummistin silmäni. Työpaikalla stressiä ja lopulta sitten lomautukset yms, masennusta, kohdunkaulansyöpä, liikunnan vähentyminen ihan minimiin, ruokakin alko maistumaan paremmalta ja suklaata vedin kaksin käsin lohduksi kaikkeen paskuuteen. :p Tietty mieskin oli ihan kakka välillä vaikka tilasikin hampurilaisaterioita minulle kotiin.

Nyt laihtunut siis ja olo on parempi, masennus ei iske yhtä kovalla voimalla ja verensokeritaso pysyy melko vakaana. Syöpäkin hoideltiin pois. Töitä ei ole, mutta järjestän itselleni töitä. :) Ja kun karppaajana saa syödä hyvää ruokaa. Suklaata pitää vielä kokeilla tehdä itse koska siitä en pysty luopumaan. Tupakit, alkot ja kahvit olen lopettanut/vähentänyt. Lääh puuh.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja dd:
Olisit ap katsonut sen Nelosen dokumentin tiistaina niin olisit saanut joitain vastauksia kysymyksiisi.
Harmi,en ole huomannut ohjelmaa aiheesta. Valaisisitko minua, jos viitsit?
Että miksi ihminen ei voi laihduttaa?
Eikö tiistain 4d dokkari ollu se että naiset veti viinaa? Mikäs tää lihavuus dokkari oli? Ylelta tuli se britti dokkari lihavuuden tutkimisesta, miksi toiset lihoo tai toiset ei. Sit oli siitä että toisilta toimii kylläisyyden tunne erilailla, niin että vaikka on kylläinen niin syö edelleen ja toisilla ei maistu vaan kun on jo kylläinen kun elimistö ei tahdo.
 
BMI 32
Alkuperäinen kirjoittaja MolliMelooni:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Mulla on BMI 32. ja näin vain kävi. :) En tiedä miten se läski lähtisi kun ei jaksa kävellä ja ruoka on hyvää. :p
BMI 32 ei muuten sitten ole sairaalloisen lihava... :whistle:
Mut "merkittävä ylipaino" kuitenkin :( en mäkään näe itseäni lihavana, mut bmi kertoo ihan toista. Raskausdiabetes on ollut ja suvussa riskejä, laihduttaa pitäis, mut....se on niin vaikeeta...muutaman kilon olen nyt saanut tiputettua..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen. Miksi lihavien on niin vaikea ymmärtää terveysriskit ym. Nyt en puhu pikkuisen pyöreistä vaan sairaalloisesta ylipainosta kärsivistä BMI siis jotain 40 ja yli.
Lisäksi haluaisin kuulla, miksi ihminen päästää itsensä niin lihavaksi? Sitten kuvitellaan olevansa kauniita. Pikkuisen pyöreä voi olla kaunis, mutta sairaalloisesta ylipainosta kärsivä on jotain ihan muuta.
Ihan vaan keskustelua aiheesta.
Itse olen normaalipainoinen. En laiha enkä lihava. Kaikinpuolin tavis.
Toivoisin,ettei tämä aloitus aiheuttaisi purkauksia tyyliin. "Olen kuitenkin onnellinen,että päässäni on kaikki kunnossa, toisin kuin ap:llä"
Tarkoitukseni ei ole mollata teitä, sairaalloisesti lihavat, vaan ymmärtää,miksi olette sellaisia kuin olette?
En jaksa käydä aerobicissa 6Xvko. En jaksa syödä pelkkää rahkaa, raejuustoa ja ananasta. En jaksa kiduttaa itseäni olla syömättä mitään, mikä ei lihota (leipä, peruna, pasta, riisi) Siksi, minusta tuli ylipainoinen.
 
jaa
Olin jo ehtinyt kirjoittaa pitkän vastauksen, mutta sitten ajattelin, että antaa olla. Turha teille täydellisille kaunottarille on mitään kertoa, saatte vaan uuden aiheen ivata ja rääpiä. Jotta meni jo :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
En ole lihava, en edes pullukka, mutta en usko, että monikaan liikalihava valitsisi kehoaan jos mahdollisuus hoikkuuteen olisi.
Miksi ei ole mahdollisuutta laihduttaa itseään? Kyllä minä ainakin joudun katsomaan, mitä suuhun menee, jotta pysyn normaalipainoisena. Lisäksi liikunta kuuluu elämäntapoihini.
Miksei ole? No siksi ettei pysty pitään itteään kurissa, tietysti. Et kai sä tosissaan kysy, kai sä tajuat syyt siihen miksei laihis onnistu? Jos ruoka ja herkut maistuu ja liikunta ei, niin lopputuloshan on selvä.

Olen mä laihduttanut monesti, mutta nyt 90 kg ja 165 cm ei vaan jaksa eikä viitsi alkaa kiusaan ittiään. Kaikki hyvä vaan maistuu, eikä hutsita lähtee lenkille. Mä haluun herkutella.

Ei tartte tyhmänä pitää, kuitenkaan. Luulla ettei lihava tietäisi miten laihdutetaan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja kanalja:
Aloittaessani laihduttamaan oli BMI 39, nyt BMI on 29. Oli siis merkittävää, muttei sentään ihan sairaalloista lihavuutta.

Itselle paino ainakin kertyi salakavalasti. Tai no...kaikki merkit oli, mutta ummistin silmäni. Työpaikalla stressiä ja lopulta sitten lomautukset yms, masennusta, kohdunkaulansyöpä, liikunnan vähentyminen ihan minimiin, ruokakin alko maistumaan paremmalta ja suklaata vedin kaksin käsin lohduksi kaikkeen paskuuteen. :p Tietty mieskin oli ihan kakka välillä vaikka tilasikin hampurilaisaterioita minulle kotiin.

Nyt laihtunut siis ja olo on parempi, masennus ei iske yhtä kovalla voimalla ja verensokeritaso pysyy melko vakaana. Syöpäkin hoideltiin pois. Töitä ei ole, mutta järjestän itselleni töitä. :) Ja kun karppaajana saa syödä hyvää ruokaa. Suklaata pitää vielä kokeilla tehdä itse koska siitä en pysty luopumaan. Tupakit, alkot ja kahvit olen lopettanut/vähentänyt. Lääh puuh.
Ihan mahtavasti olet onnistunut. Hienoa myös että olet parantunut.
 
Tohtori
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Olin jo ehtinyt kirjoittaa pitkän vastauksen, mutta sitten ajattelin, että antaa olla. Turha teille täydellisille kaunottarille on mitään kertoa, saatte vaan uuden aiheen ivata ja rääpiä. Jotta meni jo :)
Käys jääkaapilla hakee jotain purtavaa niin saa aivot vähän lisävirtaa paremman vastauksen luomisprosessiin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Olin jo ehtinyt kirjoittaa pitkän vastauksen, mutta sitten ajattelin, että antaa olla. Turha teille täydellisille kaunottarille on mitään kertoa, saatte vaan uuden aiheen ivata ja rääpiä. Jotta meni jo :)
Kuka tässä on ketään kaunottareksi sanonut. Saatikka ivannut?
 

Yhteistyössä