Lihavat hoi! (asiallinen kysymys teille)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Normaalipainoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Normaalipainoinen

Vieras
Kaikkea sitä onkin aikaa sadepäivänä pohtia:)

Joskus vain mietin, että pideättekö te LIHAVAT ns. "normaaliylipainoisia" ihan keskikokoisina tai suht. sopusuhtaisina? Ihmisten painoa nyt on vaikea arvioida, mutta miten se suhtaudutte esim. 80-90kiloiseen ihmiseen. Näettekö hänet sopusuhtaisena?

Asiallista keskustelua!

Nojaa. En mä yleensä arvioi kenenkään kokoa. Siis en kiinnitä niin huomiota ihmisiin. Eli yleensä en kai arvioi ketään minkään kokoiseksi. Mutta tottakai jos ihminen on mua selvästi pienempi, niin kyllä mä häntä pidän itseäni pienempänä, jos nyt ymmärrät mitä ajan takaa:)

se on aivan sama onko ihminen laiha-, normaali-, lievästi vai sairaaloisesti ylipainoinen. ei paino vaikuta ihmisen huonouteen tai paremmuuteen. sisin vaikuttaa. paras ystäväni on sairaaloisen sairaaloisen ylipanoinen ( ei esim. mahdu linja-autojen käytäville tmv.) mutta hän on maailman ihanin ja kultaisin ihminen!

Kaikkea sitä onkin aikaa sadepäivänä pohtia:)

Joskus vain mietin, että pideättekö te LIHAVAT ns. "normaaliylipainoisia" ihan keskikokoisina tai suht. sopusuhtaisina? Ihmisten painoa nyt on vaikea arvioida, mutta miten se suhtaudutte esim. 80-90kiloiseen ihmiseen. Näettekö hänet sopusuhtaisena?

Asiallista keskustelua!

Silmiini ja käsityskykyyni ylipainoni ei ole vaikuttanut, näen kyllä muista ovatko alipainoisia, normaalipainoisia, lievästi ylipainoisia vai sairaalloisesti ylipainoisia. Ylipainoinen on ylipainoinen. En ajattele, että kaikki minua pienemmät ovat sopusuhtaisia.

Kyllä mä omasta ylipainostani huolimatta erotan normaalipainoiset ylipainoisista. En ole sillä tavalla sokeutunut tilanteeseen, että pitäisin omaa kokoani normaalikokona.

Vastasinkohan nyt kysymykseen? Toivottavasti :D

[QUOTE="vieraana";26852949]Silmiini ja käsityskykyyni ylipainoni ei ole vaikuttanut, näen kyllä muista ovatko alipainoisia, normaalipainoisia, lievästi ylipainoisia vai sairaalloisesti ylipainoisia. Ylipainoinen on ylipainoinen. En ajattele, että kaikki minua pienemmät ovat sopusuhtaisia.[/QUOTE]

Sama.

Paino nyt ei ihan kerro sopusuhtaisuutta. On erilaisia ihmisiä. Jotkut on niitä persjalkaisia joilla paino on kertynyt mahan seudulle ja näyttävät plussa pallolta jaloilla. Toinen saman pituinen ja painoinen on kerännyt kilot tisseihin, takalistoon ja reisiin. Hänestä huomaa ylipainon, mutta kun muu kroppa on sopusuhtainen (jalat pidemmät, selkeä uuma, muodot "paikallaan") niin kyllä voi näyttä oikeinkin hyvältä, kun on osannut pukeutua vielä oikein.

En erityisesti kiinnitä kenenkään kokoon huomiota,toki sairaalloisen lihavat tai laihat pistävät kyllä silmään.Erotan myöskin normaalipainoiset ja yli/alipainoiset toisistaan.
Itse olen nyt sellainen noin 77kg ja pituutta 168cm,enkä pidä itseäni sairaanloisen ylipainoisena,enemmänkin pyöreänä,toisaalta tajuan että ennen kuin pyöristymiseni alkoi ,olin todella todellla laiha (45kg) ja siihen en halua enää palata.

Ennemin varmaan sen reilusti alipainoisen ihmisen kehonkuva on häiriintynyt, kuin ylipainoinen. Hän kun näkee itsensä kylkiluiden törrötyksestä huolimatta läskinä. Ylipainoinen ei varmasti koskaan näe itseään laihana :)

En kiinnitä itsekään kokoon huomiota, jos ei vastaan tule todellatodella laiha tai todellatodella lihava ihminen. Silloinkin katson vaan mielenkiinnosta, kun näyttävät niin erilaisilta ja olen utelias ihminen. Tiedän ettei saisi katsoa, mutta katson silti (en tuijota). Itsellä ylipainoa noin 30kg enkä ole koskaan tässä painossa pitänyt itseäni normaalina. Normaalipainoisena taas en pitänyt itseäni lihavana vaan normaalina. Että semmottii :)

Miten mun paino on muka vaikuttanut kykyyn nähdä? Kyllä mä erotan jos ihminen on ylipainonen, normaali tai alipainoinen. Itse painan 103kg eikä joku 90kg painava ole mua niin paljon pienempi ettenkö tajuaisi hänen olevan ylipainoinen.

Jotenkin naurettava aloitus.

[QUOTE="vieraana";26852949]Silmiini ja käsityskykyyni ylipainoni ei ole vaikuttanut, näen kyllä muista ovatko alipainoisia, normaalipainoisia, lievästi ylipainoisia vai sairaalloisesti ylipainoisia. Ylipainoinen on ylipainoinen. En ajattele, että kaikki minua pienemmät ovat sopusuhtaisia.[/QUOTE]

Sama miulla.

Yhteistyössä