Lihavat ei pääse ratsastamaan!

Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh82:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Aamulehden sivuilla oli pitkä juttu, jossa kirjoittajan mielestä tämä meni jo rasismin ja syrjinnän puolelle :LOL: Kirjoittaja siinä vertasi hevosta hiihtolatuun ja saunan lauteisiin...

Hevosten puolella mäkin olen tässä asiassa.
Heh, joo pakkohan sitä 150kg miehen/naisen on päästä myös TASA-ARVON takia ratsastaan. :D Viis siitä, että heppa siitä kärsii, sehän on vaan urheiluväline...
Siis oikeesti? Kyllä jollain on taas pokkaa...
En mää tiiä onko kukaan oikeesti tuosta herneitä vetänyt nenäänsä, vai onko vain hyviä looppejä, joista saattaisi tulla kuhinaa..
 
Vieraana
On toi mun mielestä kuitenkin parempi, että tuollaisesta asiasta puhutaan yleisesti, ja että se raja kerrotaan julkisesti.

Koska en mäkään ole tullut koskaan miettineeksi, että mikä olisi se painoraja minkä hevonen jaksaa kantaa. Vähemmän noloahan se on, jos tietää jo että on liian painava hevosen selkään eikä lähde sinne tallille sitten edes tyrkylle.
 
mulle ei ainakaan kertaakaan oo sanottu etten vois ratsastaa ja painan lähemmäs 90 kg. Kaikki ihmiset ei oo automaattisesti silleen lihavan näkösiä että niistä osais sanoa paljonko ne painaa. Pitkä ihminen voi painaa yllättävän paljon näyttämättä lihavalta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja myhkäri:
mulle ei ainakaan kertaakaan oo sanottu etten vois ratsastaa ja painan lähemmäs 90 kg. Kaikki ihmiset ei oo automaattisesti silleen lihavan näkösiä että niistä osais sanoa paljonko ne painaa. Pitkä ihminen voi painaa yllättävän paljon näyttämättä lihavalta!
Jotta 90-kiloinen nainen ei näyttäis lihavalta, niin pituutta pitäis olla vähintään 190 senttiä! Sen kokoista amatsoonia en kyllä omien hevosteni selkään päästäis!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkelispokkelis:
Alkuperäinen kirjoittaja myhkäri:
mulle ei ainakaan kertaakaan oo sanottu etten vois ratsastaa ja painan lähemmäs 90 kg. Kaikki ihmiset ei oo automaattisesti silleen lihavan näkösiä että niistä osais sanoa paljonko ne painaa. Pitkä ihminen voi painaa yllättävän paljon näyttämättä lihavalta!
Jotta 90-kiloinen nainen ei näyttäis lihavalta, niin pituutta pitäis olla vähintään 190 senttiä! Sen kokoista amatsoonia en kyllä omien hevosteni selkään päästäis!
sehän on sun mielipitees!
 
maikki
Heh ja tuo toinen kommentoinut ratsastuksenopettaja (iivanainen) On itse todella ylipainoinen... :D " en oo kuullukkaa moisesta"....

Ja kun messilään missä tämä Iivanainen opettaa soittaa ja varaa tuntia niin siellä kysytään että onko minkä kokoinen että määräävät sen mukaan hevosen tai ponin.....
 
maikki
Mä en edes mitää läskiä mun hevosen selkään päästäisi ja syy on se että lihavat USEIN ei osaa hallita vartaloaan vaan häiritsevät hevosen liikkumista ja näin kipeyttävät hevosen..

 
Ikävää jos ihmiseltä puuttuu empatiakyky eläintä kohtaan ja ei esim. kerro painoaan.. vain sen takia että tietää ettei pääsisi ratsastamaan. Moni tosiaan ei näytä niin painavalta kuin on.. mutta itse sen hyvin tietävät. Ei niitä painorajoja turhaan "keksitä" painavien ihmisten kiusaksi vaikka he näiden kirjoitusten mukaan niin haluavat luulla. Aina muka kyse rasismista...

just just.

Jos itse painaisin vaikka sen 95 kiloa.. niin en vartavasten alkaisi riskeeraamaan eläintä :heart: Voi olla esim. että joku heppa on nuorena KESTÄNYT painavan ihmisen.. mutta saa vanhemmiten kulumia ja on enemmän onnettomuusaltis kun painoa selässä liikaa ja nivelet alkaa kulumaan.

Onhan painaville ratsuja. esim. norsuja :) Tosin ei suomessa! Mutta ulkomailla voi käydä ratsastelemassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Ihmisillä on outo käsitys siitä, että hevonen jaksaa mitä tahansa.
Onhan noita työhevosia käytetty suomessakin vuosikausia, mutta ne ei mitään puita tms kanna selässään, vaan vetää perässään.
Sanoohan sen järkikin että helpompi vetää painavaa lastia kun kantaa, joten mikä tossa on niin outoa?
Näin!!!! :attn: :attn: :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Räpylä:
Tuo norsujuttu oli paras :LOL:

Ja ei kai kukaan oikeasti voi loukkaantua jos ei pääse hevosen selkään? Jos loukkaantuu, niin kannattais varmaan ite koittaa juosta ja ottaa vaikka oma kumppani selkään.
Aivan juuri näin!

Jos itse olisin juo tuossa jamassa, ettei enää hevosen selkään pääsisi niin kyllä viimeistään silloin tekis asialle jotain :ashamed: Sori, tää ei ollut tarkoitettu loukkaukseksi, enkä ole itsekään mikään kukkakeppi.
 
Jokainenhan voi hommata itselleen sopivan konimuksen omien varojen mukaan. Jokainen ratsastustalliyrittäjä päättää itse siitä kuinka hänen eläimiään kohdellaan ja on itse siitä vastuussa. Myös yrittäjä voi sanella reunaehtoja palveluilleen, eikä aina tarvitse myöntyä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja myhkäri:
mulle ei ainakaan kertaakaan oo sanottu etten vois ratsastaa ja painan lähemmäs 90 kg. Kaikki ihmiset ei oo automaattisesti silleen lihavan näkösiä että niistä osais sanoa paljonko ne painaa. Pitkä ihminen voi painaa yllättävän paljon näyttämättä lihavalta!
No jos sää nyt ite tiedostat painosi niin ethän sää silti kai ( ? ) halua satuttaa hevosta ehdontahdoin sen takia, ettei kukaan hoksaa sua kieltää? En mää sillä, ettet vielä voisi ratsastaa kookkaalla hevosella (olet alle 90kg), mutta jos painosi tuosta vielä nousee, niin kyllä sitten kannattaa miettiä enemmän hevosienkin kannalta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Jokainenhan voi hommata itselleen sopivan konimuksen omien varojen mukaan. Jokainen ratsastustalliyrittäjä päättää itse siitä kuinka hänen eläimiään kohdellaan ja on itse siitä vastuussa. Myös yrittäjä voi sanella reunaehtoja palveluilleen, eikä aina tarvitse myöntyä.
Juu ja kannattaa muistaa sitten myös ne kulut, kun hevonen potee selkäkipuja yms...
 
vieras
Helpompi on kun pistetään kaikki konit leivälle niin loppuu tuo 40 kiloisten nirppanokka-anorektikkojen päteminen hevosten pikeuksista kun itse eivät ole puoletkaan konejansa ostanut vaan ovat "Pappa Betalar"-luuskia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keikas:
Minusta oli ihan kamala lukea siitä hevosesta, joka oli jouduttu lopettamaan ylipainoisen ratsastajan vuoksi: ottaisitko sen omalletunnollesi?
Voi kamala!

Miksi ihmiset ei tunne mitään myötätuntoa eläintä kohtaan vaan ajattelee hevostakin vain välineenä..? Hirveetä...
 

Yhteistyössä