Lihavalaiha

• Viestiketjun aloittaja auttakaa
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja sinihammas ei pysty kirjautumaan:
Mäkin saan sormet reiden ympärille. Just ja just mut silti. Ja liikun paaaljon. Nii ja rieden ympärys on tasan 50cm.
Mulla näytti olevan 44cm
Mulla on 51 ja mun painoindeksi on 18,6.
Mun indeksi näyttää olevan 18,1. Oon pitkä ja pitkäraajainen, niin varmaan sitten sormet on pitkät kans. Tai jotain.

Niin ja kyllä munkin mielestä kuulostaa tosi oudolta että noilla mitoilla vy on noin paljon. Kuinka paljon sun lantionympärys on?

vieras
Myös elintavat vaikuttavat siihen, miten herkästi rasvaa kertyy vatsaonteloon. Seuraavat seikat lisäävät kertymistä:
*Tupakointi. Tupakoitsijoiden vaa´alla mitattu paino on keskimäärin kolme kiloa vähemmän kuin tupakoimattomilla. Tupakoitsijoilla on kuitenkin vatsaontelossaan rasvaa vähintään yhtä paljon kuin tupakoimattomilla.

*Alkoholi. Runsaasti alkoholia nauttivilla vatsaontelon sisäistä rasvaa on enemmän kuin kohtuukäyttäjillä. Alkoholin laadulla ei ilmeisesti ole merkitystä, joten sanan "kaljamaha" sijasta pitäisi puhua "alkomahasta".

*Vähäinen liikunta. Liikunta vähentää vatsaontelon rasvamäärää, vaikka paino ei muuttuisikaan. Vatsalihasten treenaaminen ei erityisemmin vaikuta, vaan tarvitaan pitkäkestoista kuntoa parantavaa liikuntaa, esimerkiksi reipasta kävelyä.

http://www.hyvis.fi/voihyvin/kuukaudenteema/vyotarolihavuus/mistavyotarolihavuusjohtuu

ap
Alkuperäinen kirjoittaja sinihammas:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja sinihammas ei pysty kirjautumaan:
Mäkin saan sormet reiden ympärille. Just ja just mut silti. Ja liikun paaaljon. Nii ja rieden ympärys on tasan 50cm.
Mulla näytti olevan 44cm
Mulla on 51 ja mun painoindeksi on 18,6.
Mun indeksi näyttää olevan 18,1. Oon pitkä ja pitkäraajainen, niin varmaan sitten sormet on pitkät kans. Tai jotain.

Niin ja kyllä munkin mielestä kuulostaa tosi oudolta että noilla mitoilla vy on noin paljon. Kuinka paljon sun lantionympärys on?
86cm

ap
Mittaatko vyötärön oikeasta kohtaa? Eli kapeimmasta kohdasta, mikä ainakin mulla on reilusti navan yläpuolella.

Tai sitten olet vain omenavartaloinen.
no seitsemän senttiä navan yläpuolelta on lukema 79cm.
mutta tuolla sydän liiton sivuilla neuvottiin mittaamaan navan alapuolelta.

ap
Nii ja kerro vielä, kuinka pitkä ja painava olet.
173/58
Mä oon 176/56 ja vy on 69cm. Ok, mä liikun paljon, mutta tosiaan, ehkä sun kannattais nyt tarkistaa rasvojen laatua ja suolan määrää. Tosi hurjalta vy:ltä tuntuu tuohon pituus/painosuhteeseen verrattuna.
Kyllä mä joskus luin että en oo ainoa laatuani,,länsimaissa yleistymään päin tämmöinen vartalo ja siinä jutussa juuri puhuttiin lihavista laihoista.
Nyt mä yritän tosiaan kiinnittää huomiota ruoan laatuun ja liikkumiseen.

Avemaria harmaana
Oli pakko mitata kans. Oon 26 vk:lla raskaana eikä munkaa vy ole ku 96cm. Ja ennen raskautta mun mitat oli hyvin samoissa mitä sulla on. Eli jossain täytyy oikeasti olla jotain vikaa.

ap
Hei onko sulla vielä linkkiä sinne sydänliiton sivuille, missä tuosta aiheesta on... Siis löydän toki sydänliiton sivut, mutta en vy:tä käsittelevää sivua.
http://www.sydanliitto.fi/kaikki_sydamesta/painonhallinta/fi_FI/painoindeksi/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mut jos sulla on jokin kasvain mahassa? Eihän toi nyt oo mahdollista, että yli 90 vyötärönympärys tuolla kilomäärällä...
Lukekaas tämän ketjun lisäksi tämänpäiväistä vyötärönympärysketjua... Mä uskon, että siellä on paljon sellaista, mikä ei ole totta - semmoinen olo tulee, kun omiin mittoihin vertaa. Mutta jos on totta, voi vain todeta, että ihmiset ovat kovin erimuotoisia!

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mut jos sulla on jokin kasvain mahassa? Eihän toi nyt oo mahdollista, että yli 90 vyötärönympärys tuolla kilomäärällä...
Lukekaas tämän ketjun lisäksi tämänpäiväistä vyötärönympärysketjua... Mä uskon, että siellä on paljon sellaista, mikä ei ole totta - semmoinen olo tulee, kun omiin mittoihin vertaa. Mutta jos on totta, voi vain todeta, että ihmiset ovat kovin erimuotoisia!
No totta on.
Arvaa toivonko että saisin osan menemään peppuun ja tisseihin..

Yhteistyössä