Lihava nainen ja papakoe...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja itsekin ylipainoinen:
just hiljattain ollessani synnytyksen jälkeisessä tarkastuksessa multa otettiin papakoe, eikä ollut mitään ongelmaa. Mutta synnytyksessä, kun piti pistää sitä epiduraalipiikkiä selkääni, niin anestesialääkäri vittuili mulle mun ylipainosta ja sanoi, että jos vielä joskus hankkiudut raskaaksi, niin laihduta sitä ennen, koska nytkin piikki ei meinannut yltää tarpeeksi pitkälle. En kyllä oikein tajunnut, mitä ylipaino siihen vaikutti, kun ei mulla ole selässä läskiä? Ja olin sen verran pöyristynyt tuosta vittuilusta just sillä hetkellä helvetillisen supistuskipujen takia, etten tajunnut kysyä. :D

Epiduraalipuudutus on hyvin usein hankalaa jos reilusti ylipainoa. Selässäkin on ylimääräistä ja asennossa oleminen ja jo siihen meneminen hankalampaa. Ihan tosi asia. Mutta en kyllä ymmärrä,että anestlääkäri sen tuossa tilanteessa ottaa esille.

Oman tuntumani mukaan lihavilla naisilla on myös "höttöisempi, pehmeämpi" emätinkin. En tietenkään yleistä. Emättimen seinämiin kertyy myös rasvaa ja siellä on lukuisia poimuja muutenkin, joten tavallisilla välineillä voi olla hankala saada hyvä näkyvyys.

Synnytykseen näkyi oppikirjojen mukaan vaikuttavan niin, että emättimen seinämien rasva voi lisätä pehmyt kudosten vastetta, eli lapsi ei välttämättä pääse yhtä helposti laskeutumaan kuin muuten.

Silti asiatonta lääkäriltä tai hoitajalta alkaa päivittelemään tuota kyseisessä tilanteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja vai vaikuttaako:
Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
Jos on kunnon työvälineet niin kyllä ylettyy. Mutta ei ihan perusvehkeillä kylläkään jos on isokokoinen.
Täytyy runnoa aika ikävästi että sais ylettymään kohdunsuulle asti härvelit.

Eikait se läski siihen alapäähän vaikuta?

no niinpä??

Alkuperäinen kirjoittaja kätilö myös:
Oman tuntumani mukaan lihavilla naisilla on myös "höttöisempi, pehmeämpi" emätinkin. En tietenkään yleistä. Emättimen seinämiin kertyy myös rasvaa ja siellä on lukuisia poimuja muutenkin, joten tavallisilla välineillä voi olla hankala saada hyvä näkyvyys.

Synnytykseen näkyi oppikirjojen mukaan vaikuttavan niin, että emättimen seinämien rasva voi lisätä pehmyt kudosten vastetta, eli lapsi ei välttämättä pääse yhtä helposti laskeutumaan kuin muuten.

Silti asiatonta lääkäriltä tai hoitajalta alkaa päivittelemään tuota kyseisessä tilanteessa.

Kätilönä varmana tiedät että heikoilla lantionpohjan lihaksilla on myös oma osuutensa,,,ja huonot ne voi olla laihallakin.Laihalla voi myös olla pitkä emätin,ja siihen taas sitten tarvii pitremmän välineen.

Että ei nää niin läskeitä riipu,vana ihan ihmisestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Anteeksi nyt vain, mutta kuinka iso sä olet? On mullakin ylipainoa reilusti, mutta eipä ole tuollaasta ongelmaa koskaan ollut.

Olen myös siis hyvin pitkä ja kohtuni on jotenkin takana tms. Ylipainoa 80 kg.

HERRAN TÄHÄREN. Täytyy olla provo. Ei kellään voi olla ylipainoa 80 kg!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Menit liian pitkälle.:
Anteeksi nyt vain, mutta kuinka iso sä olet? On mullakin ylipainoa reilusti, mutta eipä ole tuollaasta ongelmaa koskaan ollut.

Miksi ei voisi olla? Mun pituuselle normaalipaino on n.70kg. Siihen 80kg lisää niin sitten painaisin 150kg. Onhan noita vieläkin painavempia ihmisiä.

Miksi ei voisi olla? Mun pituuselle normaalipaino on n.70kg. Siihen 80kg lisää niin sitten painaisin 150kg. Onhan noita vieläkin painavempia ihmisiä.

Ilmeisesti tämän kokoinen ihminen on niitä telkussakin nähtyjä käsittämättömän lihavia ihmisiä, jotka ei pääse talosta pihalle vuosiin. tms. kaikki on siis mahdollista....

Alkuperäinen kirjoittaja Menit liian pitkälle:

Ilmeisesti tämän kokoinen ihminen on niitä telkussakin nähtyjä käsittämättömän lihavia ihmisiä, jotka ei pääse talosta pihalle vuosiin. tms. kaikki on siis mahdollista....

No, ei tosiaan ole. Hieman suhteellisuudentajua.

Alkuperäinen kirjoittaja Menit liian pitkälle:

Ei kai 150 kiloinen ole vielä sellainen ettei pääsisi itse liikkumaan, vaikeaa se toki on. Kyllä nämä jotka makaavat kotona painavat reilusti päälle 200kg, ainakin niissä dokkareissa mitä olen nähnyt.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kätilö myös:

Kätilönä varmana tiedät että heikoilla lantionpohjan lihaksilla on myös oma osuutensa,,,ja huonot ne voi olla laihallakin.Laihalla voi myös olla pitkä emätin,ja siihen taas sitten tarvii pitremmän välineen.

Että ei nää niin läskeitä riipu,vana ihan ihmisestä.

Kuten jo sanoin, en yleistä. Ja toki vaikuttaa lantionpohjan lihaksetkin, paljonkin. se ei silti muuta mutuani, eli pitäisikö tästä sitten päätellä, että ylipainoisilla on useammin huonommat lantionpohjanlihakset? en usko. Jos nyt oikein aletaan spekuloimaan niin tähän voi vaikuttaa myös se, että monen naisen ylipaino on saanut alkunsa raskauksista, eli tämän mukaan ylipainoisilla olisi enemmän lapsia ja kyllähän synnyttäneen emätin on erilainen kuin ei synnyttäneen.

Eli tietysti meillä on kaikilla yksilölliset erot, mutta ei siitä mihinkään pääse, että se rasva kertyy myös emättimen seinämiin, olit sitten pitkä tai lyhyt. lihava tai laiha. Lihavilla sitä on siis enemmän, myös emättimessä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sair.hoit.:
Alkuperäinen kirjoittaja siis:
Alkuperäinen kirjoittaja vai vaikuttaako:
Jos on kunnon työvälineet niin kyllä ylettyy. Mutta ei ihan perusvehkeillä kylläkään jos on isokokoinen.
Täytyy runnoa aika ikävästi että sais ylettymään kohdunsuulle asti härvelit.

Eikait se läski siihen alapäähän vaikuta?

Toki se takapuoli tulee pidemmälle, eli niitä vehkeitä ei saa niin syvälle.

Onhan sitä alapäätä paljon runsaammin isolla kuin pienellä ihmisellä.
Ja alapää on näin ollen "pidemmällä" isolla naisella.
Samoin kohdun asento voi olla rasvasta johtuen eriasennossa kuin hoikalla.

Oon ollut joukkopapoissa ottamassa näytteitä mutta pärjännyt kyllä ihan tavallisilla vehkeillä.
Ei nyt kovin isoja naisia ole ollutkaan.
Mikä ap sun bmi on.Eipä se nyt kamalasti mitään kerro...

ttatavallisill

No jos olet ollut joukkopapoja ottamassa, niin aika vähäisellä anatomiantuntemuksella sut on siihen hommaan pestattu. Läski kun on vatsaontelon ulkopuolella ja kohtu sisäpuolella. Läski ei todellakaan vaikuta kohdun asentoon ;)

Sitä läskiä on myös sisäelinten ympärillä.

No on, mutta ei kohdun ;) Eikä maksan rasva saa aikaiseksia kohdun asennon muuttumista...

Vai että on lihavilla höttöö ja mössöö alapäätkin, no varmaan ne sit syö pelkkää hiilaria vaan eli HÖTTÖMÖSSÖÖ. Pysykäähän lihavat poissa papa-kokeista. Menkää sinne vasta kun ootte laihduttaneet reippaasti.

Yhteistyössä