Liftasi vauvan kanssa - poliisi vei vauvan

  • Viestiketjun aloittaja kuuku
  • Ensimmäinen viesti
??
Tämä Metsäjätti ei vastannut sanallakaan poliisin kysmyksiin. jokaisen on vastattava kun poliisi kysyy. Poliisi oli saanut soittoja ohikulkijoilta, jotka olivat siis huolissaan kun näkivät äidin ja pienen vauvan maantiellä. Poliisi kysyi, ja koska äiti ei vastannut, he saivat ohjeet etteivät voi jättää pientä vauvaa noin vain. Ties vaikka äiti oli missä psykoosissa koska ei vastannut kysymyksiin.

Metsäjätti, miksei ISÄLLE soitettu? Haluatko kertoa? Vai haluatko aina vain kertoa sen mikä tuo sinusta uhrin aseman esille? Eli miksei poliisi soittanut vauvan isälle? Niin noissa tapauksissa aina tehdään.
 
Johanna Metsäjätti
Vastailin puolisen tuntia poliisien kysymyksiin, tai ei niillä enimmäkseen ollut mitään kysyttävääkään, seisottivatpahan vaan. Koetapa itse seistä 9-kiloinen vauva (tai muu esine) käsivarren varassa, lupaan että sattuu käteen ja hartioihin ihan pirusti! Ja vauvan kanssa ei voi loputtomiin maleksia, olisi pitänyt päästä eteenpäin ennenkuin vauvalle tuli nälkä tai vaipanvaihto.

Poliisin tehtävä ei ole kiusata lainkuuliaisia kansalaisia eikä heillä ole sellaiseen edes oikeutta!
 
Johanna Metsäjätti
Vastailin puolisen tuntia poliisien kysymyksiin, tai ei niillä enimmäkseen ollut mitään kysyttävääkään, seisottivatpahan vaan. Koetapa itse seistä 9-kiloinen vauva (tai muu esine) käsivarren varassa, lupaan että sattuu käteen ja hartioihin ihan pirusti! Ja vauvan kanssa ei voi loputtomiin maleksia, olisi pitänyt päästä eteenpäin ennenkuin vauvalle tuli nälkä tai vaipanvaihto.

Poliisin tehtävä ei ole kiusata lainkuuliaisia kansalaisia eikä heillä ole sellaiseen edes oikeutta!
 
Tamu
Alkuperäinen kirjoittaja Johanna Metsäjätti:
Vastailin puolisen tuntia poliisien kysymyksiin, tai ei niillä enimmäkseen ollut mitään kysyttävääkään, seisottivatpahan vaan. Koetapa itse seistä 9-kiloinen vauva (tai muu esine) käsivarren varassa, lupaan että sattuu käteen ja hartioihin ihan pirusti! Ja vauvan kanssa ei voi loputtomiin maleksia, olisi pitänyt päästä eteenpäin ennenkuin vauvalle tuli nälkä tai vaipanvaihto.

Poliisin tehtävä ei ole kiusata lainkuuliaisia kansalaisia eikä heillä ole sellaiseen edes oikeutta!
Lukeeko tuolla, miten juttu jatkui?
 
saara
Mutta miksi et olisi voinut lähteä poliisien matkaan suosiolla? Olisit päässyt sinne juna-asemalle ilman sen kummempaa tappelua ja vauvankin olisit saanut pitää kokoajan lähelläsi.
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja kuuku:
Tapahtui siis muutamia tunteja sitten: Ohikulkija teki poliisille ilmoituksen "sekavasta käytöksestä", kun nainen liftasi Aurassa vauvansa kanssa, määränpäänä Tampere. Poliisi sitten tuli paikalle ja rupesi repimään vauvaa pois (ja seuraavaksi kauhistellaankin että äiti tappelee poliisin kanssa!). Tietääkseni mikään laki ei sano, että vauvan kanssa matkustaminen on kiellettyä.. Vai?

Poliisi saa tehdä mitä haluaa, ja kohta lopuille lapsille soitetaan, että äiti on käyttäytynyt sekavasti ja on mielenterveydellisessä hoidossa - hohhoijaa. Kohta äiti soittaa itse kotiin - aivan selvänä - ja kertoo mitä oikeasti tapahtui: uskaltautui nostamaan peukkua tien poskessa vauvan kanssa. Kieltämättä aika hurjaa!

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=594395&t=594395
Luin otsikon, että lihava poliisi vei vauvan. Miten ihmeessä nuo aivot järjestelee ihan omin päin noita kirjaimia :/
 
Äskeisen kirjoittanut
Alkuperäinen kirjoittaja Ei syy huostaanottoon!:
Alkuperäinen kirjoittaja itkettää koko ajan:
Alkuperäinen kirjoittaja kuuku:
Jylyllä, 4,5 kk ikäisellä, OLI ihana päivä. Lähdettiin aamulla jakamaan Turkulaisia, olin vauvan kanssa kuskina. Jyly näki paaljon lehtiä ja mainoksia kun lajiteltiin, luki itsekin pari mainoslehteä pilpuksi, välillä hörppäsi äidinmaitoa, välillä soi banaania. Näki ISOJA koiria ja pieniä koiria, juteltiin omistajien kanssa kun jakajat olivat rapuissa. Joenrannassa oli hienoja kukkaistutuksia, joessa meni veneitä ja laivoja. Yksi puistotyöntekijä työnsi ruohonleikkuria ja pyynnöstä veti sen käyntiin, se oli mahtavaa, kyllä poika koneista ymmärtää.

Ehdittiin saada jako valmiiksi ajoissa että ehdittiin viedä toinen tyttö linja-autoasemalle ja kiidettiin ottelubussiin - oltiin lähdössä jalkapallo-otteluun Tampereelle.

Bussissa minulle tuli kahden aikuisen lapseni kanssa erimielisyyksiä erinäistä asioiden hoitamisesta ja aikani jäkätettyäni totesin että nyt riitti ja hyppäsin Aurassa pois bussissa. Päätin mennä Tampereelle muussa seurassa ja tulla ottelubussilla pois.

Liftasin pysäkillä kohti Tamperetta, olisin mennyt bussiin jos ei liftikyyti olisi tullut ensin. Pääsimme Loimaalle.

Loimaalla saikin seistä, kun toistaan uudemmat ja kallimmat autot yksine matkustajineen eivät ottaneet kyytiin. Heinäkuu on huono liftikuukausi, ei ole työmatkalaisia. Vauva nukkui olkapäälläni, kun tuli rekka väistin ojanpenkalle melua ja hiekkaroiskeita, kun ei ollut autoja tulossa, käännyin selin ettei vauva ollut aurinkoon päin. Aurinko ei varsinaisesti paistanut, oli hahtuvapilveä, pelkäsin kyllä että vauva paistuu jos aurinko rävähtää paahtamaan katoksettomalla pysäkillä.

Paikalle ilmestyi poliisiauto, ja pitkän selvittelyn jälkeen (mitä teen siinä, mihin olen menossa, onko vauvan minun jne.) poliisit alkoivat selittää että vievät minun poliisiasemalle ja laittavat johonkin junaan jollain litteralla...

Sanoin että nyt riittää tämä ja lähdin kävelemään pois poliisiautojen luota. Poliisit kurvasiv at eteeni ja repivät vauvani sylistäni väkivalloin. Yritin päästä vauvan luokse mutta minut murjottiin poliisiautoon.

Minun ei annettu hoitaa vauvaa eikä soittaa kotiväelle. Vauva oli jonkinlaisessa shokissa, tuijotti vain siellä poliisiauton etuosassa kummallisestsi. Minut tungettiin putkaan, ja kun yritin vauvani hyvinvoinnista jotain selittää loimaalainen poliisi letkautti: "Vauvasi voi ihan hyvin, varmasti peremmin kuin on ikinä voinut!" Tuli sosiaalityöntekijäm, joka ei suostunut sanomaan nimeään, lopulta kuitenkin tajusi että on pakko: joku Leena Tiainen se oli. Tuo sosiaalitäti ei suostunut antamaan vauvaa hetkeksikään syliini vaan ilmoitti että "minä hoidan vauvaa".

Vauvani ei ikinä itke koska se hoidetaan vauvantarpeisesti, mutta siinäpä kuulin putkan ovenraoista kun rääkyvää vauvaa vietiin pois.

Jossain vaiheessa minulle ilmoitettiin että vauva on sairaalassa. Poliisit yrittivät jotain selittää että sillä oli ollut kuuma, no se olis sitten poliisin vika kun jemmasivat sitä liian lämpimässä ennen sairaalaan menoa ainakin tunnin.

Minut vietiin terveyskeskukseen, missä naislääkäri ei antanut minun soittaa edes Tyksiin missä minut ja vauva tunnettiin, yritin selittää että vauva ei ole ollut koskaan vieraassa hoidossa, sisaruksillaankin vain hetkiä ja olen ollut itse kotona. Lääkäri ei välittänyt, sanoi poliisin antaneen vaihtoehdoiksi että joko olen yön putkassa tai sitten lähden Uuteenkaupunkiin sairaalaan psykiiatrian osastolle. Minulle näytettiin pöhöttynyt vauvani joka ei suostunut katsomaan minua, shokissa vieläkin.

Ambulanssissa millä minut kuskattiin Uuteenkaupunkiin oli inhimillinen nuorimies kuskina, hän soitti sosiaalihenkilölle ja vaati, että minun tyttärelleni soitetaan kotiin. Käsittäkseni myös soitettiin, ilmeisesti sosiaalitantta ei uskaltanut enää olla mielivaltainen kun joku muu oli sekaantunut asiaan. Perhe sai vihdoin tiedon mitä minulle oli tapahtunut.

Uudessakaupungissa sain tietää että vauvani oli viety Tyksiin ja sosiaalipäivystäjät olivat ottaneet hänet huostaan ja sijoitukseen.

Itse pääsin lääkärin kanssa keskusteltuani sairaalasta pois. Kirjoittelen psykiatrian suljetun osaston koneelta, mieshoitaja pohtii mitenkä pääsen kotiin kun en halua olla yötä täällä, en pystyisi kuitenkaan nukkumaan.

Olen luullut että nainen saa matkustaa vapaassa maassa minne haluaa ja miten haluaa, mutta olenkin ollut pahasti väärässä. Tämä on kuin Iran, missä naiseen saa käydä käsiksi jos hän tekee jonkun mielestä jotain sopimatonta. Loimaan poliisi totesi selvästi: "Ei ole sopivaa liftata vauvan kanssa!"

Tässä äidin itsensä kommentti. Hän on ollut ennenkin poliisin ja lastensuojelun kanssa tekemisissä, johtuiko siitä käämien palaminen? Liftaisitko itse vauvasi kanssa? Pitäisikö siitä hyvästä pidättää?
Minulla on todella paha mieli, koska minunkin lapset on uhattu sijoittaa, ilmeisesti kaikki alkoi kun kaksi lastani ovat erityislapsia, eli kehityksestä samalla tavalla jäljessä, kuin isänsä samanikäisenä. Muut lapseni ovat terveitä. Nyt on alettu (kai) keksimään syitä, joita en edes tiedä. Viime tapaamisessa vai puhuttiin huostaanotosta, vaikkei lapsia ole edes huonosti hoidettu, mutta tälläinen väärä ilmiantokin oli jo kuulemma viime vuonna tullut "poikia pidetään isän työssäollessa turvaistuimissa" Isä on työtön ollut viime vuonna (eli väärää tietoa) ja kaikenlisäksi isä on AINA kotona. Poikia ei myöskään koskaan pidetä kotona turvaistuimissa. (ai 4 ja 6vuotiaita) miksi ihmeessä pidettäisiin?
Seuraavaksi haluan selvittää miksi meiltä ollaan ottamassa lapsia pois. Kaikki on saanut ilmeisesti aikaan, kun on erityislapsia, jotka käyttäytyvät epänormaalisti, mutta se on jo perinnöllistä.
Epänormaaliu ei saa olla syy huostaanottoon!
Tänään tuli sairaalasta kirje, että diagnoosi on lievästi kehitysvammainen.
 
Poliisit,painukaa helvettiin!
No ei ainakaan ehkä tällaisten lasten kohdalla.Poikani koulussa kymmenen oppilasta ovat joutuneet lastenklinikan psykiatriselle osastolle ja opettaja on viety tutkimuksiin peloissaan(tutkimusten tädit ovat yleensä hyvin vastenmielisiä ja opettajan lähettämän viestin mukaan hän ei ole tottunut ihmisiin joita hän ei tunne).Tämä tilanne alkoi kun koulupoliisi kävi vierailulla luokassa ja oppilaat käyttäytyivät mielisairaasti vaikka en usko sitä todeksi vaan pikemminkin poliisien vastenmieliseksi järkytyskeinoksi.Poikakin on sanonut vähän hämmästyneenä ''En mä nähnyt että kaverit olis tehneet jotain pahaa mut poliisi sanoi lopettakaa tuo''.Ensiksi Jokelan koulusurmat,Maddeyn kuolema ja nämä muut tilanteet missä oikeasti on kaikkea järkyttävää.Nainen liftaamassa vauvan kanssa on myöskin jotain hyvin sopimatonta?Poliisit vähättelevät tällä kertaa sitä miltä asia kuulostaa.
 
Liftariäiti
Liftariäidin blogiin on linkitetty kaikki asiakirjat joita asianajajani on saanut kokoon. Siellä on sosiaali-ihmisten laatimat paperit myös. Huostaanoton tehnyt nainen selittää yhteen suuntaan että vauvalle oli mukana vaippoja, toiseen suuntaan huostaanottoperusteeksi ettei vauvalle olle edes vaippoja.

Että siitä vaan suunsoiton sijasta lukemaan kuka oli sekaisin. Liftariäidin sekaisuudesta eli sen puutteesta on ammattilaisilta kaksi paperia, ambulanssiraportti sekä psykiatrin lausunto. Sekä murheellinen sairauskertomus josta näkyy kuinka vauvaa rääkättiin, ja sitten annettiin itkukohtaukseen särkylääkettä.

Ei mitenkään oman vauvan rääkkääminen lisää rakkautta viranomaisiin.

Tämän sivun kirjoittaja ce voi odottaa postia poliisilaitokselta, olen vihdoin kyllästynyt törkykirjoittajiin ja teen tutkintapyynnön.
 
Hmm...
Poiminta netistä haulla Johanna Metsäjätti. Lukaiskaa tuo loppuosa...

Juho Sarkila kirjoitti viestissä <35D2020D.3F994...@utu.fi>...

>Johanna Metsäjätti wrote:

>> niitähän tuli kuukausien aikana kymmeniä). Sosiaalitoimisto olisi
>> antanut
>> TAKAISINPERITTÄVÄÄ tukea parisataa markkaa kuukaudessa, huono vitsi.

>Onko vitsiosa se parisataa markkaa vai se, että rahat pitäisi
>maksaa takaisin? Jos jälkimmäinen, niin mitä kummallista siinä
>on, että perusteeton etu pitäisi palauttaa tukikasauman saami-
>sen jälkeen?

Siis kun aikuinen lasten huollosta vastaava henkilö laskee
ennen opiskelun aloittamista, että juuri ja juuri selviää
veloistaan ja muista menoistaan, mutta laskelmat
eivät päde kun opintotukea ei tulekaan neljään
kuukauteen... käsittääkseni arvaamattomissa elämän-
tilanteissa pitäisi jotain tukea saada sieltä sossusta.
Olen kyllä huomannut, että sellaisen, joka ei ole tukea
aikaisemmin saanut, on tosi vaikeaa saada hana auki.

Eihän se kaksisataa markkaa tietenkään vitsinä naurata,
kun marraskuussa ajaa lumessa ja jäässä päiväkodin
kautta kouluun kesärenkailla katsastamattomalla
autolla, sillä kahdellasadalla kun ei mitään korjausta tehdä.
Mielestäni toimeentulotukinormi ei tällaisessa tilanteessa
ole peruste laskea tarvittavan tuen markkamäärää.
oikea

 
suomalainen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En liftaisi, pitää pidättää ja selvittää mistä on kysymys. Vauvan kanssa tien päällä ilman varmaa kyytiä ja tietoa ehtiikö yöksi suojaan, ja vaikka minkälaisia hulluja antamassa liftikyytiä... hullua edes ajatella liftaamista vauvan tai lapsen kanssa jos vaikka ei itsestään niin välittäisi joutuuko raiskatuksi tms
Ei voi olla totta...

Olemmeko me jo aivan jenkkejä ja terve järki hävinnyt tyystin?

Ymmärrän selkeästi, miksi äiti lähti kävelemään eteenpäin ja osaan kuvitella jutussa mainitut tilanteet.
Viranomainen voi todellakin toimia lain tai sen hengen (ja järjen) vastaisesti. Jos toimit oikeuksiesi mukaan, voit joutua "myllytetyksi" aivan syyttä. Sellainen vie luottamuksen viranomaisiin neutraaleina asioiden hoitajina.
Ainakin eettisesti on toimittu väärin ja kärjistetty yksinkertainen tilanne jossa ei ole ollut sellaiseen mitään aihetta.

Työssäni näen joka yö Turun lähiöissä miten mm. mamujen taaperoita vauvasta alkaen retkotetaan kylästä kotiin öisin -01.00 taikka ovat muuten vielä hereillä keskellä yötä. Siinä sitä olisi oikeata työsarkaa lasten hyvinvoinnissa ja vakaan tulevaisuuden turvaamisessa.

 
pASKIAINEN OOT
Alkuperäinen kirjoittaja Äskeisen kirjoittanut:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei syy huostaanottoon!:
Alkuperäinen kirjoittaja itkettää koko ajan:
Alkuperäinen kirjoittaja kuuku:
Jylyllä, 4,5 kk ikäisellä, OLI ihana päivä. Lähdettiin aamulla jakamaan Turkulaisia, olin vauvan kanssa kuskina. Jyly näki paaljon lehtiä ja mainoksia kun lajiteltiin, luki itsekin pari mainoslehteä pilpuksi, välillä hörppäsi äidinmaitoa, välillä soi banaania. Näki ISOJA koiria ja pieniä koiria, juteltiin omistajien kanssa kun jakajat olivat rapuissa. Joenrannassa oli hienoja kukkaistutuksia, joessa meni veneitä ja laivoja. Yksi puistotyöntekijä työnsi ruohonleikkuria ja pyynnöstä veti sen käyntiin, se oli mahtavaa, kyllä poika koneista ymmärtää.

Ehdittiin saada jako valmiiksi ajoissa että ehdittiin viedä toinen tyttö linja-autoasemalle ja kiidettiin ottelubussiin - oltiin lähdössä jalkapallo-otteluun Tampereelle.

Bussissa minulle tuli kahden aikuisen lapseni kanssa erimielisyyksiä erinäistä asioiden hoitamisesta ja aikani jäkätettyäni totesin että nyt riitti ja hyppäsin Aurassa pois bussissa. Päätin mennä Tampereelle muussa seurassa ja tulla ottelubussilla pois.

Liftasin pysäkillä kohti Tamperetta, olisin mennyt bussiin jos ei liftikyyti olisi tullut ensin. Pääsimme Loimaalle.

Loimaalla saikin seistä, kun toistaan uudemmat ja kallimmat autot yksine matkustajineen eivät ottaneet kyytiin. Heinäkuu on huono liftikuukausi, ei ole työmatkalaisia. Vauva nukkui olkapäälläni, kun tuli rekka väistin ojanpenkalle melua ja hiekkaroiskeita, kun ei ollut autoja tulossa, käännyin selin ettei vauva ollut aurinkoon päin. Aurinko ei varsinaisesti paistanut, oli hahtuvapilveä, pelkäsin kyllä että vauva paistuu jos aurinko rävähtää paahtamaan katoksettomalla pysäkillä.

Paikalle ilmestyi poliisiauto, ja pitkän selvittelyn jälkeen (mitä teen siinä, mihin olen menossa, onko vauvan minun jne.) poliisit alkoivat selittää että vievät minun poliisiasemalle ja laittavat johonkin junaan jollain litteralla...

Sanoin että nyt riittää tämä ja lähdin kävelemään pois poliisiautojen luota. Poliisit kurvasiv at eteeni ja repivät vauvani sylistäni väkivalloin. Yritin päästä vauvan luokse mutta minut murjottiin poliisiautoon.

Minun ei annettu hoitaa vauvaa eikä soittaa kotiväelle. Vauva oli jonkinlaisessa shokissa, tuijotti vain siellä poliisiauton etuosassa kummallisestsi. Minut tungettiin putkaan, ja kun yritin vauvani hyvinvoinnista jotain selittää loimaalainen poliisi letkautti: "Vauvasi voi ihan hyvin, varmasti peremmin kuin on ikinä voinut!" Tuli sosiaalityöntekijäm, joka ei suostunut sanomaan nimeään, lopulta kuitenkin tajusi että on pakko: joku Leena Tiainen se oli. Tuo sosiaalitäti ei suostunut antamaan vauvaa hetkeksikään syliini vaan ilmoitti että "minä hoidan vauvaa".

Vauvani ei ikinä itke koska se hoidetaan vauvantarpeisesti, mutta siinäpä kuulin putkan ovenraoista kun rääkyvää vauvaa vietiin pois.

Jossain vaiheessa minulle ilmoitettiin että vauva on sairaalassa. Poliisit yrittivät jotain selittää että sillä oli ollut kuuma, no se olis sitten poliisin vika kun jemmasivat sitä liian lämpimässä ennen sairaalaan menoa ainakin tunnin.

Minut vietiin terveyskeskukseen, missä naislääkäri ei antanut minun soittaa edes Tyksiin missä minut ja vauva tunnettiin, yritin selittää että vauva ei ole ollut koskaan vieraassa hoidossa, sisaruksillaankin vain hetkiä ja olen ollut itse kotona. Lääkäri ei välittänyt, sanoi poliisin antaneen vaihtoehdoiksi että joko olen yön putkassa tai sitten lähden Uuteenkaupunkiin sairaalaan psykiiatrian osastolle. Minulle näytettiin pöhöttynyt vauvani joka ei suostunut katsomaan minua, shokissa vieläkin.

Ambulanssissa millä minut kuskattiin Uuteenkaupunkiin oli inhimillinen nuorimies kuskina, hän soitti sosiaalihenkilölle ja vaati, että minun tyttärelleni soitetaan kotiin. Käsittäkseni myös soitettiin, ilmeisesti sosiaalitantta ei uskaltanut enää olla mielivaltainen kun joku muu oli sekaantunut asiaan. Perhe sai vihdoin tiedon mitä minulle oli tapahtunut.

Uudessakaupungissa sain tietää että vauvani oli viety Tyksiin ja sosiaalipäivystäjät olivat ottaneet hänet huostaan ja sijoitukseen.

Itse pääsin lääkärin kanssa keskusteltuani sairaalasta pois. Kirjoittelen psykiatrian suljetun osaston koneelta, mieshoitaja pohtii mitenkä pääsen kotiin kun en halua olla yötä täällä, en pystyisi kuitenkaan nukkumaan.

Olen luullut että nainen saa matkustaa vapaassa maassa minne haluaa ja miten haluaa, mutta olenkin ollut pahasti väärässä. Tämä on kuin Iran, missä naiseen saa käydä käsiksi jos hän tekee jonkun mielestä jotain sopimatonta. Loimaan poliisi totesi selvästi: "Ei ole sopivaa liftata vauvan kanssa!"

Tässä äidin itsensä kommentti. Hän on ollut ennenkin poliisin ja lastensuojelun kanssa tekemisissä, johtuiko siitä käämien palaminen? Liftaisitko itse vauvasi kanssa? Pitäisikö siitä hyvästä pidättää?
Minulla on todella paha mieli, koska minunkin lapset on uhattu sijoittaa, ilmeisesti kaikki alkoi kun kaksi lastani ovat erityislapsia, eli kehityksestä samalla tavalla jäljessä, kuin isänsä samanikäisenä. Muut lapseni ovat terveitä. Nyt on alettu (kai) keksimään syitä, joita en edes tiedä. Viime tapaamisessa vai puhuttiin huostaanotosta, vaikkei lapsia ole edes huonosti hoidettu, mutta tälläinen väärä ilmiantokin oli jo kuulemma viime vuonna tullut "poikia pidetään isän työssäollessa turvaistuimissa" Isä on työtön ollut viime vuonna (eli väärää tietoa) ja kaikenlisäksi isä on AINA kotona. Poikia ei myöskään koskaan pidetä kotona turvaistuimissa. (ai 4 ja 6vuotiaita) miksi ihmeessä pidettäisiin?
Seuraavaksi haluan selvittää miksi meiltä ollaan ottamassa lapsia pois. Kaikki on saanut ilmeisesti aikaan, kun on erityislapsia, jotka käyttäytyvät epänormaalisti, mutta se on jo perinnöllistä.
Epänormaaliu ei saa olla syy huostaanottoon!
Tänään tuli sairaalasta kirje, että diagnoosi on lievästi kehitysvammainen.
tÄÄ EI AINAKAAN OO AP KIRJOIITTAMA, VAAN MUN!!!!
 
AITO
Alkuperäinen kirjoittaja Äskeisen kirjoittanut:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei syy huostaanottoon!:
Alkuperäinen kirjoittaja itkettää koko ajan:
Alkuperäinen kirjoittaja kuuku:
Jylyllä, 4,5 kk ikäisellä, OLI ihana päivä. Lähdettiin aamulla jakamaan Turkulaisia, olin vauvan kanssa kuskina. Jyly näki paaljon lehtiä ja mainoksia kun lajiteltiin, luki itsekin pari mainoslehteä pilpuksi, välillä hörppäsi äidinmaitoa, välillä soi banaania. Näki ISOJA koiria ja pieniä koiria, juteltiin omistajien kanssa kun jakajat olivat rapuissa. Joenrannassa oli hienoja kukkaistutuksia, joessa meni veneitä ja laivoja. Yksi puistotyöntekijä työnsi ruohonleikkuria ja pyynnöstä veti sen käyntiin, se oli mahtavaa, kyllä poika koneista ymmärtää.

Ehdittiin saada jako valmiiksi ajoissa että ehdittiin viedä toinen tyttö linja-autoasemalle ja kiidettiin ottelubussiin - oltiin lähdössä jalkapallo-otteluun Tampereelle.

Bussissa minulle tuli kahden aikuisen lapseni kanssa erimielisyyksiä erinäistä asioiden hoitamisesta ja aikani jäkätettyäni totesin että nyt riitti ja hyppäsin Aurassa pois bussissa. Päätin mennä Tampereelle muussa seurassa ja tulla ottelubussilla pois.

Liftasin pysäkillä kohti Tamperetta, olisin mennyt bussiin jos ei liftikyyti olisi tullut ensin. Pääsimme Loimaalle.

Loimaalla saikin seistä, kun toistaan uudemmat ja kallimmat autot yksine matkustajineen eivät ottaneet kyytiin. Heinäkuu on huono liftikuukausi, ei ole työmatkalaisia. Vauva nukkui olkapäälläni, kun tuli rekka väistin ojanpenkalle melua ja hiekkaroiskeita, kun ei ollut autoja tulossa, käännyin selin ettei vauva ollut aurinkoon päin. Aurinko ei varsinaisesti paistanut, oli hahtuvapilveä, pelkäsin kyllä että vauva paistuu jos aurinko rävähtää paahtamaan katoksettomalla pysäkillä.

Paikalle ilmestyi poliisiauto, ja pitkän selvittelyn jälkeen (mitä teen siinä, mihin olen menossa, onko vauvan minun jne.) poliisit alkoivat selittää että vievät minun poliisiasemalle ja laittavat johonkin junaan jollain litteralla...

Sanoin että nyt riittää tämä ja lähdin kävelemään pois poliisiautojen luota. Poliisit kurvasiv at eteeni ja repivät vauvani sylistäni väkivalloin. Yritin päästä vauvan luokse mutta minut murjottiin poliisiautoon.

Minun ei annettu hoitaa vauvaa eikä soittaa kotiväelle. Vauva oli jonkinlaisessa shokissa, tuijotti vain siellä poliisiauton etuosassa kummallisestsi. Minut tungettiin putkaan, ja kun yritin vauvani hyvinvoinnista jotain selittää loimaalainen poliisi letkautti: "Vauvasi voi ihan hyvin, varmasti peremmin kuin on ikinä voinut!" Tuli sosiaalityöntekijäm, joka ei suostunut sanomaan nimeään, lopulta kuitenkin tajusi että on pakko: joku Leena Tiainen se oli. Tuo sosiaalitäti ei suostunut antamaan vauvaa hetkeksikään syliini vaan ilmoitti että "minä hoidan vauvaa".

Vauvani ei ikinä itke koska se hoidetaan vauvantarpeisesti, mutta siinäpä kuulin putkan ovenraoista kun rääkyvää vauvaa vietiin pois.

Jossain vaiheessa minulle ilmoitettiin että vauva on sairaalassa. Poliisit yrittivät jotain selittää että sillä oli ollut kuuma, no se olis sitten poliisin vika kun jemmasivat sitä liian lämpimässä ennen sairaalaan menoa ainakin tunnin.

Minut vietiin terveyskeskukseen, missä naislääkäri ei antanut minun soittaa edes Tyksiin missä minut ja vauva tunnettiin, yritin selittää että vauva ei ole ollut koskaan vieraassa hoidossa, sisaruksillaankin vain hetkiä ja olen ollut itse kotona. Lääkäri ei välittänyt, sanoi poliisin antaneen vaihtoehdoiksi että joko olen yön putkassa tai sitten lähden Uuteenkaupunkiin sairaalaan psykiiatrian osastolle. Minulle näytettiin pöhöttynyt vauvani joka ei suostunut katsomaan minua, shokissa vieläkin.

Ambulanssissa millä minut kuskattiin Uuteenkaupunkiin oli inhimillinen nuorimies kuskina, hän soitti sosiaalihenkilölle ja vaati, että minun tyttärelleni soitetaan kotiin. Käsittäkseni myös soitettiin, ilmeisesti sosiaalitantta ei uskaltanut enää olla mielivaltainen kun joku muu oli sekaantunut asiaan. Perhe sai vihdoin tiedon mitä minulle oli tapahtunut.

Uudessakaupungissa sain tietää että vauvani oli viety Tyksiin ja sosiaalipäivystäjät olivat ottaneet hänet huostaan ja sijoitukseen.

Itse pääsin lääkärin kanssa keskusteltuani sairaalasta pois. Kirjoittelen psykiatrian suljetun osaston koneelta, mieshoitaja pohtii mitenkä pääsen kotiin kun en halua olla yötä täällä, en pystyisi kuitenkaan nukkumaan.

Olen luullut että nainen saa matkustaa vapaassa maassa minne haluaa ja miten haluaa, mutta olenkin ollut pahasti väärässä. Tämä on kuin Iran, missä naiseen saa käydä käsiksi jos hän tekee jonkun mielestä jotain sopimatonta. Loimaan poliisi totesi selvästi: "Ei ole sopivaa liftata vauvan kanssa!"

Tässä äidin itsensä kommentti. Hän on ollut ennenkin poliisin ja lastensuojelun kanssa tekemisissä, johtuiko siitä käämien palaminen? Liftaisitko itse vauvasi kanssa? Pitäisikö siitä hyvästä pidättää?
Minulla on todella paha mieli, koska minunkin lapset on uhattu sijoittaa, ilmeisesti kaikki alkoi kun kaksi lastani ovat erityislapsia, eli kehityksestä samalla tavalla jäljessä, kuin isänsä samanikäisenä. Muut lapseni ovat terveitä. Nyt on alettu (kai) keksimään syitä, joita en edes tiedä. Viime tapaamisessa vai puhuttiin huostaanotosta, vaikkei lapsia ole edes huonosti hoidettu, mutta tälläinen väärä ilmiantokin oli jo kuulemma viime vuonna tullut "poikia pidetään isän työssäollessa turvaistuimissa" Isä on työtön ollut viime vuonna (eli väärää tietoa) ja kaikenlisäksi isä on AINA kotona. Poikia ei myöskään koskaan pidetä kotona turvaistuimissa. (ai 4 ja 6vuotiaita) miksi ihmeessä pidettäisiin?
Seuraavaksi haluan selvittää miksi meiltä ollaan ottamassa lapsia pois. Kaikki on saanut ilmeisesti aikaan, kun on erityislapsia, jotka käyttäytyvät epänormaalisti, mutta se on jo perinnöllistä.
Epänormaaliu ei saa olla syy huostaanottoon!
Tänään tuli sairaalasta kirje, että diagnoosi on lievästi kehitysvammainen.
LOPETTAKAA NÄÄ MUN TEKTIEN LAINAUKSET!!! eN kerro lapsistani enää mitään, kun niitä näin väärinkäytetään.
 
Harri Heikkilä
hahahaha

Vuoden paras paljastus:


Katso minkälaisen roskalehdistön liikennepoliisi on valjastanut markkinointikanavikseen, boikotoikaa täysillä näitä tälläisiä roskalehtiä vaikka ne ovat muutenkin vaikeuksissa corona epidemioitten vaikutuksesta elinkeinotaloudessa. Kuluttajilla on vihdoin järkeä jättää roskalehti paikalleen lehtitelineen hyllylle. Säästöä se on pienikin säästö. Ensin on karsittava kaikki pienemmätkin kulut pois sellaisia ovat tälläisiä roskalehdet joita ei kannata lukea, saman infon saa ilmaiseksi netistä.


https://www.facebook.com/pages/category/Environmental-Service/Iltalehti-klubi-866382576848934

https://www.facebook.com/pages/category/Community/Kuivuneet-painomusteet-198569653852078
 

Yhteistyössä