?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Onko paikallaan pysyminen liikuntamuoto?Alkuperäinen kirjoittaja *:vieras: onko postimerkkien keräilemättömyys harrastus?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Taas tukeudut johonkin tekstiin kuin uskova raamattun tulkintaan tai muuhun sellaiseen. Sen jälkeen ei enää asiasta vaan käydään epäilemään henkilöä tai mielenterveysongelmia. Tyyliin: jos et usko että härkää ei ole olemassa, teille on ilmeisesti nuoruudessa tehty lobotomia?Mutta niinhän tuossa tutkimuksessa juuri sanottiin, että teidänkaltaisenne ovat paranoideja, tavallaan. Olisiko tämä käyttäytyminen teidän puolelta yksi näistä paranoidaalin ilmenemismuodoista? Nähdään ateistit kilpailevana uskovien ryhmänä.
En tarkoita pahalla vaan haastan näkemystäsi![]()
Onko uskon asia uskoa suhteellisuusteoriaan tai painovoimaan? On eri asia usko johonkin toistetusti (tieteellisesti) todistettuun kuin luottaa pelkästään vakuutukseen että asia on niin kuin sanotaan.
Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt vieras:Asiat on niin monimutkaisia ja linnoittautuminen yhden asian puolesta ei ole kovin hyvä. Yritin vain haastaa näkemyksiä ja en itsekään tiedä mihin uskoa.![]()
Jos kerran olit niin varma voitostasi miksi lähdit arvostelemaan epäilemällä paranoidiksi tekstirivin perusteella, eikö yleensä kun asiassa loppuu eväät väitellä ruvetaan "henkilöä" arvostelemaan?Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt vieras:Asiat on niin monimutkaisia ja linnoittautuminen yhden asian puolesta ei ole kovin hyvä. Yritin vain haastaa näkemyksiä ja en itsekään tiedä mihin uskoa.![]()
Minä en usko mihinkään. Mutta tuollainen non sequitur -tyyppinen jankkaaminen teikäläisen puolelta johtaisi kovin pian väittelyn päättymiseen minun puoleni hyväksi.
Onko ateismi sitten tiedettä?Alkuperäinen kirjoittaja niin...:Ei, se ei ole uskoa, koska tieteessä tulee näyttää toteen oman hypoteesinä pätevyys. Tieteessä kaikki on todellista toistaiseksi - ei ole mitään totuutta ö, johon pitää vain uskoa ja jota ei voi todistaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Eikö tuo ateismi ole yhtä opittu kuin mikä tahansa uskontokin? Nyt tarjosit linkkiä ateistin oppikirjaan kuin kristitty viittaisi raamattuun.Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Ei, en usko myöskään niihin mahdollisiin jumalolentoihin, joista en ole koskaan kuullutkaan. Jos et usko joulupukkiin, oletko osa uskontoa "Joulupukin kieltäjät" tms.? Oikeasti, keksikää joskus jotain omaperäisempää.![]()
Kun ei ole mitään yhtenäistä oppikirjaa, kun ei ole opinkappaleitakaan. Jos osaat englantia, huomaat, että kyseessä on portaali, jossa kerrotaan erilaisista aiheista. Yhtä lailla olisin voinut heittää Wikipedia-linkin peliin. Mutta kenties Wikipedia on nykyään raamattunne?
Minun ateismini ei ole opittu, vaan ihan itse löydetty ja havaittu. Minulla ei ole rituaaleja ateismiini liittyen, ateistit eivät keräänny yhteen ateisteilemaan, minun ei tarvitse ylläpitää uskomattomuuttani tms. Mutta niinhän tuossa tutkimuksessa juuri sanottiin, että teidänkaltaisenne ovat paranoideja, tavallaan. Olisiko tämä käyttäytyminen teidän puolelta yksi näistä paranoidaalin ilmenemismuodoista? Nähdään ateistit kilpailevana uskovien ryhmänä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jos kerran olit niin varma voitostasi miksi lähdit arvostelemaan epäilemällä paranoidiksi tekstirivin perusteella, eikö yleensä kun asiassa loppuu eväät väitellä ruvetaan "henkilöä" arvostelemaan?Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt vieras:Asiat on niin monimutkaisia ja linnoittautuminen yhden asian puolesta ei ole kovin hyvä. Yritin vain haastaa näkemyksiä ja en itsekään tiedä mihin uskoa.![]()
Minä en usko mihinkään. Mutta tuollainen non sequitur -tyyppinen jankkaaminen teikäläisen puolelta johtaisi kovin pian väittelyn päättymiseen minun puoleni hyväksi.
"Mutta niinhän tuossa tutkimuksessa juuri sanottiin, että teidänkaltaisenne ovat paranoideja, tavallaan. Olisiko tämä käyttäytyminen teidän puolelta yksi näistä paranoidaalin ilmenemismuodoista? Nähdään ateistit kilpailevana uskovien ryhmänä."
Tämä on mielenkiintoista kiitos siitä.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Onko ateismi sitten tiedettä?Alkuperäinen kirjoittaja niin...:Ei, se ei ole uskoa, koska tieteessä tulee näyttää toteen oman hypoteesinä pätevyys. Tieteessä kaikki on todellista toistaiseksi - ei ole mitään totuutta ö, johon pitää vain uskoa ja jota ei voi todistaa.
Saisinko lisätietoa?Alkuperäinen kirjoittaja mie:Eihän se ole henkilön arvostelemista, jos nykytieteen mukaan uskovaiset ovat paranoideja ja henkilö vetoaa tutkimukseen osoittaen keskustelukumppaninsa kaipaavan hoitoa?
Onhan tiukan loogisesti ajattelevilla uskomuksia ja sitä olen yrittänyt sanoa että ihmisessä itsessään on ominaisuus uskoon mutta eri tavoin.Alkuperäinen kirjoittaja en muista nimimerkkiäni joten en laita samaa:En osaa tätä juuri enemäpää rautalangaksi vääntää, joten toivottavasti nyt ymmärsit. =D
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Onhan tiukan loogisesti ajattelevilla uskomuksia ja sitä olen yrittänyt sanoa että ihmisessä itsessään on ominaisuus uskoon mutta eri tavoin.Alkuperäinen kirjoittaja en muista nimimerkkiäni joten en laita samaa:En osaa tätä juuri enemäpää rautalangaksi vääntää, joten toivottavasti nyt ymmärsit. =D
Liikkeessä auto 30 000 euroa
Paikallaan auto 34 000 euroa mutta saat 1% bonusta eli selvää rahaa
Esimerkiksi tunteita ei voi selittää loogisesti. Voitko selittää loogisin askelin miten rakastuminen tai ihastuminen tapahtuu?
Mulle mikä tahansa uskonto tai vastaava on oppi. Opeteaan että "tuolla vuorella asustelee lintunen ja hän on hyvin viisas ja kirjoittanut kirjoja" ja sitten pitää hartaasti opetella linnun kirjoittamia tekstejä. Siteerata niitä jonkun selityskirjan avulla jos toinen on eri mieltä ja uskoo vaikka lokkeihin. Hän on väärässä ja sinun pitää lintusen yliavustajan tarjoamilla opeilla väittää lokkeja vastaan.Alkuperäinen kirjoittaja niin...:En ole puhunut muista asioista kuin uskonnon ja loogisen ajattelun erosta, joten en ymmärrä miten rakastuminen liittyy asiaan. Ei yhtään mitenkään, ylläri.
Toiselle opetetaan että vuorella on lokki, toisille että lintunen. Ateisti oppii että se on hölynpölyä eikä usko kumpaankaan koska ei voida loogisesti todistaa. Silti ateistikin lähtee helposti mukaan moneen hölynpölyyn eikä aina ajattele tiukan loogisesti.Alkuperäinen kirjoittaja niin...:^ En nyt kyllä ymmärrä tuota sinun ajattelutapaasi. Jumalaan uskomisesta on ollut puhe, ja sinä käännät tämän johonkin täysin muuhun. Ilmeisesti logiikkasi ei riitä aiheesta keskusteluun?
Alkuperäinen kirjoittaja niin...:^ En nyt kyllä ymmärrä tuota sinun ajattelutapaasi. Jumalaan uskomisesta on ollut puhe, ja sinä käännät tämän johonkin täysin muuhun. Ilmeisesti logiikkasi ei riitä aiheesta keskusteluun?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Toiselle opetetaan että vuorella on lokki, toisille että lintunen. Ateisti oppii että se on hölynpölyä eikä usko kumpaankaan koska ei voida loogisesti todistaa. Silti ateistikin lähtee helposti mukaan moneen hölynpölyyn eikä aina ajattele tiukan loogisesti.Alkuperäinen kirjoittaja niin...:^ En nyt kyllä ymmärrä tuota sinun ajattelutapaasi. Jumalaan uskomisesta on ollut puhe, ja sinä käännät tämän johonkin täysin muuhun. Ilmeisesti logiikkasi ei riitä aiheesta keskusteluun?
No sori tää nyt meni tälläiseksi![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Toiselle opetetaan että vuorella on lokki, toisille että lintunen. Ateisti oppii että se on hölynpölyä eikä usko kumpaankaan koska ei voida loogisesti todistaa. Silti ateistikin lähtee helposti mukaan moneen hölynpölyyn eikä aina ajattele tiukan loogisesti.Alkuperäinen kirjoittaja niin...:^ En nyt kyllä ymmärrä tuota sinun ajattelutapaasi. Jumalaan uskomisesta on ollut puhe, ja sinä käännät tämän johonkin täysin muuhun. Ilmeisesti logiikkasi ei riitä aiheesta keskusteluun?
No sori tää nyt meni tälläiseksi![]()
Kyse on uskosta ja oppimisesta, ei sillä järjen ja loogisen ajattelun kanssa ole aina tekemistä. Ajan sitä takaa että ihminen uskoo helposti vaikka mihin kunhan hänelle opetetaan, oli se henkiolento, autokaupan myyjä tai puutarhuri.Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Toisekseen, eikö lintu/nen ole vain yleisnimike höyhenpeitteisille lentäville olennoille?