LH-testi ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toivova
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toivova

Vieras
Heip, tietääkö kukaan onko sellaisessa jutussa perää, että lh-tikulla näkisi myös mikäli on raskaana. Siis, että lh-tikkuun tulee kaksi viivaa myös raskaana ollessa? Uteliaana mietin vaan, sillä mulla on lh-tikkuja kaapissa, mutta raskaustestiä ei ole ja uskon olevani onnellisesti raskaana!
Kertokaa jos on kokemusta.

Itsellän kävi niin, että sain myös ovistestiin todella vahvan viivan, kun olin raskaana. Vahvan positiivisen ovistestin jälkeen teinkin r-testin, joka siis oli myös positiivinen! Kaikilla tuskin o-testit näyttää raskautta.

Mulla menkat myöhässä kolme päivää ja tuttuja raskausoireita on ja kokeilin eilen lh-tikulla, niin siihen tuli kaksi viivaa. Testiviiva haaleana, mutta selvästi kaksi viivaa kuitenkin. Ovulaatiota se ei voi näyttää koska se mulla olisi vasta kp 17. Mielenkiintoista ;) Heh, kohta joku kommentoi, että mitäs sitä pähkäilette kun asia selviäisi tekemällä ihan oikean raskaustestin. Noh, tämä nyt on tällaista hassuttelua iloisella asialla, jos niikseen tässä tapauksessa käy.

Oon kyllä kuullut tuosta jutusta ja muutama tapaus on osoittanut sen myös todeksi! Mutta näissä tapauksissa testiviiva on ollut aina vahva, kuten Palleroisella. Ovulaatiotestit näyttävät oman kokemukseni mukaan lähes aina haaleaa viivaa, koska tätä lh-hormonia on elimistössä aina jonkin verran. Taitaa tosiaan olla aika hassuttelua testata mahdollista raskautta ovistesteillä, itse en ainakaan niihin ihan viimeisen päälle luottaisi! Mutta onnea sinulle, tule kertomaan miten kävi kun testaat "oikeasti"!

Mulla on ollut vuosikaudet käytössä yksi ja sama merkki lh-testeissä (esikoisen yrittäminen vei kolme vuotta) ja sillä en ole koskaan saanut ns. haamu-ovista.
Luotan tikkuun oviksen merkkaamisessa, sillä sen toiminnan olen todistettavasti "testauttanut" kun olimme keinohedelmöityshoidossa ja siinä rinnakkain lääkärin ultraamisten kanssa totesin tikuttelun mulla toimivan moitteettomasti. Näytti siis ovulaation lähestymisen yhtä tarkasti kuin lääkärin tekemä ultra.
Täytyy kai tilata se raskaustesti ;)

Mulla näytti ovistesti vahvaa plussaa (niin vahvaa testiviivaa en ole ikinä saanut) kp 27/29. Ja nyt kun raskautta on kestänyt jo monta viikkoa, testiviiva sen kun vahvenee vaan ja ilmestyy tikkuun reilusti ennen kontrolliviivaa. =) Ja testinä mulla on mammaksin liuska, herkkyys 25.

Plussahan sieltä sitten tuli raskaustestiinkin tänään. Ihanaa. Tämän perusteella ainakin mun kohdalla lh-testi näytti positiivista raskauden merkiksi heti menkkojen myöhästyessä pari päivää.

Yhteistyössä