Levytäytekakun tekeminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyselen

Vieras
Tarkoitus tehdä kolme neljän munan levyä, leikata kovat reunat pois, täyttää kuningatarhillolla ja koristaa jollain vaaleanvihreällä, jota laitetaan rahkalla "parannellun" kermavaahdon päälle.

Paljonko pellinkokoinen levykakku syö hilloa per kerros? Tähänhän tulee kaksi täytekerrosta.

Alkuperäinen kirjoittaja pikkumyy74:
Laita nyt väliin jotain muutakin, kuin sitä hilloa... vaikka sitä rahkaa ja kermaa....

Jos joku on tilannut hilloa, niin hänenhän pitää hilloa saada. Eli teen tilauksesta kakun, jonka minulle nuotittaa joku muu kuin minä itse.
Minusta 4 dl kuullostaa tosi vähälle isolle levylle. Ainakin 5-6?

Alkuperäinen kirjoittaja hillon lisäks:
Jos hän oletti et sinne tulee ilman muuta sitä kermaakin.....

Ei kun hän nimenomaan sanoi, että kermaa ei tule väleihin vaan sitä hilloa väleihin. Kakun päälle tulee ohut kerros ja pursotukset reunoille.

no ei 4dl riitä mihinkään. ainaki puolet enempi laittasin minä! kakku maistuu paljon paremmalta kun on kunnolla täytettä ja tarpeeksi kostea! mielummin liikaa ku liian vähän ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja pikkumyy74:
Laita nyt väliin jotain muutakin, kuin sitä hilloa... vaikka sitä rahkaa ja kermaa....

Jos joku on tilannut hilloa, niin hänenhän pitää hilloa saada. Eli teen tilauksesta kakun, jonka minulle nuotittaa joku muu kuin minä itse.
Minusta 4 dl kuullostaa tosi vähälle isolle levylle. Ainakin 5-6?

No itseasias mä luulin et sinne väliin tulis myös kermaa :) en vaa aatellu et sitä ois mitää syytä mainita tos kun oli kyse hillon määrästä. Mut sit joo varaisin vielä enempi, ei oo kiva jos on kuiva kakku ja parempi tosiaan on et jää yli kun et loppuu kesken.

Yhteistyössä