levottomat yöt

Heipä hei! Meiän 1,5-vuotias poikanen nukkuu vain aniharvoin kokonaisen yön. Hän herää usein 1-2 kertaa yössä ja yleensä tutin suuhun laittaminen auttaa. Viimeiset viikot hän herää lähes samaan aikaan klo 1.30 yöllä ja huutaa kuin vietävä. Mikään ei auta ja lopulta n.puolen tunnin kiljunnan jälkeen hän rauhoittuu syliin. Menee iltaisin nukkumaan n. klo 20 ja herää klo 7. Päivällä nukkuu lähes 2 tuntia. On nykyään helppo laittaa nukkumaan iltasin varsinkin. Onko muilla tällaista? Olin luullut, että sitä pikkuhiljaa sais itekin nukkua kokonaisen yön, mutta pahemmakshan tää melkein käy... \|O
 
Miskan äiskä
Käykö lapsi päivisin potalla? Jos niin kokeileppa laittaa yöllä potalle, jos vaikka olisi pissahatä ja sitä huutaa. Oon kuullu, että se voisi auttaa jos pottailu sujuu päivällä. Mutta muulloinn sanon vain, että kaikki on ohimenevää ja aika auttaa.
 
Meilläkin alkoi tytöllä juuri tuossa iässä öiset huutokohtaukset. Syyksi tyttö itse selitti pelot. Tyttö oli saanut hoidossa katsoa Muumeja, joissa oli mörkö. Kielsin hoitajaa näyttämästä tätä ohjelmaa ja olemaan ylipäätään todella tarkkana mitä näyttää, jos nyt on pakko sitä tv:tä katsoa ollenkaan.
Myöhemmin luin, että noin 2-vuotiailla alkaa monesti tällaiset kauhukohtaukset yöllä. Lapsi alkaa pikkuhiljaa tajuta ulkomaailman ikäviäkin asioita ja käy niitä sitten yöllä läpi.
 
Meidän 1v6kk kirkuu melkeen joka yö tunteja putkeen, siinä vaiheessa kun aamu jo sarastaa ja ei ole vielä ehtinyt nukkua, v---ttaa, meillä ei olla koskaan nukuttu kunnolla, allergioitten ja sairauksien takia, viime kesänä neiti heräs vain 2krt yössä sitä kesti 4 yötä, se oli taivaallista, mutta jos nyt saa nukkua 4 tuntia pätkissä se on ylellistä. :kieh:
 
yhden äiti
Meillä viimeinen viikko on ollu yhtä hullunmyllyä!!! Poika 1v4kk nukkunut TODELLA huonosti.... Viime yönä just oltiin hereillä KOLME pitkää tuntia, klo 2.30-5.30, Poika kitisee, silmät suurena kattelee, ei siis elettäkään että nukkuis. Mitä tää on? Äiti alkaa olla HYVIN väsy :-(
 
Meillä aikalailla samanlainen rytmi, kasilta nukkumaan, herää 1-2 kertaa yössä ja tutin suuhunlaitto yleensä auttaa. Joskus aamuyöstä otetaan loppuyöksi viereen jos ei meinaa nukahtaa muuten). Huutokohtauksia ei onneksi ole.Aamulla herätään klo 6.00 maissa.

Ennen sai illalla jättää nukahtamaan sänkyyn itsekseen, mutta muuttui yhtäkkiä niin, että pitää olla pojan vieressä niin kauan että nukahtaa. Sen oon huomannu, että muuttuu tavat ja rytmit näköjään koko ajan... Ehkä sitä saa nukkua sitten joskus 10 vuoden päästä koko yön ;)

Niin ja pojulla ikää nyt pian 1,6v.

 
Onko pojalla maha kipee? Mitä on syönyt edellisenä päivänä. Meilläkin tyttö huuti kuin syötetty töllä ja ihmettelin. Sit huomasin, että jos oli maistanut eineksiä, niin maha heti kipee seuraavana yönä. Siis ei ole kyse syömisestä vaan ihan pikku palasta. En ois uskonut, että siitä vois tulla, mut loppu huudot, kun ei annettu kaupan ruokia. No toinen on rauhallinen ympäristö, unilelu, unipussi tuo turvaa ja yövalo sekä viileä huone. Oisko noista mitään apua :whistle:
 

Yhteistyössä