Leukemia ja jalkakipu - osaako joku vastata?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28014969]Ok. Meillä lapsi siis sanoi että jalkaan sattuu muutama viikko sitten ja osoitti polvitaivetta, meni muutamassa minuutissa ohi tai unohti sen. Tänään valitteli että jalan yläosaan sattuu kun käveltiin, mainitsi asiasta vielä noin puolen tunnin päästä mutta sitten se meni taas ohi.[/QUOTE]

Tuo poika ei olis myöskään kävellyt aamuisin itse, arasteli kovin ja ois halunnut että kannan häntä. Todennäköisesti olivat ihan kasvukipuja vaan ja varmaan niin on teidänkin kohdalla:) tai sit jos jalat kävellessä menee virheasentoon niin sekin voi varmaan tehdä?

[QUOTE="vieras";28014996]Millaisia vatsakivut olivat? Helpottivatko lääkkeellä tmv.? Itkikö niitä? Ja oliko niitä siis päivittäin?[/QUOTE]

Ei itkenyt ilmeisesti vatsan vuoksi, aamuisin sitäkin valitteli muutaman kerran ja sitten se meni ohi. Ei ihan joka aamu ollut.

Älä nyt täällä kalastele muiden kokemuksia ja ruoki pelkoasi.

Varaa aika lääkäriin ja kerro jo varatessa myös omista, elämää hallitsevista, peloista. Jotta saatte sitten apua kerralla koko ongelmaan.

Meillä on kans vanhempi poika sairastellut paljon ja mitä kummallisimmilla oireilla - ymmärrän pelkosi <3 Varaa aika yksityiselle lääkärille joka ottaa muutaman verikokeen - hinta ei ole Kelakorvausten jälkeen kauhistuttava. Saat mielenrauhan ja elämä alkaa tulevan kevään kanssa hymyilemään.

Ja te paskiaiset jotka AINA olette morkkaamassa ja pilkkaamassa - hyppikää jonkkaan. Niin, ja sitä ennen katsokaa vaikkapa Wikipediasta sana empatia...

[QUOTE="vieras";28015129]Eli teille ei nyt ihan ensimmäisenä tule mieleen leukemia näistä oireista?[/QUOTE]

Ei tule, lähinnä kasvukivut tai jotain muuta lievempää:) mutta jo mielenrauhankin vuoksi kannattaa viedä kokeisiin.

[QUOTE="vieras";28015069]Lääkäri on siis sitä mieltä ettei verikokeita tarvita. Ja jos yksityiselle menisin niin tarvisin silti lääkärin lähetteen. :/[/QUOTE]

Et todella tarvitse mitään lääkärin lähetettä yksityiselle kunhan vaan olet valmis maksamaan.

Onko tää nyt sama leukemia-lapsi jolla eilen oli vielä astma?

Jos minä oikeasti pelkäisin että lapsellani on syöpä, niin en yhtään kokisi sitä huonona vaihtoehtona että veisin lapsen lääkäriin! Tai ainakin vois verikokeita ottaa. Ihan kummaa touhua kysellä keskustelupalstalla jostain tappavasta taudista mutta ei kuitenkaan mene tutkimaan asiaa...

Olen ollut lääkäriin yhteydessä mutta hän oli sitä mieltä ettei mitään verikokeita tarvita. :/ Jos menen yksityiselle kuinka nopeasti saan sieltä tulokset? Ja olen kuullut että kokeet ottavat mutta eivät tulkitse niitä jos ei mene lähetteellä?

Yksityiselle varaat ajan lääkärille ja verikokeet otetaan siinä tarkastuksen yhteydessä. Aikaa ei mene paljon - ja valkosolut ym. oleelliset näkyvät melkein heti.

Yhteistyössä