Osaako joku vastata ? (työhön liittyvää)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
Eli teen yhdessä liikkeessä ( asiakaspalvelu ) pari päivää viikossa, tai silloin kun tarvii. Mitään kirjallisia sopimuksia ei olla tehty, suullisesti vaan sovittu.
Nyt asia on näin, että meen tällä viikolla kahtena päivänä töihin ja työ aika olis klo.10-18 mutta miehen pitääkin mennä iltavuoroon ja näin ollen mun pitää hakea tyttö viimestään klo. 16:30 tarhasta. Työnantaja ei oo koko päivänä vastannut mun puheluihin, joten onko mulla oikeus lähteä töistä sit vaan aikasemmin ? Siks oon yrittny soittaa, et jos voisin aloittaa jo esim 8 mutta kun ei vastaa niin ei..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
antteeks, mutta miksei miehesi voinut sanoa työpaikallaan, että en voi vaihtaa vuoroa, vaimolla on työvuoro ja mun pitää hakea lapsi?

siis alunperinkin piti mennäiltavuoroon, mutta omasta tyhmyydestäni en muistanut asiaa silloin. Ja oikeastaan en ole tosta 10-18 edes varma, koska seki pitää ottaa näköjään itse selville, oletan vaan että on tua aika kun ennenkin ollut.

Minäkin sanon että ei. Et voi jättää työnantajaa pulaan tuollaisen syyn takia. Hommaa jostain hoitaja lapselle. Sinänsä kyllä tosi törppö työnantaja kun ei vastaa:o Voisithan sinä olla niin sairas, ettet pääsisi ollenkaan töihin ja sitten olisi pulju koko päivän kiinni. Oletko ainoa työntekijä? Jos on muitakin työntekijöitä, voisit keskustella heidän kanssaan vuoronvaihdosta tms. Joku työkavereista saattaa olla vaikka ns. kymppi eli hänellä on oikeus sopia joistain asioista pomon ollessa poissa.