Leukemia ja jalkakipu - osaako joku vastata?

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Jos on leukemiasta johtuvaa jalkakipua niin onko se lähes päivittäistä vai esim. kerran viikossa? Millaista kipu voi olla ja onko molemmissa jaloissa? Voiko mennä ohi puolessa tunnissa?
 
"Vieras"
Oonkohan mä tulossa hulluksi? Pelkään ihan ylihysteerisesti lapsellani tuota leukemiaa.

Oireet siis:

Vuoden alusta lähtien kolme flunssakuumetta
Väsyneempi kuin ennen - ei halua juosta enää ulkona
Jalkakipua pari kertaa tämän vuoden puolella
Mahakipua 3-4 krt tämän vuoden puolella
 
jahsa
[QUOTE="Vieras";28014682]Oonkohan mä tulossa hulluksi? Pelkään ihan ylihysteerisesti lapsellani tuota leukemiaa.

Oireet siis:

Vuoden alusta lähtien kolme flunssakuumetta
Väsyneempi kuin ennen - ei halua juosta enää ulkona
Jalkakipua pari kertaa tämän vuoden puolella
Mahakipua 3-4 krt tämän vuoden puolella[/QUOTE]

Noilla oireilla meidän tyttärellä diagnisoitiin keliakia. Jalkakivutkin hävisivät dieetin myötä. Eli lääkäriin mars. Leukemialta tuo ei kuulosta.
 
"vieras"
Eikös leukemiassa tule paljon mustelmia, sellasia erikoisen näkösiä. Voihan tuo olla jotain ihan muuta ja varmaan onkin, vie lapsi lääkäriin, johan tuo selviää varmaan verikokeella.
 
"Vieras"
No just tänä aamuna valitti jalkaansa. Voi luoja mä varmaan sekoan tän kans. Järjellä yritän ajatella että jalkakipua pari kertaa kuussa ei ole vielä mitään vakavaa mutta pelko vyöryy yli.
 
[QUOTE="Vieras";28014682]Oonkohan mä tulossa hulluksi? Pelkään ihan ylihysteerisesti lapsellani tuota leukemiaa.

Oireet siis:

Vuoden alusta lähtien kolme flunssakuumetta
Väsyneempi kuin ennen - ei halua juosta enää ulkona
Jalkakipua pari kertaa tämän vuoden puolella
Mahakipua 3-4 krt tämän vuoden puolella[/QUOTE]

No on kai sitä väsynyt, jos on ollut jatkuvasti sairaana??
Jalkakipu ja juoksuhaluttomuus voi johtua huonoista kengistä.
Mutta käytä verikokeissa, niin saat mielenrauhan.
 
"vieras"
Yksi sellainen kysymys tuli mieleen että kun leukemiassa tulee mustelmia niin tuleeko ne itsestään vai tarkoittaako se sitä että pienestäkin kolhusta tulee iso mustelma? Meillä tuo lapsi liukastui suihkussa pari päivää sitten ja paukautti ohimonsa lattiaan. Kipeää kävi ja pieni ihorikkeymä tuli mutta ei minkään sortin mustelmaa. Jos olisi leukemiaa, olisiko tuollainen aiheuttanut mustelman?
 
Sangria
[QUOTE="vieras";28014870]Mä varmaan itse olen sekoamassa. Tuntuu että pää hajoaa tähän pelkoon. :([/QUOTE]

Vie ihmeessä lääkäriin :hug: todennäköisesti kyse on jostain muusta :) mun pojalla oli silloin vielä verikokeissakin häikkää, jotka sopi leukemiaan tai sit vaan johonkin tautiin. Käytiin uudestaan verikokeissa muutaman viikon kuluttua ja kaikki oli ok:) mut tosi kauhuissani olin tuon aikaa kun varmuutta ei ollut.
 
No lasten akuutissa leukemiassa ne oireet pahenevat melko nopeasti, eli eivät parane pitkäksi aikaa välillä.
Jalkakipu ei ajoiotu mihinkään erityiseen aikaan, vaan on tultuaan (kaikille ei tietenkään tule) helposti aika hallitsevakin oire, ja tosiaan mustelmia tulee herkästi ja ne ovat isoja, ei mustelmia sillointällöin.
Jos olet huolissasi lapsen yleisvoinnista, käy ihmeessä lääkärissä, verikokeella leukemia jää "kiinni", ja todennäköisemmin kyse on jostain muusta, mutta saat mielenrauhan.
 
"vieras"
Vie ihmeessä lääkäriin :hug: todennäköisesti kyse on jostain muusta :) mun pojalla oli silloin vielä verikokeissakin häikkää, jotka sopi leukemiaan tai sit vaan johonkin tautiin. Käytiin uudestaan verikokeissa muutaman viikon kuluttua ja kaikki oli ok:) mut tosi kauhuissani olin tuon aikaa kun varmuutta ei ollut.
Oliko teillä jalkakipuja kuinka usein ja mihin kohtaa jalkaa ne kohdistui?
 
Sangria
[QUOTE="vieras";28014926]Oliko teillä jalkakipuja kuinka usein ja mihin kohtaa jalkaa ne kohdistui?[/QUOTE]

Oli aamuisin heti kun heräsi, sattui niin kovaa että itki. Pari kuukautta kesti ja kipu hänen mukaansa tuntui molemmissa säärissä.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;28014922:
No lasten akuutissa leukemiassa ne oireet pahenevat melko nopeasti, eli eivät parane pitkäksi aikaa välillä.
Jalkakipu ei ajoiotu mihinkään erityiseen aikaan, vaan on tultuaan (kaikille ei tietenkään tule) helposti aika hallitsevakin oire, ja tosiaan mustelmia tulee herkästi ja ne ovat isoja, ei mustelmia sillointällöin.
Jos olet huolissasi lapsen yleisvoinnista, käy ihmeessä lääkärissä, verikokeella leukemia jää "kiinni", ja todennäköisemmin kyse on jostain muusta, mutta saat mielenrauhan.
Eli ei niin että jalka on kipeä viikolla 2 ja pari viikkoa ei mitään ja viikolla 4 taas sattuu hetken aikaa?
 
"vieras"
Oli aamuisin heti kun heräsi, sattui niin kovaa että itki. Pari kuukautta kesti ja kipu hänen mukaansa tuntui molemmissa säärissä.
Ok. Meillä lapsi siis sanoi että jalkaan sattuu muutama viikko sitten ja osoitti polvitaivetta, meni muutamassa minuutissa ohi tai unohti sen. Tänään valitteli että jalan yläosaan sattuu kun käveltiin, mainitsi asiasta vielä noin puolen tunnin päästä mutta sitten se meni taas ohi.
 

Yhteistyössä