[QUOTE="Neith";24856234]hmm, mua kiinnostais tietää miten tälläisissä tapauksissa sen lapsen kanssa on toimittu.
siis jos poika 3v "ilmaisee" haluavansa olla tyttö, siis on pukeutunut tytöksi, tykännyt "tyttöjen" jutuista jne niin onko vanhemmat kannustaneet tätä asiaa, siis alkaneet ylläpitämään tätä tilannetta, puhumaan sille lapselle siitä kuinka tytöksi voi muuttua, miten on niin ihanaa ja mahtavaa kun onkin tyttö jne.
kun eikös se ole ihan normaalia että jossain vaiheessa lapsilla tulee kausi jolloin halutaan olla samanlainen kuin äiti/isä mutta ne mee ohi
kyllä mun poika on halunnut pukautua prinsessaksi, olla tyttö, olla niinkuin äiti. on puhunut aikuisena kasvavansa tytöksi, niinkuin äiti mutta kyllä nuo ohi meni itsestään. lasta ei kannustettu muuttumaan "tytöksi" samoin on mun veli aikoinaan leikkinyt tyttöä, oli valinnut ihan tytön nimen itselleen ja monta kuukautta se "tyttönä eleli" mutta aikuinen mies siitä kasvoi..
pointtini on siis se että onko vanhempien suhtautumisella jotain vaikutusta siitä miten tilanne kehittyy.. tiedän kyllä että oikeasti on niitä henkilöitä jotka kokevat olevansa toista sukupuolta. mutta koska vanhemmilla on vaikutusta, (niin negatiivista kuin positiivistakin) pidän erittäin radikaalina ratkaisuna sitä että noin nuorelle syötetään hormooneja sillä perusteella että on pienestä pitäen puhunut haluavansa olla tyttö..[/QUOTE]
Katsokaa tuo yle areenan Silminnäkijä: tyttö vai poika. Linkki on tässä topikissa. Se kuvaa myös niitä hyvin ristiriitaisia tunteita, joita äideillä ja vanhemmilla on. Niitä alun kieltämistä, hämmennystä, riittämättöyyden tunteita, shokkia, kasvua uuteen tilanteeseen, sopeutumista.
Jos lasta olisi kasvatettu ja pakotettu toiseen sukupuoleen, lapsi olisi luultavasti otettu huostaan. Jos lapsi itse kasvaa toiseen sukupuoleen ja vanhemmat joutuvat kohtaamaan aivan käsittämättöltä tuntuvan tilanteen, ollaan taas hiukan eri asetelmissa. Totta kai vanhempien suhtautumisella on merkitystä. Niin siinä, hyväksytäänkö lapsi sellaisena kuin hän on, pakotetaanko olemaan toista sukupuolta tai pakotetaanko noudataamaan sitä "biologista" sukupuolta.
Moni näistä lapsista tosiaan kasvaa kuitenkin omaan sukupuoleen. Ja siksi monesti sitä murrosikääkin voidaan hormonaalisesti hiukan lykätä. Osa ei kuitenkaan niin tee. Ja tämä on todella vaikea asia. Sitä lopullista hormonihoitoa (eli sukupuolihormoneita) ei varmasti monelle anneta. Suurin osa sukupuolikorjauksista tapahtuukin aikuisena.