Leppäallergikot! Milloin aloitatte allergialääkityksen?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raivotar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Raivotar

Aktiivinen jäsen
27.11.2005
3 665
0
36
Eilisessä siitepölytiedotteessa sanottiin, että siitepölykausi ei ole vielä alkanut Suomessa, mutta että Keski-Euroopassa lepän kukinta on kuitenkin jo alkanut ja pieniä määriä siitepölyä saattaa tuulen mukana kulkeutua maahamme.

Pitäisiköhän täällä Etelä-Suomessa jo aloittaa allergialääkitys? Se kun kuulemma pitäisi aloittaa ENNEN kuin kukinta alkaa... Apuva.
 
Hitsi kun on vaikeeta. Meidän 4,5-vuotias poika on nimittäin allerginen sille ja mistäs mä sen oireista tiedän... Vasta sitten kun oireet ovat kunnolla päällä, sen huomaa.

Tämä on oikeastaan eka kevät kun voidaan allergiaoireisiin reagoida lääkityksellä ETUKÄTEEN.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raivotar:
Hitsi kun on vaikeeta. Meidän 4,5-vuotias poika on nimittäin allerginen sille ja mistäs mä sen oireista tiedän... Vasta sitten kun oireet ovat kunnolla päällä, sen huomaa.

Tämä on oikeastaan eka kevät kun voidaan allergiaoireisiin reagoida lääkityksellä ETUKÄTEEN.

Mikä lääke? Onko se kauheen kallista/väsyttävää/muita haittavaikutuksia? Jos on suht edullinen eikä tule mitään sivuoireita niin eihän siitä haittaa ole jos aloittaa varmuuden vuoksi hyvissä ajoin
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Mikä lääke? Onko se kauheen kallista/väsyttävää/muita haittavaikutuksia? Jos on suht edullinen eikä tule mitään sivuoireita niin eihän siitä haittaa ole jos aloittaa varmuuden vuoksi hyvissä ajoin

Aerius. Annetaan kerran päivässä aamulla. Ei PITÄISI väsyttää enkä ole muitakaan sivuvaikutuksia havainnut. Vakuutus maksaa sen, joten ei siitä meille kustannuksiakaan ole.

Ehkäpä me sitten varmuuden vuoksi aloitamme heti huomenna sen. Viime vuonna vaan aloitimme lääkityksen huhtikuun alussa, joten tuntuu vähän hassulta aloittaa jo nyt...

 
Alkuperäinen kirjoittaja Raivotar:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Mikä lääke? Onko se kauheen kallista/väsyttävää/muita haittavaikutuksia? Jos on suht edullinen eikä tule mitään sivuoireita niin eihän siitä haittaa ole jos aloittaa varmuuden vuoksi hyvissä ajoin

Aerius. Annetaan kerran päivässä aamulla. Ei PITÄISI väsyttää enkä ole muitakaan sivuvaikutuksia havainnut. Vakuutus maksaa sen, joten ei siitä meille kustannuksiakaan ole.

Ehkäpä me sitten varmuuden vuoksi aloitamme heti huomenna sen. Viime vuonna vaan aloitimme lääkityksen huhtikuun alussa, joten tuntuu vähän hassulta aloittaa jo nyt...

Joo hyvin voitte aloitttaa. Meidän allerginen syö aeriusta ympäri vuoden. En ole huomannut mitään haittavaikutuksia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Meidän allerginen syö aeriusta ympäri vuoden. En ole huomannut mitään haittavaikutuksia.

Mille teidän lapsi on allerginen (jos saan kysyä )? Meidän pojalla tuli testeissa oireita seuraavista: leppä, koivu, timotei, kissa, koira, hevonen.

Viime vuonna allergialääkitys jatkui huhtikuusta jonnekin syksyyn saakka. Tosin viime vuonna alkoi astma oireilla, joten senkin takia ei uskaltanut allergialääkitystäkään lopettaa. Tiedä vaikka hän olisi allerginen vielä muillekin (puille/heinille tms), joita ei vain ole testattu...
:whistle:
 
Oon aloittanu yleensä tässä maaliskuun alkupuolella =) vähän kelien mukaan niinku tuo lepän kukintaki tekee, siis vaihtelee jos on lämmin kevät kukkii aiemmin. Mulla ja tytöllä on leppä sekä koivuallergia. Aloitan siis yleensä pillereillä tällä hetkellä taitaa olla Histec ja kun kunnolla pöllyää niin silmätipat sekä nenäsuihkeet lisäksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raivotar:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Meidän allerginen syö aeriusta ympäri vuoden. En ole huomannut mitään haittavaikutuksia.

Mille teidän lapsi on allerginen (jos saan kysyä )? Meidän pojalla tuli testeissa oireita seuraavista: leppä, koivu, timotei, kissa, koira, hevonen.

Viime vuonna allergialääkitys jatkui huhtikuusta jonnekin syksyyn saakka. Tosin viime vuonna alkoi astma oireilla, joten senkin takia ei uskaltanut allergialääkitystäkään lopettaa. Tiedä vaikka hän olisi allerginen vielä muillekin (puille/heinille tms), joita ei vain ole testattu...
:whistle:

Meidän allergikko on vähän vajaa 3-vuotias. Oireet alkoi 2v iässä. Prickejä on tehty 2 sarjaa. Niissä näkyi vain kissa ja koira, mutta on varmasti allerginen jollekin/joillekin muille lisäksi, koska oireita tulee vaik ei olis aikoihin nähnytkään mitään eläimiä.. Oireet siis alkaa uudelleen jos lääke lopetetaan. Vaikee selvittä mikä on aiheuttaja kun testeissä ei näy, mut toisaan nyt mennään ainakin ympärivuotisella lääkityksellä. (niin ja meidän likalla on kans astma. Nekin oireet pahenee jos aerius loptetetaan, tietty kun nenä menee tukkoon).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Vaikee selvittä mikä on aiheuttaja kun testeissä ei näy, mut toisaan nyt mennään ainakin ympärivuotisella lääkityksellä. (niin ja meidän likalla on kans astma. Nekin oireet pahenee jos aerius loptetetaan, tietty kun nenä menee tukkoon).

Joo, se oireiden aiheuttajien etsiminen on varmasti vaikeaa. Vaihtoehtoja kyllä riittää! Aiheuttaako mitkään ruoka-aineet allergisia oireita?

Mikä/mitkä astmalääkkeet teillä on käytössä? Meillä Flixotide ja tarvittaessa vielä avaavana Ventoline. Lisäksi arsenaaliin kuuluu vielä nenäsumutetta ja silmätippoja, mutta niitä onneksi harvoin tarvitsee. Korkeintaan, jos menisi vaikka eläinmessuille tms.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Raivotar:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Vaikee selvittä mikä on aiheuttaja kun testeissä ei näy, mut toisaan nyt mennään ainakin ympärivuotisella lääkityksellä. (niin ja meidän likalla on kans astma. Nekin oireet pahenee jos aerius loptetetaan, tietty kun nenä menee tukkoon).

Joo, se oireiden aiheuttajien etsiminen on varmasti vaikeaa. Vaihtoehtoja kyllä riittää! Aiheuttaako mitkään ruoka-aineet allergisia oireita?

Mikä/mitkä astmalääkkeet teillä on käytössä? Meillä Flixotide ja tarvittaessa vielä avaavana Ventoline. Lisäksi arsenaaliin kuuluu vielä nenäsumutetta ja silmätippoja, mutta niitä onneksi harvoin tarvitsee. Korkeintaan, jos menisi vaikka eläinmessuille tms.

Samat lääkkeet meilläkin. Ei tuu mistään ruoka-aineesta (aiankaan mun tietääksien) ja lastenlääkrikin oli sitä mieltä että ne ei yleensä enää puhkea tuossa iässä, vaan tulisivat jo vauvana. Tiedä sitten.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Samat lääkkeet meilläkin. Ei tuu mistään ruoka-aineesta (aiankaan mun tietääksien) ja lastenlääkrikin oli sitä mieltä että ne ei yleensä enää puhkea tuossa iässä, vaan tulisivat jo vauvana. Tiedä sitten.

En ole minäkään havainnut, että olisi millekään ruoka-aineille allerginen. Onneksi. Ja hyvä, jos tuo lääkärin toteamus pitää paikkansa. :)
 

Yhteistyössä