Lentopelko

• Viestiketjun aloittaja "Annu"
  • Ensimmäinen viesti
"Annu"
Olen suunnittelemassa matkaa ja mietin menenkö junalla vai lentokoneella. Kärsin ahtaanpaikankammosta. En esim. mene hissiin tms. Olen lentänyt kyllä aiemmin tuskaisena ja luulen, että ongelma on pahentunut. Pelkkä ajatus saa voimaan pahoin. Annanko periksi ja menen junalla vai otanko itseäni niskasta kiinni ja menen lentämällä? Jos annan periksi nyt, niin lennänkö enää koskaan :(? Kokemuksia?!

En pelkää koneen tippumista, vaan ajatus siitä, että olen loukussa, ahdistaa.

"Tiina"
[QUOTE="otto";24077156]ota jotai rauhottavaa ni mä teen ku lennän kera lentopelkoni[/QUOTE]

Mitä otat ja mistä saa :)? Pitääkö tässä varata aika lääkäriin...saako lääkkeitä ihan lomamatkan takia...?

Rauhoittavia ei kai nykyään suositella lentopelkoo koska sitten koneessa ei pysty toimimaan jos vaaratilanne tulisi. Minä pelkään myös lentämistä, siis todella, mutta yritän silti lentää ainakin muutaman vuoden välein. Näin pelko ei kasva aivan järjettömiin mittasuhteisiin. Itse olen huomannut, että musiikin kuuntelu koneessa autta, näin ei voi keskittyä koneen ääniin. Myös äänikirjat saattaisivat toimia.

"mä"
Lentopelko on fobioista pahimpia. Minulla on se, mutta olen silti lentänyt pari vuotta sitten 2,5 h. Otin mukaan paljon tekemistä: pelikortit, ruutupaperia ja kynät, että voitiin pelata ristinollaa, ja lemppari lehteni. Tankkasin rauhoittavia. Hyvin meni meno- ja paluulento. - Minulle kertoi kerran eräs vanhempi tuttavuus, että hänen ystävällään lentopelko meni iän myötä pois kokonaan. Minulla ei ole mennyt, mutta en onneksi ole joutunut lentämäänkään. En tiedä, pystyisinkö lupautumaan. - Paniikkihäiriöissä, joihin lentopelko kuuluu, on aina se oma tapa rentoutua ja se sinun pitää löytää, jos matkustaa aiot. Googlaamaan!

"Annu"
[QUOTE="mä";24077227]Lentopelko on fobioista pahimpia. Minulla on se, mutta olen silti lentänyt pari vuotta sitten 2,5 h. Otin mukaan paljon tekemistä: pelikortit, ruutupaperia ja kynät, että voitiin pelata ristinollaa, ja lemppari lehteni. Tankkasin rauhoittavia. Hyvin meni meno- ja paluulento. - Minulle kertoi kerran eräs vanhempi tuttavuus, että hänen ystävällään lentopelko meni iän myötä pois kokonaan. Minulla ei ole mennyt, mutta en onneksi ole joutunut lentämäänkään. En tiedä, pystyisinkö lupautumaan. - Paniikkihäiriöissä, joihin lentopelko kuuluu, on aina se oma tapa rentoutua ja se sinun pitää löytää, jos matkustaa aiot. Googlaamaan![/QUOTE]

Paniikkihäiriö on tuttua myös. Terapiatausta minulla. Terapian aikana ei ollut vielä lentopelkoa ja paniikkihäiriö on helpottanut. Ei toki pois kokonaan. Saako noita lääkkeitä helposti?

Yhteistyössä